A Hyundai Trump miatt szorult helyzetben


A Hyundai csoport a jövőben arra kényszerülhet, hogy a Trump kormányzat hatályba lépését követően többet fektessen be és több autót gyártson az Egyesült Államokban, mint azt korábban tervezte. 

A közelmúltban a Ford, a General Motors és még a Toyota és a Volvo is hangot adott azon félelmeinek, amelyek szerint a  az elnöknek választott Donald Trump megnyilvánulásai szerint a jövőben arra kötelezheti a globális autógyártókat, hogy az Egyesült Államokba szánt autóit kizárólag helyben gyártsa. Trump korábban „határadóval” fenyegette meg azon autógyártókat, amelyek Mexikóból és más, külföldi gyártóbázisról származó modellekkel látják el az USA autópiacát és ezzel azt is kérdésessé teszi, hogy a gyártóknak megérné más országokban új gyárakat építenie. 

„Nem kérdés, hogy a Hyundai és a Kia is egyre jobban aggódnak a Trump kormányzattól, amely egészen biztosan növelni fogja az importmodellek adóját és más lépésekkel is igyekszik majd arra kényszeríteni a gyártókat, hogy az Egyesült Államokban termeljék autóikat” – mondta Jung Yong-jin, a Shinhan Financial Investment elemzője. „A vállalatok nem kapkodnak, de szorosan nyomon köaz Államokban zajló eseményeket.”


A Hyundai jelenleg Alabama államban működteti gyártóbázisát, amelynek éves kapacitása 370 ezer autó, míg a Kia 340 ezer autót termel évente Georgiában. Tavaly szeptemberben a Kia Motors megnyitotta új gyártóbázisát a mexikói Monterreyben, ahol évente 400 ezer új autót terveznek összeszerelni. A gyárban jelenleg a K3 kompakt modell összeszerelése zajlik, de más olyan népszerű típusokat is terveznek itt előállítani, amelyet az Egyesült Államokba terveznek szállítani.

„A Hyundai csoport nem fogja hirtelen bejelenteni, hogy új gyártóbázist hoz létre az Egyesült Államokban, mivel annak költsége több százmillió dollár” – mondja Jung. „Továbbá az amerikai autógyártók sem olyan ütemben bővítenek, mint korábban, így a kapacitásbővítés ma már kevésbé vonzó lehetőség. Azért is nagyon kockázatos Trump intézkedései alapján dönteni, mivel elnöksége akár négy éven belül véget érhet.”

Ennek ellenére amennyiben Trump valóban jelentősen megemeli a Mexikóból és máshonnan származó járművek után fizetendő adókat, az nemcsak a Kia mexikói gyárát, de az egész Hyundai csoport tevékenységét is hátrányosan érintheti.


„A Hyundai csoport vezetői stílusát figyelembe véve nem valószínű, hogy az autógyártó elhamarkodott döntéseket hozna. Ám ha a mexikói üzem valóban nem tudja betölteni az Államokba irányuló termelési bázis funkcióját, valamit muszáj lesz kezdeniük vele” – teszi hozzá Jung.

A Tump védelmi rendszerével kapcsolatos növekvő aggodalmak ellenére a Hyundai csoport szerint nincs még semmi eldöntve, így az sem, hogy új amerikai üzemet készítenek elő, vagy a jelenlegi meglévő üzemet bővítenék. „Még nem döntöttük el, mit lépünk akkor, ha megváltozik a politikai helyzet Amerikában” – mondta a Hyundai csoport egyik képviselője. „Jelenleg nincs szükségünk újabb gyártóüzemre az észak-amerikai piacon. úgy gondoljuk, a meglévő három üzemünk hatékonyan el tudja látni az ottani keresletet.” – mondta, hozzátéve, hogy a Hyundai csoport annyiban eltér globális versenytársaitól, hogy a Kiának már működik a mexikói üzeme.

„Trump ellenséges retorikájára reagálva a Ford, General Motors, Toyota és más gyártók most törölték mexikói építési terveiket és inkább az amerikai gyártás mellett döntöttek” – mondta a képviselő. „De ha Trump megemelt adói miatt a Kia mexikói gyára nem lesz képes ellátni az amerikai piacot, keresnünk kell más módot arra, hogy kielégítsük amerikai vásárlóink igényeit.”


A Trump által az importautókra tervezett adókivetési szándékát követően a  Toyota nemrég bejelentette, hogy a következő öt évben 10 milliárd dollár értékben fektet be az Egyesült Államokban. A japán autógyártó korábban azt tervezte, hogy az Államokba a Toyota mexikói üzeméből szállítaná a Corolla modelljét. 

A Fiat-Crysler szintén bejelentette, hogy 1 milliárd dollárt fektet meglévő michigani és ohiói gyárába, ahol három Jeep model készül majd, miközben a svéd Volvo 2018-tól az Egyesült Államokban tervezi gyártani az S60 következő nemzedékét. A Ford pedig törölte a Mexikóba 1,6 milliárd dollárért tervezett új üzemének építési tervét és ehelyett a michigani gyárát szándékozik bővíteni, a General Motors pedig azonnali hatállyal megszüntette Mexikóban gyártott autóinak amerikai importját.  

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei