A Hyundai termékkínálata 2023-ig – Kompaktok és nagyautók


A Hyundai Motor a jövőben is intenzív fejlesztésekkel igyekszik az autóipar egyik vezető vállalata maradni, így a következő években is számos újdonsággal igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt.

Kompakt alsó-középkategória:

A Hyundai mindig is különösen népszerű volt az alsó-középkategóriás limuzinok és ötajtósok között. Leginkább az Elantra modell révén vált ismertté a márka ebben a kategóriában, amelynek hatodik generációja 2015 szeptemberében mutatkozott be Dél-Koreában, majd két hónappal később már az amerikai Los Angelesben is kiállították.


Az autó koreai gyártása még 2015 szeptemberében kezdetét vette, míg Amerikában 2015 végén kezdték meg az új modell összeszerelését és az első vevők 2016 januárjában kapták meg autóikat Amerikában. Az Elantra 2016 februárjában mutatkozott be Kínában is, ahol a Beijing-Hyundai üzemében Elantra Lingdong néven készítik.    


A kínai gyártás különlegessége, hogy a Lingdonggal együtt az Elantra immár négy nemzedékét is gyártják ott párhuzamosan. A legrégebbi generáció Koreában még 2000-ben mutatkozott be, amelynek olcsó kínai változatát elsősorban taxisok vásárolják. Emellett az újabb Yuedong, a Langdong és a legfrissebb Lingdong is kapható a kínai piacon.


Európában azonban mindig is réspiaci szerep jutott az Elantrának, amíg a Hyundai meg nem jelent az i30 modellel, amelynek immár harmadik generációja a 2016-os Párizsi Autószalon előtti hetekben mutatkozott be a nagyközönségnek. Az Európára tervezett változatok gyártása a Hyundai csehországi üzemében 2016 december közepén kezdődött, míg a Koreának szánt verzió a vállalat Ulsani gyártóbázisán zajlik.


Dél-Koreában eddig is és ezután is kizárólag ötajtós kompaktként kínálják az i30 modellt, míg a világpiacon eddig kombi és a második sorozatból háromajtós kupé is létezett. Ez utóbbi csekély néposzerűsége miatt nem kap utódot, a kombiból viszont már készül az új változat, amely várhatóan Genfben debütál majd. Ezen túlmenően az i30 lesz az első, amelyből sportos N szériás változat is készül, de 2017.végére egy "Fastback" ferdehátú négyajtós kupéval is kiegészül az i30 kínálata. 


Az i30 paletta frissítésére várhatóan valamikor 2020 első negyedévében kerülhet sor, míg az új, immár negyedik generáció 2023 szeptemberében vagy októberében mutatkozhat be. Ezeket előreláthatóan a mostanihoz hasonlóan továbbra is Dél-Koreában és Csehországban szerelik majd össze. 

Középkategória:


A Hyundai középkategóriás modelljei elsősorban Kínában teljesedtek ki, a világ legnagyobb autópiacán ugyanis különösen kedveltek a lépcsőshátú limuzinok. A Beijing-Hyundai közös vállalat ugyanis hasonló formájú, de különböző méretű olyan limuzinokat készít, mint pl. a Mistra, amelynek alapjain a szintén kínai Dongfeng Yueda Kia közös vállalat a K4 modellt is építi. 


A 4,7 méter hosszú Mistra sorozatgyártású változata 2013 augusztusában mutatkozott be, így az idei évben várható frissítést követően valószínűleg 2020 elejéig gyártásban marad, majd átadja helyét az utódnak, amit ugyanott, a Beijing 1-es üzemben készítenek majd.


A Mistránál 20 centivel rövidebb, 1,6 literes benzinmotorral szerelt Celesta a Verna és az Elantra közé ékelődik be. Az autót először tavalynovemberben mutatták be, az első vevők pedig várhatóan 2017 közepén vehetik át Celesta modelljüket Kínában.


A Hyundainak a középkategóriában több képviselője is van világszerte. Koreában 2014 márciusában debütált a Sonata hetedik generációja, míg Amerikának nem sokkal később, a New Yorki Autószalonon mutatták be. Miközben az előző, hatodik nemzedék merész formavilágával nagy sikert ért el az Egyesült Államokban, Koreában nem igazán vált közkedveltté. Éppen ezért a hetedik Sonata az akkori új Genesishez hasonló jóval finomabb, visszafogottabb formatervet kapott, amelyet a Hyundai köznyelvben Folyékony Szobrászat 2.0-ként hirdettek meg.


Az Ulsan mellett az amerikai Alabamában szintén gyártott Sonata modellfrissítésére nem kell sokat várni, hiszen az álcázott tesztpéldányok már tesztköreiket futják, így 2017 második felében érkezhet meg, Amerikában és Koreában 2018-as modellként léphet majd színre.


Európában a Sonata alapjaira épülő i40 modell jelenti ezt a kategóriát, ám az elért eredmények nem váltották be a hozzá fűzött reményeket. A Sonata modellre épülő autót elsősorban Európának szánták annak ellenére, hogy gyártása továbbra is a koreai Ulsanban történilk. 


Az i40-et elsőként kombi karosszériával mutatták be 2011-ben, a limuzin csak néhány hónappal később érkezett meg. Valójában nincs semmi gond az i40-nel, csupán annyi, hogy Európában rendkívül sok népszerű középkategóriás versenytárs van és persze a német prémiumgyártók is képviseltetik már magukat ebben a szegmensben.  


A Hyundai 2014 decemberében mutatta be a megújított i40 modellt, amelynek gyártása szinte rögtön ezután kezdetét is vette. Az új generációs i40 bemutatása valamikor 2017 második felében lesz esedékes és több, mint valószínű, hogy a továbbra is a Sonata mostani generációjának alapjaira építkező európai kivitel más elnevezést kap majd. 


Koreában kísérletképpen bemutattak egy Aslan nevű középkategóriás modellt is, amelyet a dízelbotrány előtt a koreai piacon igen népszerű Audi A4 riválisának szántak, de emellett a BMW 3-as és Lexus IS egyre növekvő vevőkörét is igyekeztek vele elcsábítani. 


Az ügyfelek azonban nem voltak vevők az Aslanra. A 2014 októberében bemutatkozó új modellből alig 2 ezer darab talált gazdára 2016-ban, ezért ugyan a modellfrissítés 2018-ban esedékessé válik, az Aslan nem fogja kihúzni addig és idén nagy valószínűséggel befejezik a gyártását.

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését