A Hyundai termékkínálata 2023-ig – Kompaktok és nagyautók
A Hyundai Motor a jövőben is intenzív fejlesztésekkel
igyekszik az autóipar egyik vezető vállalata maradni, így a következő években
is számos újdonsággal igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt.
Kompakt alsó-középkategória:
A Hyundai mindig is különösen népszerű volt az
alsó-középkategóriás limuzinok és ötajtósok között. Leginkább az Elantra modell
révén vált ismertté a márka ebben a kategóriában, amelynek hatodik generációja
2015 szeptemberében mutatkozott be Dél-Koreában, majd két hónappal később már
az amerikai Los Angelesben is kiállították.
Az autó koreai gyártása még 2015 szeptemberében kezdetét
vette, míg Amerikában 2015 végén kezdték meg az új modell összeszerelését és az
első vevők 2016 januárjában kapták meg autóikat Amerikában. Az Elantra 2016
februárjában mutatkozott be Kínában is, ahol a Beijing-Hyundai üzemében Elantra Lingdong néven készítik.
A kínai gyártás különlegessége, hogy a Lingdonggal együtt az
Elantra immár négy nemzedékét is gyártják ott párhuzamosan. A legrégebbi
generáció Koreában még 2000-ben mutatkozott be, amelynek olcsó kínai változatát
elsősorban taxisok vásárolják. Emellett az újabb Yuedong, a Langdong és a
legfrissebb Lingdong is kapható a kínai piacon.
Európában azonban mindig is réspiaci szerep jutott az
Elantrának, amíg a Hyundai meg nem jelent az i30 modellel, amelynek immár
harmadik generációja a 2016-os Párizsi Autószalon előtti hetekben mutatkozott
be a nagyközönségnek. Az Európára tervezett változatok gyártása a Hyundai
csehországi üzemében 2016 december közepén kezdődött, míg a Koreának szánt
verzió a vállalat Ulsani gyártóbázisán zajlik.
Dél-Koreában eddig is és ezután is kizárólag ötajtós
kompaktként kínálják az i30 modellt, míg a világpiacon eddig kombi és a második
sorozatból háromajtós kupé is létezett. Ez utóbbi csekély néposzerűsége miatt
nem kap utódot, a kombiból viszont már készül az új változat, amely várhatóan
Genfben debütál majd. Ezen túlmenően az i30 lesz az első, amelyből sportos N
szériás változat is készül, de 2017.végére egy "Fastback" ferdehátú négyajtós kupéval is kiegészül az i30 kínálata.
Az i30 paletta frissítésére várhatóan valamikor 2020 első
negyedévében kerülhet sor, míg az új, immár negyedik generáció 2023
szeptemberében vagy októberében mutatkozhat be. Ezeket előreláthatóan a
mostanihoz hasonlóan továbbra is Dél-Koreában és Csehországban szerelik majd
össze.
Középkategória:
A Hyundai középkategóriás modelljei elsősorban Kínában
teljesedtek ki, a világ legnagyobb autópiacán ugyanis különösen kedveltek a
lépcsőshátú limuzinok. A Beijing-Hyundai közös vállalat ugyanis hasonló
formájú, de különböző méretű olyan limuzinokat készít, mint pl. a Mistra,
amelynek alapjain a szintén kínai Dongfeng Yueda Kia közös vállalat a K4
modellt is építi.
A 4,7
méter hosszú Mistra sorozatgyártású változata 2013 augusztusában mutatkozott be, így az idei évben várható frissítést követően
valószínűleg 2020 elejéig gyártásban marad, majd átadja helyét az utódnak, amit
ugyanott, a Beijing 1-es üzemben készítenek majd.
A Mistránál 20 centivel rövidebb, 1,6 literes benzinmotorral
szerelt Celesta a Verna és az Elantra közé ékelődik be. Az autót először tavalynovemberben mutatták be, az első vevők pedig várhatóan 2017 közepén vehetik át
Celesta modelljüket Kínában.
A Hyundainak a középkategóriában több képviselője is van
világszerte. Koreában 2014 márciusában debütált a Sonata hetedik generációja, míg Amerikának nem sokkal később, a New Yorki Autószalonon mutatták be. Miközben az előző, hatodik nemzedék merész formavilágával nagy sikert ért el az Egyesült Államokban, Koreában nem igazán vált közkedveltté. Éppen ezért a hetedik Sonata az akkori új Genesishez hasonló jóval finomabb, visszafogottabb formatervet kapott, amelyet a Hyundai köznyelvben Folyékony Szobrászat 2.0-ként hirdettek meg.
Az Ulsan mellett az amerikai Alabamában szintén gyártott Sonata modellfrissítésére nem kell sokat várni, hiszen az álcázott tesztpéldányok már tesztköreiket futják, így 2017 második felében érkezhet meg, Amerikában és Koreában 2018-as modellként léphet majd színre.
Európában a Sonata alapjaira épülő i40 modell jelenti ezt a kategóriát, ám az elért eredmények nem váltották be a hozzá fűzött reményeket. A Sonata modellre épülő autót elsősorban Európának szánták annak ellenére, hogy gyártása továbbra is a koreai Ulsanban történilk.
Az Ulsan mellett az amerikai Alabamában szintén gyártott Sonata modellfrissítésére nem kell sokat várni, hiszen az álcázott tesztpéldányok már tesztköreiket futják, így 2017 második felében érkezhet meg, Amerikában és Koreában 2018-as modellként léphet majd színre.
Európában a Sonata alapjaira épülő i40 modell jelenti ezt a kategóriát, ám az elért eredmények nem váltották be a hozzá fűzött reményeket. A Sonata modellre épülő autót elsősorban Európának szánták annak ellenére, hogy gyártása továbbra is a koreai Ulsanban történilk.
Az i40-et elsőként kombi karosszériával mutatták be
2011-ben, a limuzin csak néhány hónappal később érkezett meg. Valójában nincs
semmi gond az i40-nel, csupán annyi, hogy Európában rendkívül sok népszerű
középkategóriás versenytárs van és persze a német prémiumgyártók is
képviseltetik már magukat ebben a szegmensben.
A Hyundai 2014 decemberében mutatta be a megújított i40 modellt, amelynek gyártása szinte rögtön ezután kezdetét is vette. Az új
generációs i40 bemutatása valamikor 2017 második felében lesz esedékes és több,
mint valószínű, hogy a továbbra is a Sonata mostani generációjának alapjaira
építkező európai kivitel más elnevezést kap majd.
Koreában kísérletképpen bemutattak egy Aslan nevű középkategóriás modellt is, amelyet a dízelbotrány előtt a koreai piacon igen
népszerű Audi A4 riválisának szántak, de emellett a BMW 3-as és Lexus IS egyre
növekvő vevőkörét is igyekeztek vele elcsábítani.
Az ügyfelek azonban nem voltak vevők az Aslanra. A 2014
októberében bemutatkozó új modellből alig 2 ezer darab talált gazdára 2016-ban,
ezért ugyan a modellfrissítés 2018-ban esedékessé válik, az Aslan nem fogja
kihúzni addig és idén nagy valószínűséggel befejezik a gyártását.
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!