A Hyundai termékkínálata 2023-ig - Környezetbarát modellek
A Hyundai Motor a jövőben is intenzív fejlesztésekkel
igyekszik az autóipar egyik vezető vállalata maradni, így a következő években
is számos újdonsággal igyekszik fenntartani az érdeklődést modelljei iránt.
Hibridek és konnektoros hibridek:
Hibridek között a kompakt kategóriában vadonatúj Hyundai
képviselő érkezett 2016-ban. Az Ioniq hibrid mellett kapható elektromos
változatban, amelyet 2017-től konnektoros hibrid is kiegészít.
Az Ioniq Koreában először hibridként volt elérhető 2016
elejétől, 1,6 literes benzines és 32 kW-os elektromos motorral, amelyet
lítium-polimer akkucsomag táplál, illetve a hajtásban egy új hatfokozatú,
duplakuplungos automata váltó is részt vesz. Ezzel az autó teljesítménye 141
lóerő és 265 Nm,
Az Ioniq Electric a koreai Jeju szigetén megrendezett
környezetbarát autókiállításon mutatkozott be és a Hyundai szerint egy
feltöltéssel a koreai ciklus szerint 191 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. A
120 lóerős villanymotor 295 Nm maximális nyomatékot ad le, a lítium-poimer
akkumulátor kapacitása 27 kWh. A Hyundai már tavaly bejelentette, hogy
fejlesztés alatt van egy olyan Ioniq változat is, amely 300 kilométernél is
nagyobb hatótávval rendelkezik. Ez várhatóan 2018-ban érkezhet.
A nagyobb, középkategóriás Sonata modellt főként az Egyesült
Államok, Kanada, Dél-Korea és Kína piacai számára készítették. A jelenlegi modell 2014 decemberében mutatkozott be Koreában, majd rögtön ezt követően, 2015 januárjában a Detroiti
Autószalonon is kiállították. Ebben egy kétliteres GDI benzinmotor és egy 38
kW-os villanymotor kapott helyet, amely 156 lóerős és 205 Nm nyomatékot képes
leadni.
A Hyundai történelmében először a Sonata Hybrid modellel
fordult elő, hogy egy környezetbarát autó gyártását Koreán kívül is megkezdik,
hiszen 2016 májusában Kínában, a Beijing-Hyundai üzemében is elindult a modell
sorozatgyártása. A hibrid ráncfelvarrására az alapot jelentő Sonatával együtt
valamikor 2017. közepén kerülhet sor, míg az új generációs 2020 elején már
megérkezhet.
A Sonata plug-in hibrid változata 2015 januárjában,
Detroitban tartotta világpremierjét. A Koreában 2015 júliusától kapható PHEV
változat a Hybridnél ötször nagyobb, 9,8 kWh-s akkumulátorával akár 35 kilométert
is képes megtenni elektromos üzemben és 2,5 óra alatt újratölthető. A ráncfelvarrott Sonata Hybrid 2018-ban érkezhet meg
Amerikába, az új generáció pedig 2019-ben kerülhet sor.
A Grandeur előző nemzedékéből is létezett hibridváltozat,
amelyet a koreai piacon 2013 decemberétől árultak. A 2,4 literes benzines
motorral és 35 kW-os villanymotorral ellátott kifutó modellt várhatóan az év második
negyedévében követi az új generációs hibrid. Ez viszont akár késhet is, hiszen
a Grandeur alapváltozata annyira népszerű, hogy elképzelhető, hogy termelési
kapacitásgondok miatt a környezetbarát változat bemutatásának elhalasztása
mellett döntenek majd.
Üzemanyagcellás modellek:
A Hyundai rendkívül büszke arra, hogy első tömeggyártóként
2013 februárjában megkezdte a Tucson/ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás járművének
sorozatgyártását. A vállalat eredeti tervei szerint ezer darab ilyen modellt
kívántak gyártani. A Hyundai amerikai leányvállalata 2014-ben kezdte meg az autó forgalmazását Kaliforniában, de csak egy 36 havi lízingszerződéssel adta
az autókat, amelyben a fizetett 499 dolláros havi díjban a korlátlan hidrogén
üzemanyag is beletartozott. Később 2014 novemberétől már Kanadában is elérhető a Tucson Fuel Cell. .
A Tucson üzemanyagcellás modell új generációjának bemutatása
a Dél-Koreában megrendezésre kerülő 2018-as Téli Olimpia idején várható. A
szakértők szerint ezen modell is nagyjából öt évig lesz forgalomban, így a
2020-ban esedékes ráncfelvarrást követően 2023-ban érkezhet a következő
generáció.
Az új modell előzetese a 2014-es Genfi Autószalonon
bemutatott Intrado tanulmány lehet, amelynek ultrakönnyű szerkezete mellett
forradalmian új technológiát vonultatott fel. a következő generációs
üzemanyagcellás hajtáslánc a jelenleginél jóval kompaktabb méretű és ezzel együtt könnyebb is, mint az ix35 Fuel Cellben.
Kompaktabb méretében ráadásul kevesebb platinára van
szükség, miközben az akkumulátor nagyobb lesz, a villanymotor pedig kisebb, de
erősebb. A Hyundai 2016 augusztusában azt is bejelentette, hogy az új generáció
várhatóan feleannyiba sem fog kerülni, mint a mostani generáció, viszont
hatótávja a mostani 415-ről 600 kilométerre bővül.
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!