Aranyérmet kaptak a Hyundai fejlesztői


A Hyundai Motor Környezetbarát Fejlesztőközpontjának vezetője nemrég 500 aranyérmet készíttetett, hogy ezzel csapata kiváló teljesítményét méltóképpen jutalmazza. 

Sajnos, egyelőre nem létezik aranyérem a leggazdaságosabb autó kifejlesztéséért. Éppen ezért, amikor a Hyundai vadonatúj Ioniq hibridjéről és elektromos modellváltozatáról kiderült, hogy az amerikai Környezetvédelmi hivatal mérése szerint ez a modell a jelenleg kapható leghatékonyabb környezetbarát jármű, a főnökség úgy döntött, hogy készít egy ilyen érmet. 

Az Ioniq hibridváltozata jobb eredményeket ért el az EPA tesztjei során, mint a nagy riválisnak tekintett Toyota Prius legújabb változata, miközben az Ioniq Electric az elektromos energia felhasználásával magasodott ki riválisai közül. 


Ki-sang Lee, a Hyundai Motor Környezetbarát Járműfejlesztési Központjának vezetője szerint ez a teljesítmény felért egy olimpiai győzelemmel, így a vezető 500 aranyéremmel jutalmazta a modell fejlesztésében részt vevő mérnököket. 

A piros-fehér-kék szalagra fűzött aranyérem külső karimájára angolul a "MI VAGYUNK A LEGJOBBAK" feliratot írták, középre pedig az aranyszínű háttér előtt az "Ioniq az első" felirat került. Leenek különleges engedélyre is szüksége volt a feleségétől, hiszen az érmeket a saját pénzén vásárolta. Éppen ezért az egyelőre nem tisztázott, valódi aranyérmekről van-e szó. "Szerettük volna, ha a mérnökök büszkék lennének a teljesítményükre" - mondta Lee. 


Az Ioniq Hybrid gazdaságosabb  Blue változata 4,06 liter/100 km-es átlagfogyasztásával a második helyre taszította a Toyota Prius Ecomodellt, amely 4,2 liter/100 km-es fogyasztást képes elérni. Az Ioniq Hybrid alapváltozata sem sokkal nagyobb, a 4,2 literes érték azonban ismét jobb, mint az alap Prius által elért 4,5-es értéke. Az Ioniq Electric pedig egy feltötléssel akár 217 kilométert is meg tud tenni, amellyel szintén minden konkurensét maga mögé tudta utasítani.  

Lee szerint új éremverseny van kialakulóban, ám ezúttal az üzemanyagcellás járművek szegmensében. Még több aranyéremre lehet majd szüksége a mérnökök jutalmazására, amennyiben a 2018-ban érkező új generációs üzemanyagcellás rendszer újra legyőzi konkurenseit. Lee szeretné ugyanis elérni, hogy ez az új rendszer hatékonyabb legyen, mint a Toyota Mirai vagy a Hondaúj Clarity hidrogénes rendszer. 

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei