Új autót mutat be a Hyundai Chicagóban


A Hyundai Motor egy vadonatúj modellt kíván bemutatni a februárban esedékes Chicagói Autószalonon, amelyről azonban semmi többet nem hajlandóak elárulni.  

A Hyundai Motor America terméktervezési igazgatója, Mike O'Brien egy magazinnak nyilatkozott nemrég, amelyben elárulta, hogy a vállalat egy vadonatúj modell bemutatására készül. "Egy új modell bemutatására készülünk Chicagóban" - mondta O'Brien, de egyben elzárkózott bármilyen további részlet említése elől. 

A vezető azonban lehűtötte a kedélyeket azzal, hogy annyit elárult, bármennyire is népszerű volt a két éve a Detroiti Autószalonon, nem a Santa Cruz platós tanulmány szériaváltozata az a modell, amelynek bemutatására készülnek. "Nem a Santa Cruz az" - mondta. "Remélhetőleg hamarosan többet is elárulhatok majd."


Valamilyen kisteherautóra vagy hobbiterepjáróra viszont mindenképpen szüksége lenne a Hyundainak és a Chicaói Autószalon mindig is arról volt nevezetes, hogy itt a gyártók elsősorban a nagyobb modelljeiket szokták bemutatni.  

A Hyundai újautó-eladásai immár hetedik éve folyamatosan emelkednek, 2016-ban 2 százalékos növekedéssel 775 005 autóval zárták az évet. A Hyundainál ezzel együtt látják a visszaesést az eddigi húzómodellek, így az Elantra és a Sonata keresletében. A gyártó modelljei közül egyedül az Accent és a Veloster tudott 30, illetve 24 százalékos növekedést elérni, a többi modell értékesítése csökkent. A crossoverek esetében a Santa Féből 11 százalékkal több, 131 257 darab kelt el, míg a Tucsonból 41 százalékkal több, összesen 89 713 autó talált gazdára.


"Ez mindennapos fejfájást okoz" - ismeri el O'Brien a kereslet változását és ezzel együtt a vállalat termelési kapacitásában felmerült nehézségeket. "Drámaian tudnánk növelni a Tucson eladásait, ha többet tudnánk belőle előállítani. Jelentősen több Santa Fe sportot is el tudnánk adni, ha többet tudnánk belőle gyártani. Ugyanez a helyzet a hosszabb tengelytávú Santa Fével is." - sorolta. "Így most minden arról szól, hogyan tudunk még többet termelni és hol kell befektetni ehhez." Hozzátette, ez nem egyszerű feladat, figyelembe véve a teljes termékskálát és gyártási kötelezettségeket. 

Eközben azonban a vállalat továbbra is a Santa Cruzban rejlő lehetőségeken dolgozik. "Nagyon sokat dolgozunk ezen a projekten" - mondja. "Amilyen keményen csak tudunk, azon dolgozunk, hogy megvalósuljon." Ennek ellenére O'Brien azt is elárulta, a Santa Cruz gyártása még egyáltalán nem biztos. "De minden abba az irányba mutat, és lenne értelme egy ilyen jármű megvalósításának" - magyarázza, utalva a Hyundai hiányos termékportfóliójára.    


Még a teherautó-őrületben élenjáró Egyesült Államokban is elég nagy anomália uralkodik a kategóriák között, ezért a Hyundai jól akarja pozicionálni új modelljét. "A teherautók esetében minden az arányokon múlik" - mondja O'Brien megjegyezve azt is, hogy egy meglévő modell platformjára néha elég érdekes formájú autók születhetnek. A Hyundai sokkal inkább személyautóként tekintene a Santa Cruzra, mint teljes értékű pickupként és úgy tűnik, egyre inkább eltávolodnának attól a platós koncepciótól, amit még két éve mutattak be. 

A formaterv azonban két évvel később is egységesnek tűnik O'Brien szerint, aki a Hyundai globális formaügyi bizottságának is tagja. "Mégis, a forma mindenkinek tetszik, Eui-sun Chiung pedig akarja ezt az autót."

Forrás: caranddriver.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését