Így készült az új Hyundai i30 - Interjú az új i30 belső építészével
Michel Glenisson egyike azon fiatal formatervezőknek, akik az új Hyundai i30 formai kialakításáért voltak felelősek. Michel feladata az i30 belső formavilágának megteremtése volt.
A 33 éves Michel Glenisson Párizsban nőtt fel, ahonnét
2006-ban költözött Németországba és több mint kilenc éve a Hyundai Motor
Európai Formatervező Központjában dolgozik,
Michel, mesélj kérlek arról, hogyan lettél autótervező?
Amennyire csak vissza tudok emlékezni, mindig megörültem az
olyan tevékenységekért, mint a rajzolás, építés és dolgok létrehozása. Így aztán
a középiskola elvégzése után formatervezést kezdtem tanulni Párizsban. Ezalatt
jöttem rá, hogy az autókat milyen bonyolult és nehéz megrajzolni, ám ez az
erőfeszítés végül különösen kifizetődő.
Úgy értem, a formatervezés melyik másik területén van
lehetőség arra, hogy ilyen méretű tárgyakat hozzunk létre, amelyek végül hatalmas
darabszámokban készülnek. Később az autótervezés belsőépítészetére
specializálódtam, mivel nagyon érdekesnek találom azt, hogy ennyi sok kis
részletet összehozva egyetlen egységes, praktikus és érzelmekkel telt „szobrot”
hozzunk létre.
A Te nézőpontodból melyek az új belső legfontosabb elemei?
A műszerfal az új generációs i30 belső terének
kiindulópontja. Ezért a tetejét egy kicsit negatív irányba mozdítottuk el, hogy
ezzel olyan karcsúságot hozzunk létre, amely kiemeli az autó szélességét. A
műszeregység és a légbeömlők ebbe olvadnak bele, a középső kijelző pedig
büszkén lebeg a műszerpult tetején. Ezek az elemek nagyon tágas és sportos
hangulatot adnak az új generációs i30-nak, amely egyedi a kategóriájában.
El tudnád magyarázni, hogyan közelítettétek meg az új
generációs i30 belső formatervének kialakítását?
El akartunk rugaszkodni a mostani i30 generációt uraló
vertikális berendezkedéstől és az új modellnél inkább a horizontális elrendezés
felé indultunk el. Mivel a forma a funkciót követi, ezért ennek praktikus okai
is voltak. Szerettük volna még tovább fokozni az i30 funkcionalitását, az
emberközpontúságot és az ergonómiát. Ugyanakkor viszont friss, előremutató -
majdhogynem ikonikus - formatervvel szerettük volna felruházni az új generációs
i30 belső terét.
Mi volt az inspiráció?
Az én inspirációm egy repülőgép szárnyai voltak. Ha elölről ránézünk,
az egész műszerfal úgy néz ki, mint egy repülőgép. Azt hiszem, ez látszik azon
a dinamizmuson és könnyedségen, amely a hosszú részeken összeköti a
légbeömlőket a középkonzollal.
Az új generációs i30 az új emberek autója. Hogyan érted el
azt, hogy a belső is idomuljon ehhez és az ergonómia is mindenki számára
megfeleljen?
Számunkra nagyon fontos volt, hogy azok, akik első
alkalommal ülnek be az autóba, azonnal otthon érezzék magukat és emiatt a kezelőszerveket
is intuitívan tudják használni. Így egy csomó időt töltöttünk azzal, hogy
minden alkotóelemnek megkeressük a megfelelő elhelyezését - a lehető legjobb
ergonómia érdekében. Emiatt került pl. a középső kijelző egy magasságba a
műszerpulttal. A klímaközpont összes vezérlőgombja ettől teljesen elválasztva
alatta helyezkedik el. Ugyanezt elvégeztük az ajtókilincsekkel és az ablakemelő
gombokkal is, amelyeket szintén egy csoportba rendeztünk. Így az új generációs
i30 valóban az új emberek autója, mivel úgy terveztük, hogy bárki igényeit ki
tudja elégíteni.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!