Apró hibákon úszott el a Hyundai Motorsport győzelme a Monte-Carlo ralin


A Hyundai Motorsport csapata hiába kezdte teljes erőbedobással a 2017-es Rali-világbajnokságot, a szezonnyitó Monte-Carlo rali kiszámíthatatlan körülményei mégis kifogtak rajtuk.

A Hyundai Motorsport nagy reményekkel érkezett meg Monte-Carloba, ahol a vadonatúj fejlesztésű Hyundai i20 Coupe WRC modellel szerették volna bemutatni tudásuk legjavát. A versenyhétvége azonban nem egészen úgy alakult, ahogyan azt várták, így annak ellenére, hogy a csapat autóinak lendülete végig a legjobbak között volt, nem sikerült dobogós helyet szerezniük. 


A balszerencsék sorozata már csütörtökön, a verseny első napján elkezdődtek, amikor Hayden Paddon jégre futott és a lendület miatt elvesztette uralmát a jármű felett, ami oldalára borulva állt meg egy szikla tövében. Sajnálatos módon a baleset során az autó elsodort egy tiltott helyen álló nézőt is, aki olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy életét vesztette. A versenyt azonnal leállították, a szakaszt törölték, a Hyundai Motorsport pedig úgy döntött, hogy Paddon autója nem indul a hétvége során. 


"Nem egészen így terveztük a szezon rajtját" - mondja Paddon. "Az első szakasz végéhez közeledve elkaptunk egy fekete jégfoltot, az autó megcsúszott és onnan csak utasok voltunk az autóban. Nagyon sajnálom a balesetet, együtt érzünk az érintett személy családjával és barátaival."


Thierry Neuville szombat délutánig gyakorlatilag uralta a mezőnyt. A belga pilóta addigra 45 másodperces előnyre tudott szert tenni a tavalyi világbajnok Ogier előtt, ám ekkor egyetlen hiba elég volt ahhoz, hogy mindez semmivé váljon. Egy szűk kanyarulatban ugyanis az autó kicsit lecsúszott az útról és valamilyen betonelemnek ütköztek. Ez az apró ütközés elég volt ahhoz, hogy megsértse az i20 Coupe WRC felfüggesztését, amit csak 30 perces művelettel tudtak helyreállítani. A csapat szerencsére be tudta fejezni a szakaszt és el tudtak jutni a szervizbe, de a győzelem esélyei itt elúsztak. 


Neuville azonban ezek után sem adta fel, így elszántan küzdött tovább. Ennek meg is lett az eredménye, az utolsó szakaszt 30 másodperces előnnyel nyerte meg. Ezzel együtt Neuville összesen hat szakaszgyőzelemmel zárhatta a ralit, ami kis elégtételt jelent a belga pilóta számára. 


"Magunk mögött kellett hagynunk a szombati csalódottságunkat és visszatérnünk az eredeti formánkhoz" - mondta Neuville. "Keményen megnyomtuk a Power Stage-en azért, hogy gyűjtsünk néhány pontot. Amikor láttuk, hogy esik a hó, tudtuk, nehéz lesz, de szerencsére eleget tettünk. Ez egy kis elégtétel volt azért, amit kihagytunk a hétvégén. Szeretném megköszönni az egész csapatnak a remek munkát. Fantasztikus vezetni az i20 Coupe WRC-t és ez az autó nagyon ígéretes lehet ebben a szezonban. Összességében pozitív hangulatban hagyhatjuk el Monte-Carlot,és biztosak lehetünk abban,tudjuk, mire vagyunk képesek az erős konkurenciával szemben." 


Dani Sordo ugyan egyik versenynapon sem közelítette meg a dobogót, de mindvégig versenyképes formában teljesítette ezt az igen kemény versenyt. A spanyol kettős a 14. szakaszon megszerezte az idei év első szakaszgyőzelmét is és csupán 2 másodperc választotta el ugyanettől a 15. szakaszon. A stabil és biztonságos versenyzéssel Sordo végül a biztos negyedik helyen végzett.


"Ez a verseny nem volt igazán jó számunkra, de voltak olyan pozitív jelek, amelyek az egész szezont előrevetíthetik. A szakaszgyőzelem jót tett a magabiztosságunknak és így szorosabban felzárkózhattunk. A Power Stage szakaszán rettenetesek voltak a körülmények ezért csak annyit tehettünk, hogy minimalizáltuk az időveszteségünket és szerencsére ez elég volt ahhoz, hogy megtarthassuk a negyedik helyezésünket és pár konstruktőri pontot is begyűjthettünk. A csapat igazán keményen dolgozott az autónkon és ez a sebességünkön is meglátszott. Szükségünk van a hétvége ösztönző nézőpontjára és remljük, jobban teljesítünk majd Svédországban."


A Hyundai Motorsport számára az idei Monte-Carlo rali csúcspontok és mélypontok sora volt. A WRC új követelményeinek megfelelően épített Hyundai i20 Coupe WRC ugyan nem hozta meg az elvárt eredményeket, mégis biztos alapokat fektetett le a sikeres idei szezonhoz.  


"Monte-Carloban sosem lehet unatkozni, de ez a mostani valóban nagyon izgalmas szezonkezdés volt" - mondta Michel Nandan csapatfőnök. "Ugyan nem azt az eredményt értük el, amit elvártunk, de mindenképpen tudtunk valamit profitálni a hétvégéből. Mindkét célba jutott csapat erősen teljesített, Dani negyedik helyével értékes konstruktőri pontokhoz jutottunk, Thierry pedig uralta a Power Stage szakaszt. Nem könnyű a csalódás után így visszavágni, de fontos volt ez a két szakaszgyőzelem is. A Hyundai i20 Coupe WRC bebizonyította, hogy a szezon egyik erős résztvevője. Pozitív tendenciát láttunk az autó teljesítményében, ami a csapat kemény munkájának eredménye. Öröm volt látni, milyen nagy a globális érdeklődés a WRC iránt. Három különböző gyártó végzett az első négy helyen Monte-Carloban így a 2017-es évad klasszikus lehet." 


Forrás: rallye-info.commotorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését