Törökországból érkezik a Hyundai vadonatúj kisterepjárója


A Hyundai Motor törökországi leányvállalatának vezetője az új év első napjaiban bejelentette, hogy az Izmitben található gyáregységben hamarosan egy vadonatúj kisterepjáró összeszerelése kezdődhet meg.

A dél-koreai Hyundai volt az első olyan vállalat 2017-ben, amely új autóipari beruházást jelentett be Törökországban. A vállalat ugyanis egy vadonatúj B kategóriás kisterepjáró összeszerelését tervezi a már meglévő izmiti autógyárában. Az évente nagyjából 50 ezer példányban készülő új kisterepjáró ugyanazon a helyszínen készülhet majd, mint amelyen a Hyundai i10 és i20 modelljei, így a gyár teljes termelési kapacitása 245 ezer darabra emelkedik.  


Az i10 és i20 után érkező harmadik modell érkezését a Hyundai Assan vállalat elnök-vezérigazgatója, Mong Hyun Yoon jelentette be, miután visszatért a Hyundai koreai központjában megrendezett igazgatósági ülésről. Mong azt is megerősítette, hogy még mindig nincs véglegesen eldöntve, melyik létező, vagy éppen bevezetés előtt álló típus kerül majd gyártásra Izmitben. „Választanunk kell az Indiában is készülő Creta és az új, Koreában idén júliusban debütáló kisterepjáró közül. A nagyobb Creta ugyan megfelelne a török piac számára, viszont a másik, az Intrado kisebb, de aranyosabb. Szívem szerint a Creta mellett döntenék” – mondta Mong.


Mong szerint az is a Creta mellett szól, hogy ezt a modellt elérhetőbb áron és jövedelmezőbben tudná előállítani a Hyundai törökországi gyáregysége. „Az i10 és i20 modellekhez szükséges alkatrészek 24 százalékát Indiából importáljuk – amelyek így jóval elérhetőbbek. Emiatt nagyobb valószínűséggel a Cretára esik majd a választás. A központ azonban azt tervezi, hogy az új kisterepjárót csak 2021-től gyártanák Törökországban. Ezzel szemben szerintem minél előbb el kell kezdenünk az összeszerelést, mivel látom a szegmens iránti növekvő török és európai érdeklődést. Megpróbálom elérni, hogy a frissített Creta modell már 2019-ben a mi üzemünkben készüljön.”


Mong azt is hozzátette, a vállalat azt is tervezi, hogy a Törökországban készülő harmadik modellt Európába és a Közel-Keletre is innen szállítja majd. Számításaik szerint az A és B kategóriás kisautók iránt a jövőben egyre csökken az európai kereslet, miközben a hobbiterepjárók népszerűsége egyre növekszik. Ezzel párhuzamosan csökkentenék az i10 és i20 termelési mennyiségét, amellyel együtt az új kisterepjáró növekvő termelési kapacitása már ki tudná elégíteni ezen új igényeket.   


Jelenleg a Hyundai Assan termelésének 90 százalékát exportálja. A vállalat a meglévő piacok mellett folyamatosan új piacokat kutat fel, így az itt készülő modellek eljutnak Iránba, Hong Kongba, Új-Zélandra és Ausztráliába is.  


Mivel a Hyundai Assan izmiti üzemegysége jelenleg még nem lenne képes egy harmadik modell fogadására és évi 50 ezer darabos termelésére, ezért az elnök azt is bejelentette, hogy az új modell érkezéséig egy 400 millió dolláros beruházás keretén belül egy vadonatúj üzemet építenek fel.  


A Hyundai Assan 2016-ben termelési és exportálási rekordot ért el azzal, hogy a gyár fennállásának 19 éves történelmében először összesen 230 050 autót szereltek össze. Ezek közül 207 300 autót 43 különböző országba exportálták, amellyel az exportbevételük elérte a 2 milliárd dollárt.

Forrás: dailysabah.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését