Törökországból érkezik a Hyundai vadonatúj kisterepjárója
A Hyundai Motor törökországi leányvállalatának vezetője az
új év első napjaiban bejelentette, hogy az Izmitben található
gyáregységben hamarosan egy vadonatúj kisterepjáró összeszerelése kezdődhet
meg.
A dél-koreai Hyundai volt az első olyan vállalat 2017-ben,
amely új autóipari beruházást jelentett be Törökországban. A vállalat ugyanis
egy vadonatúj B kategóriás kisterepjáró összeszerelését tervezi a már meglévő
izmiti autógyárában. Az évente nagyjából 50 ezer példányban készülő új
kisterepjáró ugyanazon a helyszínen készülhet majd, mint amelyen a Hyundai i10
és i20 modelljei, így a gyár teljes termelési kapacitása 245 ezer darabra
emelkedik.
Az i10 és i20 után érkező harmadik modell érkezését a
Hyundai Assan vállalat elnök-vezérigazgatója, Mong Hyun Yoon jelentette be,
miután visszatért a Hyundai koreai központjában megrendezett igazgatósági
ülésről. Mong azt is megerősítette, hogy még mindig nincs véglegesen eldöntve,
melyik létező, vagy éppen bevezetés előtt álló típus kerül majd gyártásra
Izmitben. „Választanunk kell az Indiában is készülő Creta és az új, Koreában
idén júliusban debütáló kisterepjáró közül. A nagyobb Creta ugyan megfelelne a
török piac számára, viszont a másik, az Intrado kisebb, de aranyosabb. Szívem
szerint a Creta mellett döntenék” – mondta Mong.
Mong szerint az is a Creta mellett szól, hogy ezt a modellt
elérhetőbb áron és jövedelmezőbben tudná előállítani a Hyundai törökországi
gyáregysége. „Az i10 és i20 modellekhez szükséges alkatrészek 24 százalékát
Indiából importáljuk – amelyek így jóval elérhetőbbek. Emiatt nagyobb
valószínűséggel a Cretára esik majd a választás. A központ azonban azt tervezi,
hogy az új kisterepjárót csak 2021-től gyártanák Törökországban. Ezzel szemben
szerintem minél előbb el kell kezdenünk az összeszerelést, mivel látom a
szegmens iránti növekvő török és európai érdeklődést. Megpróbálom elérni, hogy
a frissített Creta modell már 2019-ben a mi üzemünkben készüljön.”
Mong azt is hozzátette, a vállalat azt is tervezi, hogy a
Törökországban készülő harmadik modellt Európába és a Közel-Keletre is innen
szállítja majd. Számításaik szerint az A és B kategóriás kisautók iránt a
jövőben egyre csökken az európai kereslet, miközben a hobbiterepjárók
népszerűsége egyre növekszik. Ezzel párhuzamosan csökkentenék az i10 és i20
termelési mennyiségét, amellyel együtt az új kisterepjáró növekvő termelési
kapacitása már ki tudná elégíteni ezen új igényeket.
Jelenleg a Hyundai Assan termelésének 90 százalékát
exportálja. A vállalat a meglévő piacok mellett folyamatosan új piacokat kutat
fel, így az itt készülő modellek eljutnak Iránba, Hong Kongba, Új-Zélandra és
Ausztráliába is.
Mivel a Hyundai Assan izmiti üzemegysége jelenleg még nem
lenne képes egy harmadik modell fogadására és évi 50 ezer darabos termelésére,
ezért az elnök azt is bejelentette, hogy az új modell érkezéséig egy 400 millió
dolláros beruházás keretén belül egy vadonatúj üzemet építenek fel.
A Hyundai Assan 2016-ben termelési és exportálási rekordot
ért el azzal, hogy a gyár fennállásának 19 éves történelmében először összesen
230 050 autót szereltek össze. Ezek közül 207 300 autót 43 különböző
országba exportálták, amellyel az exportbevételük elérte a 2 milliárd dollárt.
Forrás: dailysabah.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!