Jövőre Indiában is készül Hyundai villanyautó
A Hyundai indiai képviselete bejelentette, hogy még az ország legnagyobb autógyártója, a Maruti-Suzuki előtt jövőre piacra vezeti a koreai vállalat első indiai villanyautóját.
A Hyundai Motor India Limited az ország második legnagyobb autógyártója jövőre minden más helyi autógyártót megelőzve piacra dobja első elektromos autóját. Ez ugyan még félig importált modell lesz, vagyis a CKD eljárás keretei között félig összeszerelt modulokból Indiában szerelik készre, ám arra így is tökéletesen megfelel majd, hogy teszteljék a helyi piac érettségét.
"A piac készenlétét kívánjuk ezzel tesztelni. Ha a piac eléggé megérik rá, akkor később megkezdjük az elektromos autók helyi gyártását is" - mondta Y. K. Koo, a HMIL ügyvezetője. A vállalat a 2018-as Új-Delhi Auto Expo kiállításon több fontos modell között az Ioniq Electric modellt is kiállította.
A vállalat egyelőre még nem döntötte el, hogy a jövőre Indiába érkező modell az Ioniq vagy a Kona elektromos változata legyen. Koo szerint a villanyautó árát is a piaci feltételek alapján állapítják meg. A vezető azt is elmondta, a helyi autógyártók azt várják a kormányzattól, hogy a jelenlegi 12 százalékról csökkentse az elektromos autók utáni adó mértékét, valamint adjon megfelelő ösztönzőket az akkutechnológia fejlesztéséhez. "A kormányzatnak úgy kell osztania pénzügyi erőforrásait, hogy fejlessze az elektromos járművek környezetét" - tette hozzá.
India azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé,hogy 2030-ra a járművek 100 százaléka elektromos meghajtású legyen.Ennek realitását azonban a helyi Siam ipari testület nem látja, szerintük az autók 40 százaléka lehet elektromos akkorra, bár azt is hozzátették, a tömegközlekedésben már könnyebben megvalósulhat a tervezett 100 százalék. A testület véleménye szerint 2030 helyett nagyjából 2047-ben lehet minden indiai autó elektromos.
A Hyundai több mint 678 ezer autót gyártott Indiában, amiből 527 ezer a hazai piacra került. Koo szerint a cél idén a hatékonyság növelésével 713 ezer autó gyártása,amivel a kapacitáskihasználás szintje eléri a 99 százalékot. "Még van lehetőségünk a kapacitás teljes kihasználásával 2019-ben akár 763 ezer autót gyártani anélkül, hogy bővítésre lenne szükségünk" - mondja Koo. A Hyundai szerint a teljes gyártás helyett számos ázsiai országban terjed a CKD összeszerelés,aminek a hátterében az adóstruktúrák előnyei állnak. Ezzel a módszerrel a Hyundainak is lehetősége volna növelni termelési kapacitásait.
Idén a Hyundai két modellfrissítés mellett egy teljesen új szegmensben mutat be új modellt, míg jövőre érkezik az elektromos autó, mellette egy teljesen új generációs modell, valamint bevezetnek egy új kompakt terepjárót is. 2020-ban viszont már három új generációs modellt vezetnek be. Koo azt is elmondta, nem tudnak a Maruti-Suzukival mennyiségben versenyezni, de valamikor szeretnének éves szinten egymillió autót értékesíteni. "Erre talán 2020-2021 körül lehet majd esélyünk." A Maruti is nagyjából akkor tervez ennyi autót eladni.
A vezető azt is elmondta, hogy a globális autópiac számos zavaró tényező hatására dinamikusan fejlődik. "Még mindig nem lehet tisztán látni, mi zajlik a piacon. Mindenki a villanyautókról beszél. Egyelőre figyelemmel kell kísérnünk a piacot. Minden vállalat hatalmas összegeket fektet az elektromos járművek, a hibrid-, az összekapcsolt és az autonóm jármű-technológiákba. Nagyon óvatosnak kell lennünk. Senki sem tudja, melyik a helyes irány."
Forrás: business-standard.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!