Első képek a Hyundai Santa Fe új generációjáról
A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első fotókat a vadonatúj Santa Fe modelljéről, amely teljesen új merész és egyedi formatervet, valamint fejlett és jövőbemutató felszereltséget kapott.
A most nyilvánosságra hozott első fotókon jól látható, hogy az új Santa Fe formavilága sokat örökölt a hidrogénhajtású Nexo, illetve a Kona kisterepjárótól, ám az összhatás mégsem olyan, mintha azok ikertestvére lenne. A Santa Fén is megjelent a kettéosztott első fényszóró, amelyen felül egy vékony csíkban jelenik meg a LED nappali menetfény és irányjelző, míg alatta egy nagyobb egységet képez a LED főfényszóró, illetve a vele egybeépített ködlámpa párosa. Persze megjelent a Hyundai kaszkád hűtőmaszkja is, míg oldalt erőteljes vállvonal és kiemelkedő kerékjárati ívek mutatják az autó erős karakterét.
Belül a Santa Fe követi az újabb Hyundai modellek stílusát, így az i30-hoz és a Konához hasonlóan három részre osztották a műszerfalat: legfelül a szabadon álló multimédiás kijelző, alatta vékony csíkban jelennek meg a légbeömlők, míg legalul a klímaközpont kapcsolói kaptak helyet. A Hyundai nyilatkozata szerint az utastérben a legjobb minőségű anyagokat és színeket használták azért, hogy tovább növeljék az utasok kényelmét.
Az ilyen hobbiterepjárók vásárlóinak igényei szerint az autó praktikussága is sokat fejlődött. A megnövelt hosszúság és a nyújtott tengelytáv miatt a vállalat szerint a kategória legnagyobb hátsó lábtere jött létre a második üléssorban, míg a harmadik üléssorban helyet foglalók a megnövelt fejtérnek örülhetnek. A gombnyomásra ledőlő üléstámlák révén nemcsak a harmadik üléssorra bejutás lett könnyebb, de az utastér átalakítása is egyszerűbbé vált.
Technológia terén a Santa Fe a Blue Link rendszer 2.0 verziójával rendelkezik, amely a mostani kettő helyett öt évig jár ingyenesen (ahol elérhető), amely fejlett telematikai rendszere révén képes távirányítással indítani, valamint biztonsági és kényelmi funkciókat vezérelni anélkül, hogy a vezető az autóban ülne.
Emellett az új szerveralapú hangfelismerő rendszer mesterséges intelligenciát felhasználva hajtja végre az egyes utasításokat, ezzel is növelve a Santa Fe funkcionalitását. A vadonatúj "Voice Memo" funkcióval pedig diktafonként rögzíthetjük azokat az információkat, amelyeket meg kívánunk őrizni. Biztonsági fronton a Santa Fe Koreában alapáron kínálja az ütközésre figyelmeztető és vészfékező rendszert (FCW), a sávtartó rendszert (LKA), éberségre figyelmeztető rendszert (DAW) és az automatikus fényszóróvezérlést (HBA) is.
Ezeken kívül számos olyan technológiai újdonsággal kerül forgalomba az autó, amelyek elsőként jelennek meg a Hyundai csoport autóiban. Ilyen a biztonságos kiszállsá-segéd (SEA), amely figyelmezteti az autóból kiszálló utasokat arra, ha egy autó közeledik a hátuk mögött. A Santa Fében kerül először használatba a hátsó utasfigyelmeztető rendszer (ROA) is, amely tájékoztatja a vezetőt, amennyiben a jármű egy utast érzékel a hátsó üléseken. Az eddig is meglévő hátsó keresztirányú forgalomfigyelmeztető rendszert a Santa Fében egy vészfékező rendszerrel is ellátták.
A motorpalettán három egység szerepel: egy 2.0 literes, turbófeltöltéses T-GDI benzinmotor, valamint a egy 2.0 és egy 2.2 literes CRDi dízelmotor. Ezek teljesítményét egyelőre nem adta meg a gyártó, azt azonban igen, hogy a motorokhoz alapáron jár a vadonatúj nyolcfokozatú automata sebességváltó és a Hyundai saját fejlesztésű HTRAC összkerékhajtási rendszere.
Forrás: paultan.org
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!