Megérkezett a Hyundai új generációs villanyautója


A Hyundai Motor bemutatta a Kona tisztán elektromos változatát, amely crossoveres kialakításával az autópiac jelenlegi két legfelkapottabb szegmensét – a villanyautózást és a hobbiterepjárós megjelenést – egyesíti.

A Hyundai hobbiterepjáróinak sikerszériája 17 éve, 2001-ben az első Santa Fe megjelenésével kezdődött, az időközben a Tucsonnal, a Grand Santa Fével és a vadonatúj Konával kiegészült crossover-kínálatból azóta több mint 1,5 millió példány kelt el Európában. Időközben a vállalat egyre több környezetbarát modellt is piacra dobott, elég csak a 2016-ban megjelent Ioniq modellcsaládra gondolni, amely a világon elsőként kínál háromféle alternatív hajtásláncot egyetlen modellen belül. A korábban bemutatott ix35, valamint annak utódjaként idén piacra kerülő Nexo üzemanyagcellás autóval a Hyundai Motor élen jár a környezetbarát modellek szegmensében.     

„A Hyundai Motor máris a jövő mobilitási megoldásainak egyik vezetője” – mondja Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „A vadonatúj Hyundai Kona Electric modellünk bemutatásával tovább erősítjük ambiciózus környezetbarát járműstratégiánkat. Ez egy kompromisszumok nélküli autó – amely a SUV karosszériaformát és az elektromobilitást egyesíti. Az új autó a Hyundai progresszív karakterét tükrözi. A Hyundai Motorral a jövő most van!”    

A vadonatúj Hyundai Kona Electric lehetővé teszi a vásárlói számára, hogy a két legdinamikusabban fejlődő autóipari trendet kombinálják össze – a villamosítást és a SUV formát. Az új modellváltozat a hagyományos erőforrásokkal szerelt Kona modellek kifejező és egyéni formatervét viszi tovább, miközben a vásárló az élvezetes vezethetőség mellett a tisztán elektromos autó környezetbarát hajtásláncát is élvezheti. A vadonatúj Kona tervezésénél már figyelembe vették az elektromos változatot is, így az akkumulátorok beépítésével az autó tágassága nem szenvedett csorbát.    


A vadonatúj Kona Electric a hagyományos Kona kifejező és erőteljes első kiképzését kapta, ám a legfontosabb eltérés az autó színére fújt zárt hűtőmaszk, amely tiszta és elegáns megjelenést kölcsönöz a járműnek, miközben egyben javítja annak légellenállását is. A Kona másik karakteres vonása a LED nappali menetfények, amelyek alatt a szintén LED technológiát alkalmazó fényszórók külön egységet képeznek. A Kona Electrichez is kérhető eltérő színű tető, amely a hétféle színárnyalattal együtt tovább növeli az autó egyéni stílusát. 


A Kona Electric profilja jellemzően megegyezik a Kona hagyományos változataival, így ahhoz hasonlóan szemet gyönyörködtető és agilis karakterű. A karcsú profil a rövid túlnyúlásokkal és szárnyszerű lökhárítókkal az autó lendületességét hangsúlyozzák. A tetőkorlát fokozza a karcsú tetővonalat és az arra szerelhető tetődobozzal egyben segíti az autó vásárlójának aktív életstílusát. Az új Kona Electric kifinomult karakterének további erősítéséhez az autó kiegészítő ezüst oldalszoknyákat kapott, amivel a sportos hobbiterepjáró még elegánsabbá válik.  


Az első kialakítás stílusa a hátsó lökhárítóban és a LED hátsó lámpatestekben is visszaköszön. A műanyag burkolattal védett integrált lámpatestek és tolatólámpák a vadonatúj Kona Electric progresszív formatervét hangsúlyozzák ki, miközben a hátsó ablak légterelőjébe LED féklámpa is világít. Az 1 800 mm-es szélességével és az 1 570 mm-rel a hagyományos Kona változatoknál 20 mm-rel magasabb Electric hatásos megjelenésű jármű, amit az egyedi tervezésű 17 colos könnyűfém keréktárcsák tovább hangsúlyoznak. Az autó kiállását a normál Kona változatoknál 15 mm-rel nagyobb, 4 180 mm-es hosszúság és a 2 600 mm-es tengelytávolság is segíti. 


A belső térben a vásárlók szövet, szövet-bőr és teljes bőrbevonatú üléshuzatok közül válogathatnak, de utóbbi kétféle huzathoz opcióként kérhető akár háromszínű kék vagy szürke belső színvilág is. A belső tér legjellegzetesebb eleme a Kona Electric középső konzolja, ahol intuitív módon ötvözték a kezelőgombokat és a menetvezérlő modult. A tervezők ennek is köszönhetően egy kiegészítő tárolórekeszt is kialakítottak a középkonzol alatt.   

A vadonatúj, nagy felbontású hétcolos Supervision műszeregység megjeleníti az autóhoz kapcsolódó lényeges információkat, mint a sebesség, az akkumulátor töltöttségi szintje, energiaáramlás és vezetési módok. A kiválasztott vezetési módoktól függően a műszeregység elemei és háttérszíne változó attól függően, hogy melyek azok az információk, amelyek a legfontosabbak és leginkább hasznosak. Ezt kiegészíti a Head-up (HUD) kijelző, amely a lényeges vezetési információkat vetíti a vezető szemmagasságába. Ez az információk gyorsabb feldolgozása mellett segít abban, hogy a vezető folyamatosan az úton tarthassa szemeit. Többek között ezen a kijelzőn jeleníthetőek meg az asszisztens rendszerek, mint a frontális ütközésvédelem, a sávtartó rendszer, a holttérfigyelő rendszer, a sebességkorlát kijelző és a fáradtságfigyelő rendszer jelzései is.      


A vadonatúj Kona Electric számos kiegészítőt kínál a maximális fedélzeti kényelem érdekében, így a 8 irányban állítható elektromos első ülésekben két irányban állítható deréktámasz mellett 3 fokozatú ülésfűtés és ülésszellőztetés is helyet kapott csakúgy, mint a fűthető kormánykerék. A Kona Electric csomagtere 332 literes, de a töltőkábelek számára kialakított tárolóval együtt 373 literesre növelhető.
 

A vadonatúj Hyundai Kona Electric két különböző elektromos hajtáslánccal kerül forgalomba Európában. A nagyobb hatótávú változat 64 kWh kapacitású akkumulátorával akár 470 kilométer megtételére is alkalmas, miközben a villanymotor fogyasztása 15,2 kWh/100 km (WLTP módszer szerinti célkitűzés). Az elektromos erőforrás maximális teljesítménye 204 lóerő, amellyel a Kona Electric 7,6 másodperc alatt gyorsul százra. Az alapváltozat a 39,2 kWh kapacitású akkumulátorával 300 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, miközben a 135 lóerős villanymotorral 9,3 másodperc alatt van százon, fogyasztása pedig 14,8 kWh/100 km. (Ugyanez a hatótáv a szigorúbb koreai ciklus szerint 240, illetve 390 km) Mindkét motor azonnali nyomatéka 395 Nm, ami az első másodperctől élvezetessé teszi az elektromos változat vezetését, a maximális sebesség eléri a 167 km/órát.      


A menetvezérlő modul az autó gombokkal történő működtetését és a vezetési módok közötti választást is lehetővé teszi. Ezzel a megoldással a hagyományos váltó és a hajtáslánc közötti mechanikus kapcsolat és a hozzá tartozó fix burkolatok is feleslegessé váltak, így több hely maradhatott az autóban.  


A Kona Electric lítium-polimer akkumulátorát 100 kW egyenáramú (DC) gyorstöltővel 54 perc alatt lehet 80 százalékosra feltölteni. A fedélzeti 7,2 kW-os töltőnek köszönhetően a váltóáramú (AC) töltés a nagyobb akkumulátoros változat esetén 9 óra 40 percet, míg az alapmodell esetében 6 óra 10 percet vesz igénybe. A töltőnyílást az Ioniq-kal ellentétben nem az autó oldalán, hanem a hűtőmaszkon, a Hyundai logo mögött helyezték el.


Természetesen az új Kona Electricben is helyet kaptak a Hyundai vadonatúj kapcsolódási rendszerei. Így az autóban megtalálható a navigációt, médiát és az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokat is tartalmazó kapcsolódási rendszereket egybefoglaló multimédiás rendszer, de persze a vezeték nélküli mobiltöltő is a fedélzeten van.

Az új Hyundai Kona Electric hivatalos bemutatója a márciusi Genfi Autószalonon lesz és a hírek szerint a koreai Ulsanban a jövő hónapban már elindul az autó gyártása is. Európába várhatóan nyáron érkeznek meg az első példányok, míg a magyarországi bevezetés valamikor ősszel várható.


Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését