Már fejlesztik a Hyundai középmotoros sportautóját


Amióta a Hyundai megszerezte magának Albert Biermannt, a koreai autógyártó választékában megjelentek a valóban sportos modellek, ám úgy tűnik, az i30 N és Kia Stinger modellek csupán a kezdetet jelentik.

A koreai Motorgraph magazin adott először hírt arról, hogy a Hyundai mérnökei a Theta jelzésű 2.5 literes erőforrásukat közvetlen befecskendezéssel fejlesztik tovább, hogy ezzel maximálisan hatékonnyá és erőssé tegyék azt. A cikkben azonban az is megjelent,hogy ezt a motort "első-, hátsókerék-meghajtású, és középmotoros" járművekhez fejlesztik, ami magyarul annyit jelent, hogy ezt az erőforrást egy középmotoros sportautóhoz is hozzáillesztik majd.   


A Hyundai által korábban már bemutatott RM, illetve RN kódjelű tanulmányautók sorozata képet adhat arról, mi várható a Hyundaitól, ráadásul a Motorgrph azt is megtudta, hogy ezt a motort háromféle konfigurációban is forgalomba hozzák. A Theta III motorgeneráció elérhető lesz közvetlen befecskendezéses (GDI) szívóbenzinesként, turbófeltöltővel ellátott GDI-ként és egy 2.3 literes T-GDI változatban, amely utóbbi kerülhet a középmotoros sportautóba.    


A Fentiek alapján nem elképzelhetetlen, hogy az olyan ritkaságok, mint a Porsche 718 Cayman, az Alpine A110 és az Alfa Romeo 4C hamarosan egy koreai versenytársat kap majd. Emellett a Theta III 2.5 literes változatát valószínűleg megtaláljuk majd a 2019 második felében érkező új generációs Genesis G80 modellben is. 


Teljesítmény tekintetében az új erőforrás elsőkerék-meghajtású változatai nagyjából 280 lóerős teljesítményre lesznek képesek,míg a hátsókerekes modellekben úgy 300 lóerő körüli teljesítménnyel számolhatunk. És habár az új középmotoros változatban csak a 200 köbcentivel kisebb erőforrás kerül beépítésre, a turbónak köszönhetően a maximális teljesítmény elérheti a 350 lóerőt is. Ez már az a teljesítményszint, amellyel pl. egy i30 könnyen egy Ford Focus RS sarkára léphet. 


Szélesebb körben ez az új motor leválthatja a Hyundai Santa Fében és a Kia Sorentoban is szolgáló 2.0 literes T-GDI erőforrást és a koreai gyártó környezetbarát törekvései nyomán akár hibrid,vagy plug-in hibrid kivitelben is megjelenhet pl. az új Sonata motorpalettáján.  

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését