Biermann a Hyundai teljes fejlesztési eljárására hatással van


A Hyundai csoport egyik vezetője szerint az eredetileg a vállalat Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetői pozícióját betöltő Albert Biermann a Hyundai teljes fejlesztési eljárását megváltoztathatja.  

Még 2015-ben történt, hogy Albert Biermann, a BMW M sportrészlegének vezetője hozott egy furcsa döntést. Otthagyta a patinás német prémium autógyártónál lévő biztos pozícióját és átszerződött a Hyundai Motor Grouphoz. Abban az időben a koreai gyártó autóit remek ár-érték arányuk jellemezték, de még a hátsókerék-meghajtású Genesis modelljei is vezethetőségben fényévekre voltak a Biermann által fejlesztett M-es BMW-ktől. Mára viszont Biermann döntése már kezd helyesnek igazolódni, hiszen olyan élményautók fejlesztésében vehetett részt vagy irányíthatta azt,mint az i30 N, a Veloster N, vagy a Genesis G70. Ám a hírek szerint a német szakember befolyása jóval túlmutat a sportmodellek fejlesztésén. 


"Azt hiszem, az alapötlet az volt, hogy nagy szaktudását a teljesítményorientált modellekhez használjuk, de mára kiderült, az egész tesztelési és teljesítményértékelési rendszerben befolyásolja a mérnökök munkáját" - mondja Orth Hedrick,a Hyundai csoporthoz tartozó Kia terméktervezési vezetője. "A Kia Stingert az ő javaslata alapján a Nürburgringen értékeltük, amit a Hyundai csoport előtte sosem tett meg, így építettünk egy központot azért, hogy jelen legyünk ott is. Az a pálya pedig annyira kemény, hogy át kellett alakítanunk az összes értékelési paraméterünket." 


Biermann azonban tapasztalatait is megosztja a Hyundai mérnökeivel. "Tanítja a mérnököket és a teljes csapatot. 'Itt vannak a kulcsfontosságú pontok, amelyekre oda kell figyelni'. Ilyen a strukturális merevség, ahol a futómű kapcsolódik a karosszériához." - folytatta Hedrick. "Ezek olyan apró részletek, amiket a mérnökképzéseken nem tanítanak, viszont az évek alatt megtanulta a BMW-nél. Kezd beépülni a rendszerbe és sokat segít az összes új autónk kialakításában."  


Hedrick ennél is tovább ment, amikor azt mondta, néhány évvel Biermann érkezése előtt a csoport mérnökeinek sokat kellett javítaniuk a beszállítók által gyártott komponensek minőségén. Ám egy autó fejlesztése nemcsak abból áll, hogy az egyes különálló részegységek minőségén javítanak. "Megvannak ezek a kiváló minőségű, nagyon tartós részegységek, de  ahhoz, hogy ezek mind együtt jól működjenek, az sok időt és erőfeszítést igényel. És pontosan itt adja hozzá Biermann az a tudást, amivel az egész autó életre tud kelni." 


Ez úgy hangzik, Biermann jóval több egyszerű ötletembernél, de ez nem feltétlenül így van. Hedrick szerint Biermann kinematikai tudása annyit jelent, hogy megérti, mely alkatrészek tudnak nagy hatással lenni egy autó működésére. "Nagyon-nagyon szereti ezeket a kis apró részleteket és akár pár milliméterrel is arrébb mozdítja és ettől akár egy kéttonnás autó is másképp kezd viselkedni. Tapasztalata sokat segít a mérnököknek megérteni, mi a legfontosabb." 

Forrás: motortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei