Amerikában is megjelentek a frissített Hyundai Sonata hibridváltozatai


A Hyundai Motor amerikai képviselete a 2018-as Chicagói Autószalonon mutatta be a Sonata két környezetbarát változatát, a Hybrid és a Plug-in Hybrid változatot. 

A Hyundai modellfrissített Sonata modellje már tavaly óta kapható az amerikai autópiacon,amit mostantól a környezetbarát hibrid és konnektoros változatok egészítenek ki. A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellek is megkapták a frissített Sonata jellegzetes stílusjegyeit, vagyis jelentősen átalakult a külső megjelenés, de emellett  sokat javult az autó futóműve, biztonsági színvonala és kapcsolódási, multimédiás rendszere is. Az amerikai Alabama államban, Montgomeryben készülő benzines Sonata modellekkel ellentétben a hibridek a koreai Asanból hajóznak az Egyesült Államokba és a hibrid már az első negyedévben, míg a plug-in hibridváltozat valamikor a második negyedévben lesz elérhető.    


"Az új 2018-as Sonata Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeink minden tekintetben vonzóbbá váltak,legyen szó a külső vagy belső megjelenésről, kezelhetőségről, kormányozhatóságról,rugózási kényelemről,biztonságról vagy multimédiáról" -mondta Mike O'Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési részlegének vezetője. "Ha ehhez hozzávesszük a Hyundai kimagasló értékét és gazdaságosságát, az új Sonata Hybrid és Plug-in Hybrid modellek még több környezetvédelemre fogékony vásárló számára lesznek vonzóak."


Az új hibrid Sonata modellek külső megjelenése nem sokban különbözik a kizárólag belsőégésű motoros változatokhoz képest. Kicsit változtak, sarkosabbak lettek az első-hátsó lökhárítók és egyedi,légellenállást javító könnyűfém keréktárcsák jelentik a legnagyobb újdonságot. Az apró változtatásoknak köszönhetően az autó légellenállási együtthatója 0,24-ra csökkent. Az utastérben viszont szinte csak a műszeregységben és a középső kijelző funkcióiban található változás, hiszen oda a hibrid jellegzetes kijelzői és funkciói kerültek beépítésre.  


A Sonata hibridváltozatait a korábbiakhoz hasonlóan egy 2.0 literes GDI négyhengeres benzinmotor egy hatfokozatú automata sebességváltón keresztül mozgatja,amely utóbbival egybeépítették az 51 lóerős villanymotort és kuplungot is. A benzines erőforrás teljesítménye 154 lóerő, így a teljes hibridrendszer teljesítménye eléri a 193 lóerőt. Ezzel a hajtáslánccal a Sonata Hybrid fogyasztása száz kilométeren városban 6 literre, országúton 5,2 literre, míg vegyes üzemben 5,6 literre adódik. Így az autó egy tank üzemanyaggal akár 1 046 kilométert is meg tud tenni.  


A sima hibridben a csomagét padlója alá beépített lítium-polimer akkumulátorok 1,76 kWh kapacitásúak,formájuk pedig lehetővé teszi, hogy a hátsó ülések 60:40 arányban ledönthetőek legyenek. A kompakt akkucsomagnak köszönhetően a Sonata Hybrid csomagtere 377 literes, míg ledöntött ülésekkel az utastér és a csomagér teljes 3  ezer literes térfogata a kategória legnagyobbjává teszi a Sonatát. 


A Sonata konnektoros hibridváltozata alapvetően a hagyományos hibridre épül, ám technológiája még fejlettebb. Az akkuk kapacitását 9,8 kWh-ra növelték,ami ötször nagyobb,mint a hagyományos hibridben,ennek köszönhetően pedig a Plug-in Hybrid modell akár 43 kilométert is képes megtenni kizárólag villanymotorját használva. majd gyorstöltőt használva kevesebb, mint három óra alatt újratölthető. Ezzel a konnektoros hibridváltozat két világ előnyeit tudja ötvözni azáltal, hogy a hibridrendszer erejét kihasználva hosszabb utazásokra is alkalmas, miközben a környezetbarát tisztán elektromos üzem tökéletesen megfelel a napi ingázáshoz. Vagyis a vásárlók egy jelentős része úgy lesz képes a napi ingázásra, hogy egyetlen csepp üzemanyagot sem éget el közben, így a hivatalos hatótáv eléri a 950 kilométert.    


A nagyobb akkumulátorcsomag mellett a konnektoros hibrid egy erősebb, 67 lóerős villanymotort is kapott, ami 32 százalékkal erősebb, mint ami a Sonata Hybridben található, így nagyobb sebességre és hosszabb távon használható az elektromos üzem. A kétliteres benzinmotor és a villanymotor párosa a hagyományos hibridváltozattal megegyező menettulajdonságot biztosít akkor is,ha az akkumulátor lemerült. A benzinmotor 154 lóerős teljesítménye azonos, ám az erősebb villanymotor miatt a teljes rendszer teljesítménye 202 lóerőre emelkedett..   


A 2018-as Sonata Hybrid és Plug-in Hybrid modellek alapfelszereltségéhez hét légzsák, blokkolásgátló, menetstabilizáló rendszer és járműstabilitási menedzsment rendszer, kipörgésgátló, keréknyomás-ellenőrző rendszer mellett olyan tételek is tartoznak, mint a szintén alapáras tolatókamera, a LED nappali menetfények és hátsó lámpatestek, míg a rendelhető tételek között megtaláljuk a LED fényszórókat is. Az aktív vezetéstámogató rendszerek közül a holttér-figyelőrendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer szintén szériában jár, míg felárért az automatikus vészfékrendszer, a sávtartórendszer és az automata fényszóróvezérlés is elérhető.  

Forrás: hyundainews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését