Neuville és a Hyundai nyerte a Svéd-ralit


A Hyundai Motorsport fennállása során első alkalommal nyerte meg a Svéd-ralit, ahol a futamgyőztes Thierry Neuville mellett Andreas Mikkelsen is dobogóra állhatott és Paddon is befért az első ötbe.

Neuville és navigátora a teljes hétvége során a legjobb formájukat tudták hozni, okos vezetési taktikájukkal nyolcból öt alakalommal a legjobb időt tudták autózni és így szakaszgyőzelmekkel gazdagították a csapat eredményeit. A pénteki harmadik szakaszt követően megszerezték a vezető helyet, amit egészen a vasárnapi befutóig meg is tartottak. A Citroën színeiben másodikként végző Craig Breen nyomában Andreas Mikkelsen a harmadik helyre futott be, így biztosítva kettős dobogós végeredményt a Hyundai Shell Mobis World Rally Team számára. A Hyundainál ötödik alkalommal induló Andreas számára ez volt az első dobogós eredmény.    


Az utolsó versenynap viszont tartogatott még izgalmakat. A két körös Likenas szakasz 21,19 kilométere csupán felvezetés volt a 9,56 kilométer hosszú Torsby Power Stage szakaszhoz. Az egyik legszorosabb küzdelem alakult ki itt Hayden Paddon és a Toyotánál versenyző Espekka Lappi között, hiszen a Power Stage kezdetén mindössze 2,9 másodperc választotta el őket egymástól. Sajnos egy kicsúszás és egy motor újraindítás miatt elvesztegetett idő meggátolta Paddont abban, hogy megőrizze addigi negyedik pozícióját, így visszaesett az ötödik helyre.   


Harmadik helyével Andreas Mikkelsen három pluszpontot gyűjtött be, míg csapattársa, Thierry Neuville gőzelmével járó 25 pontját két pluszponttal egészítette ki a Power Stage szakaszán. Ezzel a Hyundai Motorsport belga pilótája átvette a világbajnoki vezető helyet, miközben a Hyundai a konstruktőrök között ugrott az első helyre. A belga páros ezzel immár a hetedik WRC és első idei győzelmét ünnepelhette. A cél felé vezető úton közben öt szakaszgyőzelmet is szereztek Svédországban.     


"Ez egy hihetetlen végeredmény, különösen azután, hogy Monte Carloban olyan elkeserítően szerepeltünk" - mondta Neuville. "De nem hagytuk, hogy a csalódás a hatalmába kerítsen bennünket. Tovább koncentráltunk és sokat küzdöttünk ezért az eredményért. Tudtuk, hogy erős konkurenciával nézünk szembe, de azzal a céllal érkeztünk, hogy visszavágjunk és meg is tettük. Nem azt vártuk, hogy ilyen hamar átvesszük a vezetést, ezért okosan kellett csinálnunk, hogy megőrizhessük és kiterjeszthessük az előnyt, amikor erre lehetőség van. Azt hiszem, tavaly megérdemeltük volna a győzelmet, de idén talán még jobban kiérdemeltük azt. Nem akartam a Power Stage szakaszon sem nagyon nyomni és a győzelmet kockáztatni, de ezt még szebbé teszi, hogy két pluszpontot így is sikerült begyűjteni. Most mi állunk a ranglista élén és ezzel a szezonunk újra a jó irányba fordult. Nagyon köszönöm ezt az egész csapatnak. Annyi olyan ember van, aki a kulisszák mögött naponta keményen dolgozik azért, hogy egy versenyképes autót rakjon alánk, amivel ilyen győzelmeket tudunk elérni. Ez a siker nekik szól és ez egy fantasztikus hétvége volt.". 


A Hyundai Motorsport norvég párosa  egy sima versenyt követően végezhetett a harmadik helyen és a Power Stage szakaszon három pontot tudott szerezni. Mikkelsen számára ez a dobogós helyezés az első olyan alkalom, amikor a Hyundai Motorsport színeiben léphet fel a pulpitusra.  


"Nagyon jó érzés volt a Hyundai Motorsporttal első alkalommal a dobogón állni" - mondja Mikkelsen. "Nagyon stabil volt a hétvégénk, az utolsó délelőttünk pedig simára sikerült.A Power Stage szakaszon támadni akartam, de ez mindig nagyon nehéz, mivel nem akartuk a dobogós helyünket sem veszélyeztetni. A végén három pluszpontot sikerült elhoznunk, aztán az összesítésben is megtartottuk a harmadik helyünket. Nagyszerű hétvége volt ez az egész csapat számára, gratulálok Thierrynek ehhez a kimagasló eredményhez. Nagyon szép, hogy ezen osztozni tudunk, a csapat pedig  ilyen hamar az élre tudott kerülni."   


A Hyundai új-zélandi csapata ugyan két alkalommal is a legjobb időt autózta, a Power Stage szakaszon időt vesztett, így a negyedikről az ötödik helyre esett vissza.   


"Ez egy összességében jó hétvége bosszantó befejezése volt" - mondja Paddon. "A Power Stage szakaszon egy aprót hibáztunk, ami miatt a motorunk leállt és közben túl sok időt veszítettünk a negyedik helyünk megtartásához. Ez már így alakult. Ebben a szezonban nem a bajnoki címért versenyzünk, ezért egy negyedik vagy ötödik helyezés nem jelent nagy különbséget. Sok pozitív dolgot viszünk magunkkal és remélem, ezt a tendenciát a következő ralin, Portugáliában is folytathatom."


A Hyundai Motorsport történetében ez az első olyan alkalom, amikor sikerült megnyerni a Svéd-ralit, összességében pedig a nyolcadik WRC győzelmet és a kilencedik kettős dobogós eredményt ünnepelhették most Svédországban..  


"Az egész csapat számára ez egy fantasztikus rali volt és nagyszerű érzés, hogy most az első győzelmünket is megünnepelhetjük ebben a szezonban" -mondta Michel Nandan csapatfőnök. "A Monte-Carlo rali csalódásai után vissza akartunk vágni és célunk minél több konstruktőri pont összegyűjtése volt. Thierry és Nicolas az egész hétvége alatt csúcsformában voltak, így megérdemelten győztek. Csapatként is erősek voltunk, amit az első, harmadik és az ötödik helyezés is alátámaszt. Gratulálunk Andreasnak a csapatunkkal elért első dobogós helyezéséhez, amit reményeink szerint még több ilyen eredmény követ majd. Haydenék ötödik helyezésükkel is erősek voltak a hétvégén, még a Power Stage drámájuk ellenére is. Sokszor hangsúlyoztam már, hogy a versengés a WRC-ben a legkeményebbé és legszorosabbá vált az utóbbi években, ezért ezt az eredményt nem szabad természetesnek venni. Mexikó egészen más kihívások elé állítja a csapatot, a harcvonalak ott újra átértékelődnek. Most azonban elsőként ezt a győzelmet és a kettős dobogós eredményt fogjuk megünnepelni."    


Forrás: motorsport-xl.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei