Kétszáz kilométert vezetett a Hyundai önvezető üzemanyagcellés autója


A Hyundai a világon elsőként egy 4-es szintű önvezetésre képes autóflottát indított útnak, amelyek Szöultól egészen a téli olimpiának helyszínt adó Pyeongchangig vezető 190 kilométeres úton bizonyították képességeiket. 

A Hyundai Motor következő generációs üzemanyagcellás autóiból álló önvezető flotta sikeresen teljesítette a Szöul és Pyeongchang közötti 190 kilométeres utat. Ez a világon az első olyan alkalom, amikor egy 4-es szintű autonóm vezetésre alkalmas üzemanyagcellás járműnek sikerült ekkora távolságot megtenni. Eddig az autonóm vezetést csupán Korea néhány kijelölt autópályáján és korlátozott feltételek mellett mutatták be, ám ez az első olyan helyzet, amikor a hosszabb távot is 100-110 km/órás, vagyis a Koreában maximálisan megengedett tempóval tettek meg a járművek. 

Összesen öt darab Hyundai jármű teljesítette az utat, ebből három autó volt a márciustól készülő Hyundai következő generációs Nexo FCEV modellje, míg a másik kettő a Genesis két G80 autonóm modellje volt. Az összes járművet az SAE nemzetközi szabványoknak megfelelő 4-es szintű autonóm jármű-technológiával látták el, amely mellett az autók 5G hálózati kapcsolattal is rendelkeztek. A bemutatóhoz használt járművek olyan "futurisztikus járművek", amelyek a Hyundai három jövőbeli mobilitási vízióját reprezentálják: kapcsolt mobilitás, a mobilitás szabadsága és a tiszta mobilitás.  


A bemutató febuár 2-án azzal kezdődött, hogy az összes autó kormánykerekén megnyomták a "CRUISE" és a "SET" nyomógombokat, amelyek ettől a pillanattól kezdve önvezető módba kapcsoltak és elindultak a 190 kilométeres túrára Pyeongchangba. Az autópályára hajtáskor ezek az autók is felvették a forgalom természetes ritmusát, majd sávot váltva előztek, valamint a koreai autópályákon használatos Hi-pass vezeték nélküli kártyájukat felhasználva átnavigálták magukat az autópályás fizetőkapukon.  


A múlt év elején a Las Vegasi Szórakoztatóelektronikai Szakkiállítás keretei között bemutatott sikeres autonóm járműtesztelésre alapozva a Hyundai mostani próbáján részt vevő járművek számos olyan fejlett technológiákkal rendelkeztek, amelyek lehetővé tették számukra a környező járművek még pontosabb felismerését, illetve a kereszteződéseknél, csomópontoknál jobb döntéseket tudtak hozni és a térképes adatbázis felhasználása mellett külső szenzorokat is alkalmaztak arra az esetre, ha a GPS kapcsolat megszakad, pl. egy hosszabb földalatti alagútban.  


A Hyundai jelentős mennyiségű országúti tesztet is végrehajtott, amelyek során több százezer kilométert utaztak, amelynek révén hatalmas mennyiségű adatot tudtak felhalmozni és ezek segítségével fejlesztették tovább az önműködő járművek képességeit. 

"A Hyundai autonóm járműfejlesztési technológiájának alapfilozófiája, hogy a vásárlóink által elvárt legmagasabb szintű biztonságot nyújtsa amellett, hogy magas szintű kényelmet is biztosítson" - mondta Jinwoo Lee, a Hyundai Motor Group Intelligens Biztonságtechnológiai Központjának vezetője.  


A bemutató során használt önvezető járművek külső-belső megjelenése nagyon hasonlít a Hyundai által gyártott szériagyártású autókéhoz, ám ezekbe számos kamerát és LIDAR rendszert is beépítettek. A kisebb számú érzékelő tömeggyártású autókba építésével lehetővé vált a teljesen autonóm járműtechnológia megvalósítása ez pedig egy további lépéssel közelebb viszi a vállalatot az önvezető technológia kereskedelmi forgalomba hozatalához is.   


Az autonóm járművezetés hatalmas mennyiségű adatok feldolgozását igényli, ami egyben nagy energiaigénnyel is jár. Az üzemanyagcellás jármű a hidrogén és az oxigén reakciója révén elektromosságot hoz létre az üzemanyagcellában, ami optimálissá teszi az autót az ilyen tesztekhez. A 893 literes csomagtérrel rendelkező Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáróként több mint 600 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ami mindössze 5 percet vesz igénybe. Az autó termikus világelső hatásfoka 60 százalék, a rendszer tartóssága pedig megegyezik a belsőégésű motorokéval.  


A koreai KT Corp. mobilszolgáltató által biztosított 5G hálózat által a járművek öt vadonatúj információtechnológiai rendszert használhattak, amelyek mindegyike olyan felhasználói felületen érhető el, amelyek intuitív felhasználói élményt nyújtanak. A hátsó üléseken az utasok a "Home Connect" funkciót használhatják, amelyen keresztül az utasok az okosotthonaikban lévő eszközöket tudják elérni és kezelni. Például élőben nézhetik az otthoni kamerák képét, vezérelhetik a világítást, vagy a tévét, kinyithatják-bezárhatják az ajtókat, vagy kezelhetik a fűtésrendszert is. A Hyundai tervei szerint az otthon-autó kapcsolatot 2018 első felétől, míg az autó-otthon technológiát 2019-től bevezeti új modelljeiben. 


Az "Assistant Chat" egy olyan technológia, amelyen keresztül a felhasználók hangutasítások alapján tehetnek fel kérdéseket a Chat Botnak, amely szövegesen vagy képekben válaszol. A "Wellness Care" képes a hátsó üléseken helyet foglaló utasok egészségi állapotát figyelemmel kísérni, így pl. azok stressz-szintjét, szívverését és hangulatát nyomon követni. Az utasok akár relaxációs terápiákat is igénybe vehetnek, vagy akár élő videóhíváson keresztül egy egészségügyi konzulenssel is kapcsolatba léphetnek. Emellett a "Noise-Away" funkció csökkenti az utaskabinban lévő zaj szintjét és a "Mood-Care" a hátsó ajtókba beépített hangulatfények és zenelejátszó segítségével teremt megfelelő hangulatot, amikor a Wellness Care funkció aktívan működik.   


Továbbá az "Everysing" koreai karaokealkalmazás segítségével az utasok útközben énekelhetnek, vagy videókat továbbíthatnak a hátsó multimédiás rendszerhez. Végül az utasok valós idejű közlekedési információkat és figyelmeztetéseket is kaphatnak, amit koreai, angol és kínai nyelven is meghallgathatnak. Ezen fejlett multimédiás technológiák segítségével a vezetők és utasaik a legjobban ki tudják használni az autonóm működésű járművekben töltött időt, amivel ezek a járművek jóval többek lehetnek, mint egyszerű közlekedési eszközök, 


A Hyundai és a Kia márkákat magában foglaló Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy a SAE szabványnak megfelelő 4-es szintű autonóm jármű-technológiával ellátott modelljét 2021-ben mutatja be. Ennek elérése érdekében a vállalat a 2018-as CES keretein belül bejelentette, hogy az Aurorával, egy amerikai autonóm jármű-technológiai startup vállalattal közösen fejleszti saját autonóm önvezető technológiáját. A Hyundai azt is tervezi, hogy a teljesen autonóm vezetéstechnológiáját 2030-ig kereskedelmi forgalomba hozza. 


Mindezeken túlmenően a Hyundai tavaly augusztus óta a V2X infrastruktúrát is kutatja. Az jövő mobilitás megoldásait kutató intézet, az Amerikai Mobilitási Központ alapító tagjaként  a Hyundai Motor Group tavaly októberben 5 millió dollárt fektetett be az ACM által vezetett egyedülálló tesztközpont építési munkálataiba.  


Forrás: hyundainews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését