A Hyundai szerint a köridők hajszolása időpazarlás
Albert Biermann, a BMW M részlegétől a Hyundai Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegéhez igazolt szakember szerint a a Nürburgring köridejének hajszolása egyszerű időpazarlás.
Könnyen lehetett volna a Hyundai első valódi sportkompaktja, az i30 N egy örülten vad, 300 lóerősnél is erősebb szörnyeteg. Talán még egy limitált,hatalmas kerekekkel ellátott verzió is készülhetett volna belőle, amit aztán körbeküldtek volna a Nürburgringen, hogy célba vegye az új Honda Civic Type R körrekordját. Ám a koreai gyártó inkább úgy döntött, másképp próbál meg kiemelkedni a versenytársak közül.
Albert Biermann, a Hyundai Motor Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője egy interjújában utalt arra, hogy a Hyundai N sportmárkája inkább olyan autókat készítene, amiket a teljesítmény határai helyett élmény vezetni. "Ha a köridőkre törekednénk, más légellenállási beállítások kellenének, a futómű-beállítás is eltérő volna... és nem lenne olyan nagy élmény" - mondja.
Ez az álláspont nem is meglepő, hiszen a Hyundai azzal szeretné megkülönböztetni magát, hogy a "pulzusszám fontosabb a fordulatszámnál", vagyis a teljesítménynél sokkal lényegesebb az, hogy a vezető jól érezze magát. Ám Biermann ennél is továbbmentés Nürburgring köridőket hajszolókról is megvan a véleménye: "Ezek a vállalatok olyan 5 hónapot töltenek a Nürburgringen rengeteg emberrel. Ezért a pénzért mi majdnem egy egész autót ki tudunk fejleszteni. Ez csupán időpazarlás."
Biermann azért annyit még hozzátett, hogy a jövőben talán a Hyundai is előállhat valami még különlegesebb autóval. "Vannak erősebb motorral és összkerékhajtással ellátott prototípusaink is" - mondja. "Van hely még magasabb szinteken is? Először a mostani autókkal kell ezt kitapasztalnunk."
Forrás: carthrottle.comDönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!