Koreai teszten a Hyundai Nexo


A téli olimpiához kapcsolódóan a Hyundai nemcsak önvezető rendszerét mutatta meg büszkén, de a sajtó képviselői egy hosszabb tesztúton a márciustól kapható Nexo szériaváltozatát is kipróbálhatták.

Az újságírók számára szervezett 250 kilométeres tesztút bebizonyította, hogy a Hyundai Motor üzemanyagcellás Nexo modellje páratlanul takarékos autó, ám az esemény egyben arra is rávilágított, a koreai hiányos töltőhálózat egyértelműen hátráltatja a jövőmobilitási megoldásait hordozó alternatív járművek elterjedését. 


A Hyundai vadonatúj üzemanyagcellás autója tökéletes csendben indult el a Szöul északnyugati részén fekvő Hyundai Motorstúdió Goyang melletti parkolóból, ahonnét a tesztút egészen a 2018-as Téli Olimpiának helyszínt adó Pyeongchagig tartott. Ahogyan a konvoj az autópályán haladt,a Nexo vezetési komfortja minden várakozást felülmúlt, a gyorsítások és a lassítások is érzékenyen és finoman kezelhetőek voltak,így az utazás valóban élmény az autóban. A rengeteg vezetéstámogató asszisztensrendszer tökéletesen tette a dolgát, a sávkövető rendszer még akkor is a sáv közepén tartotta az autót,amikor senki nem fogta a kormányt. 

A Nexo hatótávja koreai ciklus szerint eléri a 609 kilométert és az újratöltéshez öt perc is elegendő. A Hyundai szerint egy tank hidrogén nagyjából 40 ezer wonba,vagyis kevesebb,mint 10 ezer forintba kerül,ami nagyon gazdaságossá teszi a Nexo működését. A Nexo három hidrogéntartályába összesen 6,33 kilogrammnyi sűrített hidrogént lehet befecskendezni, vagyis az autó száz kilométeren 1,04 kilogramm hidrogént fogyaszt el. A vállalat szerint a Nexo vételára Dél-Koreában a várható állami támogatásoknak köszönhetően 45 millió won (kb. 10,5 mFt) körül alakulhat majd, ami már elég versenyképessé teszi az autót ahhoz, hogy 2022-re a tervek szerint 10 ezer Nexo kerüljön eladásra.    


Az autónak számos előnye mellett olyan hátrányokkal is meg kell küzdenie,ami manapság más környezetbarát járműre is hatással van. Az ilyen jellegű autók fejlesztésekor nagy hangsúlyt helyeznek a tömeg csökkentésére, amelynek eredményeként kevesebb hangszigetelőanyag kerülhet a fedélzetre. Emellett a belsőégésű motor hiánya növeli az oldalablakok felől beszűrődő szélzajt, valamint a 17 colos kerekek gördülési zaja is jelentős. A középkonzol több mint 40 kapcsolójával kezdetben talán egy kissé túlbonyolítottnak tűnik és a navigációs rendszer sem volt mindig a legpontosabb. 

Ezek azonban apróságoknak tűnnek a töltőinfrastruktúra hiányosságai mellett,amit feltétlenül bővíteni kell ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás nélküli üzemanyagcellás autók valóban elterjedhessenek. A Hyundai maga még az idei év végére a mostani 13 helyett 36 töltőállomást kíván üzembe helyezni, ami még így is jóval kevesebb,mint a Japánban már megépült 100 darab hidrogénkút. 


A tesztút végeztével a Hyundai munkatársai a sajtónak is bemutatták a Nexo 3-as szintű önvezető jármű-technológiájukat. A vállalat által előkészített hét kilométeres szakaszon egy Hyundai mérnök mutatta be, hogyan működnek a Nexo autonóm funkciói, köztük a kormányzás, a gyorsítás és a lassítás. A Hyundai Nexo részt vesz majd abban a Hyundai és az Aurora által közösen fejlesztett projektben,amelynek eredményeként 2021-re 4-es szintű önvezető járművet tervezek piacra dobni.     

Forrás: yonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését