Crossoverek alkotják a Hyundai amerikai eladásainak felét 2020-ra
A Hyundai Motor amerikai forgalmazójának vezetője szerint az eladott hobbiterepjárók és crossoverek részaránya a mostani 38 százalékról az évtized végére akár 50 százalék fölé is emelkedhet.
A Hyundai Motor America nemrég megválasztott elnöke, Kyung-soo Lee egy interjúban elárulta, hogy a koreai autógyártó összesen nyolc új vagy felújított hobbiterepjárót kíván bevezetni a következő három év során. Ezek között megjelenik majd a Hyundai történetének első platós kisteherautója is, amelynek jelentős szerepe lesz abban, hogy a gyártó által kínált crossoverek és hobbiterepjárók teret nyerjenek az Egyesült Államokban.
Az Amerikában kisebb crossovernek számító pickup, a Santa Cruz már két éve, a 2015-ös Detroiti Autószalonon tanulmányként mutatkozott be. Az autógyártó szöuli központja elfogadta a Hyundai Motor America azon kérését, hogy ezt a modellt sorozatgyártású termékké fejlesszék, hiszen a kontinensen továbbra is nagy az érdeklődés ezen kategóriás modellek iránt. A vezető azt is elárulta, a Hyundai amerikai tervezőközpontja által megálmodott jármű jelenleg fejlesztés alatt áll Dél-Koreában.
A Hyundai erős amerikai limuzinkínálata az egyre erősödő hobbiterepjáró-láz miatt az elmúlt években sokat vesztett népszerűségéből és ezt az eladási adatok is alátámasztják. Az autógyártó helyi képviselete 685 555 autót értékesített 2017 során, amelynek 64 százaléka volt limuzin. Ezzel szemben az amerikai piacon tavaly eladott 17,2 millió új autó 65 százaléka hobbiterepjáró volt, míg a limuzinok aránya 35 százalékra esett vissza.
"Igaz, hogy a Hyundai még mindig gyenge a hobbiterepjáró-kínálatával nem képes kielégíteni a keresletet. Ám a Kona bevezetése fordulópontot jelenthet számunkra" - mondta Lee, utalva a Hyundai első kompakt terepjárójára. A Kona első amerikai szállítmánya január elején hajózott ki Amerika felé, az első példányok pedig nagyjából március körül érkezhetnek meg a márkakereskedésekbe.
Továbbá a központ a korábbinál lényegesen szélesebb jogkört kapott az alabamai és a koreai gyárak termelési rendszereiben és a készletek kezelésében. "Júliustól kezdődően nem lesz már készletünk azáltal, hogy csökkentjük a Koreából érkező szállítmányainkat. A vállalat új stratégiájának megfelelően a Hyundai USA a piaci helyzetnek megfelelően dönthet a legyártott autók darabszámáról is."
A kaliforniai székhelyű Hyundai USA operatív igazgatóként alkalmazta Brian Smith-t, aki autóipari veteránként 35 évet töltött a Toyotánál és a Lexusnál, mostani feladata pedig a Hyundai értékesítési stratégiájának reorganizálása lesz. A kínai gyártók amerikai érkezése Lee szerint nem jelent veszélyt a Hyundai számára, hiszen a koreai gyártó immár 32 éves értékesítési tapasztalattal rendelkezik Amerikában.
Lee-t tavaly szeptemberben nevezték ki a Hyundai amerikai részlegének élére, amivel egy olyan csaknem 9 hónapos űrt szüntettek meg, amely alatt az autógyártó hatalmas értékesítési kiesést szenvedett el Amerikában. A Hyundai még ezzel együtt is az USA negyedik legnagyobb külföldi autómárkája, amely tavaly a piac 7,4 százalékát birtokolta.
Forrás: theinvestor.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!