Indiában bemutatták a Hyundai i20 frissített változatát


Indiában az Új-Delhiben megrendezett 2018-as Auto Expo keretein belül a Hyundai bemutatta népszerű Elite i20 modelljének ráncfelvarrott változatát, amely frissebb külsővel és modernizált tartalommal jelent meg. 

Miközben a Hyundai indiai márkakereskedéseihez folyamatosan érkeznek a frissített Elite i20 készletautók, a vállalat indiai képviselete a 2018-as Auto Expo keretein belül hivatalosan is lerántotta a leplet a vadonatúj prémium kisautóról. A 2014-ben bemutatott i20 indiai változata csupán minimális mértékben tér el az Európába Törökországban gyártott B kategóriás kisautótól, ezért több mint valószínű, hogy a változásokat a Genfben bemutatkozó európai változat is átveszi majd.


"Az Elite i20 globális sikerré vált, hiszen a modell 2014-es bevezetése óta már több mint 400 ezer boldog ügyfél választotta ezt a típust" - mondta Y. K Koo, a HMIL ügyvezetője. "Az új, 2018-as Elite i20 a prémium, sportos és stílusos forma, illetve a magas színvonalú kényelmi és biztonsági felszerelések iránti folyamatos fejlesztésünk eredménye. Az új Elite i20 esztétikusan formatervezett, prémium belső kialakítása és modern kinézete valóban vonzóvá teszi."   


Az Indiában 534 ezer rúpiától (kb. 2,1 m Ft) elérhető Elite i20 külső megjelenése a korábban vártnál kevésbé alakult át a ráncfelvarrás során. Megmaradt a hűtőmaszk kettős osztása, mindössze az alsó, nagyobb légbeömlők kaptak íves oldalvonalat, amellyel létrehozták a többi új modellen is megjelent kaszkád hűtőmaszkot. Ezzel együtt befelé szűkülő keretet kaptak a ködlámpafészkek, ahol a nappali menetfény a ködlámpák alá költözött. Ezen túlmenően a projektoros fényszórók krómbetétet is kaptak. 


Az új Elite i20 legfeltűnőbb újdonsága az új narancssárga fényezés és habár az európai kivitelekben eddig nem láthattunk ilyet, az új indiai változatoknak is jól áll a korábban bevezetett tető és az oszlopok fekete fényezése. A modellfrissítések elengedhetetlen elemeként itt is új,feltűnő formájú könnyűfém keréktárcsák jelentek meg. Hátul  a legszembetűnőbb változás,hogy a rendszámtábla mostantól a hátsó ajtóra kerül és ezzel együtt újratervezték a hátsó lámpákat és lökhárítót is.            


Belül csupán néhány apró változáson esett át a frissített i20-as. Fizikálisan néhány kapcsoló formája változott, elöl csúsztatható, hátul pedig kihajtható kartámasz került középre és a piac által nagyra értékelt hátsó hátra vezetett középső szellőző is megjelent. Ami viszont ennél fontosabb, hogy a 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszert továbbfejlesztették, így most már ez az egység is képes az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazások kezelésére. Ezen felül az i20 mostantól arra is képes, hogy az autó műszaki állapotával kapcsolatos fontosabb paramétereket a tulajdonos okostelefonjára továbbítja.      


Az Elite i20 motorválasztéka alapjában változtatás nélkül kerül át a megújult modellbe,így az 1.2 literes, 83 lóerős négyhengeres benzines mellett egy 1.4 literes CRDi dízelmotorból áll a paletta. Viszont miközben a kézi váltó továbbra is öt-,illetve hatfokozatú lehet, nagy újdonság, hogy a frissített Elite i20 1.2-es motorjához idén májustól egy fokozatmentes (CVT) automata váltót is lehet kérni. Korábban ugyan létezett egy 1.4 literes benzines változat,amihez négyfokozatú hagyományos automata sebességváltó járt, ám ezt érdeklődés hiányában törölték.      


Mivel India a Hyundai egyik legfontosabb piaca, ahol idén is 7-8 százalékos bővülésre számítanak, a vállalat egy kifejezetten ezen piac igényei szerint fejlesztette új sebességváltó-rendszerét. A kisebb,1.2 literes benzines erőforrással párosítva az Elite i20 alacsonyabb, 12,5 százalékos adókategóriába tartozik, amit kifejezetten az 1 200 köbcentinél kisebb és 4 méternél rövidebb járművekre szabnak ki. A korábbi 1.4-es modellre kivetett adó mértéke elérte a 24 százalékot is. Ez a jelentős adómegtakarítás lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy az Elite i20 automata váltós kivitelét olcsóbb áron kínálja és ezzel versenyképesebbé tegye a Maruti-Suzuki Baleno és a Honda Jazz CVT váltós modelljeivel szemben. Mindezeken túl az új váltóval az Elite i20 a korábbinál jóval takarékosabbá is vált. 


A frissített Elite i20 mellett a sajtótájékoztatón bemutatták az Ioniq tisztán elektromos változatát is, amely a szintén kiállított hibridváltozattal együtt első alkalommal szerepel indiai autókiállításon. A Hyundai ugyanis azt tervezi, hogy minden más gyártónál korábban, mar jövőre megkezdi egy elektromos modell CKD összeszerelését, ám azt egyelőre vizsgálják, hogy a piac az Ioniq vágy a Kona elektromos változatát fogadná szívesebben. 


Az éppen indiai fennállásának 20. évfordulóját ünneplő Hyundai Motor India az elkövetkezendő három évben kilenc új terméket kíván bevezetni, amely között két ráncfelvarrás és 4 teljes modellváltás is lesz. A Hyundai ezen az eseményen jelentette be, hogy mostantól minden új termékére három éves garanciacsomagját, amelyhez 3 éves országúti segélyszolgálat is kapcsolódik.


A kiállítás Hyundai standján a vállalat különböző élményzónákat is létrehozott azért, hogy a látogatók minél szélesebb ismeretet szerezzenek a Hyundai legújabb és futurisztikus innovációiról. Ezek között kiállították a Kona Iron Man tanulmányát, az RN30 és az i20 WRC modelleket, az Ioniq palettát kiegészítve elhozták a Project Ioniq laboratóriumot is.  


Forrás: autocarindia.com, autocarindia.com, moneycontrol.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei