A Hyundai infrastruktúrára épülő autonóm rendszert fejleszt
A Hyundai Motor egy Ioniq modellbe építve olyan 4-es szintű önvezető rendszert fejleszt, amely fedélzeti rendszerével képes kapcsolódni a környező infrastruktúrához és ezzel biztonságosabbá tenni az autonóm utazást.
Amíg az autók korábban egyszerűen csak közlekedési eszközök voltak, azok végül személyes lakóterekké válnak, amelyeket az ügyfél személyes igényeihez, vágyaihoz igazítanak. Bár még korai szakaszában van, az önvezetés technológiája egyre inkább elterjed és radikálisan átalakíthatja az A-ból a B-be utazás módját. Az autonóm vezetés megváltoztatja járműveink megjelenését és hangulatát, sokkal kényelmesebbé éve ezzel az utazást.
Az ügyfelek gondolkodásmódja folyamatosan változik és középpontja a megosztott gazdaság, valamint a gondtalan mobilitási megoldások irányába mozdul. Az autóiparnak ezért ennek megfelelően alkalmazkodnia kell ehhez. Az olyan márkákat, mint például a Hyundai, nem egyszerűen autógyártóknak tekintik, de azoknak a szolgáltatókká is kellene válniuk, amelyek egyéni megoldásokat kínálnak a vásárlók számára.
A Hyundai Ioniq modellje máris világelső abban a tekintetben, hogy az ügyfelek egyetlen modellen belül három különböző elektromos hajtáslánc közül választhatnak. A Hyundai most ezt az autót arra használja, hogy 4-es szintű autonóm vezetési technológiáit az európai utakon is tesztelje. A különböző autók az önálló vezetés különböző szintjeire képesek, amiket 0-5 skálán osztályoznak: a 0-s szinten minden fontosabb rendszert ember vezérel, míg az 5-ös szinten már az autó rendszere minden szituációban vezetni tudja magát. A 4-es szint annyit jelent, hogy az autó bizonyos vezetési helyzetekben teljesen önállóan cselekszik, bár nem minden esetben. Ezt a szintet rendkívül automatizáltnak tekinthetjük.
Az autonóm vezetési technológia számos előnyt kínál a járművezetőknek, amennyiben azt a szükséges infrastruktúrába integrálják. Az intelligens lámpák például képesek lesznek kommunikálni az önvezető autókkal, ami lehetővé teszi, hogy az utak biztonságosabbak legyenek és a torlódások csökkenjenek. Az önvezető Ioniq fejlesztésének célja, hogy az autonóm rendszerek minél egyszerűbbek legyenek. Ezt a vállalat az autó intelligens sebességtartó rendszerének előrenéző radarjával, a jármű sarkában elhelyezett holttérfigyelő radarjaival és a LiDAR technológiával integrált sávtartó rendszerének kamerái segítségével érték el.
A Hyundai egyike azon kevés vállalatoknak, amelyek már megkezdték a 4-es szintű autonóm rendszerek fejlesztését. Az elkövetkező években a Hyundai Motor Group további befektetéseket végez a fejlesztések felgyorsítására. A vállalat már most együttműködik az Aurorával. Ez a lépés megerősíti a vállalatok között 2018-ban létrejött stratégiai együttműködését, amelynek keretében a Hyundai, a Kia és az Aurora közösen készítették el a Hyundai Nexo üzemanyagcellás zászlóshajójának önvezető technológiáját. Az újabb befektetéssel a vállalatok megállapodtak abban, hogy a kutatást a szélesebb modellpalettára is kiterjesztik és optimális platformot hoznak létre a Hyundai és a Kia autonóm járművei számára.
„A 4-es szintű autonóm Ioniq kísérleti autóval már most egy lépéssel előre gondolkodunk, amikor azt vizsgáljuk, hogyan kell az autóiparnak, a technológiának és az infrastruktúrának változnia annak érdekében, hogy megfeleljenek a jövőbeni mobilitásnak” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „A Hyundai a továbbiakban is növeli az autonóm vezetési technológiákba történő befektetéseit azért, hogy ezzel is gyorsítsák a fejlesztéseket. "
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!