Driftbuszt készítettek a Hyundai kisbuszából


A Hyundai ausztrál képviselete bemutatta egyedileg készített különleges H-1 alkotását, amelyet az N sportmárka hagyományait követve egy 402 lóerős versenygéppé alakítottak át. 

A Hyundai Motor Company Australia nagyon komolyan veszi az N sportszéria irányvonalat, ezért nem várták meg, amíg a koreai központ eljut a kisbuszok felerősítéséhez, inkább maguk vették kezükbe a projektet. Ennek eredményeként született meg a helyi piacon iMax néven forgalmazott nyolcszemélyes kisbusz N „Drift Bus” változata, amely több mint 400 lóerős motorjával és hátsókerék-hajtásával valóban mosolyt csal nemcsak a vezető, de hét utasának arcára is.  


Az iMax N, amelyet az ausztrál Hyundai egy titkos fejlesztőcsapata hozott létre a hétvégén debütált a Sydney Motor Sport Parkban megrendezett 2019. évi World Time Attack Challenge versenyen. A korábbi egyedi gyorsbuszokkal ellentétben – mint amilyen például a Ford Transit Supervan és a Renault Espace F1 – az iMax N 'Drift Bus' megtartotta nyolcüléses elrendezését annak érdekében, hogy maximalizálja a vezető és akár hét barátjának szórakozását.


A „Drift Bus” ötletét a Hyundai németországi központja adta, amely egy iMax N képet rakott ki áprilisi elsejei tréfaként az oldalára. Az ausztrál képviselet ezt követően a közösségi média közvélemény-kutatásában kérdezett rá az ausztrál N rajongókra, melyik Hyundai modellnek kellene megkapnia az N felkészítést. A válaszadók szavazatai alapján az iMax a Tucson SUV mögött a második helyen végzett, de a Tucson megvalósítása túl egyszerű lett volna.


A fordulatszám helyett a szívverést, vagyis a végső teljesítmény helyett a vezetési élményt előtérbe helyező N filozófia arra késztette az ausztrál csapatot, hogy egy iMax N autót készítsenek és azt a lehető legmagasabb műszaki színvonalon építsék meg. Egy teljesen átlagos iMax modellt ruháztak fel az N csomaggal, ami persze jelentős erőtöbbletet is kapott. A szokásos 2,5 literes CRDi motort azonnal elvetették, helyébe egy 3,5 literes dupla turbós V6-os motorszörnyeteg került, amely több mint 400 lóerős teljesítményt és 555 Nm nyomatékot termel – ez pedig több mint elegendő ahhoz, hogy a gumikat még egy ilyen kisbuszon is füsté alakítsa. A dupla kipufogócsöveken keresztül az iMax N pontosan olyan jól szól, mint ahogyan kinéz.


A bivalyerős motort egy Hyundai által kifejlesztett nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval párosították, amely egy differenciálműhöz kapcsolódik, segítve ezzel a hátsó kerekek mozgását. A felfüggesztés elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókat, míg a fékek szintén N teljesítmény-növelést kaptak. Az i30 N sportkompaktról kölcsönvett 19 hüvelykes könnyűfém felniket nagyteljesítményű gumikba csomagolták – de az autó nem annyira ragaszkodik hozzájuk, mert a „Drift Bus” hajlamos sokat fogyasztani belőlük. Az kanyarodási képességek és a kezelhetőség optimalizálásával az iMax N tökéletes 50-50 százalékos súlyeloszlást ért el, fedélzetén nyolc emberrel, maximalizálva ezzel a vigyorgási tényezőt.


Az iMax N kisbuszt belülről is igyekeztek az N szemléletéhez igazítani, ezért az i30 N kormánykerekét és az N sportos első üléseit is megkapta, a hátsó két üléspad üléssorát szintén suede és bőrhuzattal borították. Ha a vezető pedig hét utasával driftelni szeretne, ezzel az autóval tökéletesen kényelmesen és stílusosan tudja ezt megtenni. A „Drift Bus” ráadásul több praktikumot és használhatóságot kínál, mint bármely más sportszedán vagy nagyteljesítményű crossover, amit leginkább 842 literes csomagtartója jelent, amely tökéletesen alkalmas a szükséges pótkerekek szállítására. Szükség esetén pedig egy teljes csapatot is szállíthat a gumicseréhez.


Az iMax sajnos nem szériagyártmány, ráadásul forgalomba sem helyezhető, így a vigyorgás egyelőre csak a versenypályákra korlátozódik. A törekvés azonban elérte célját: a Hyundai Australia ezzel bizonyította az N sportmárka iránti szenvedélyét és elkötelezettségét… a lehető legtöbb utas számára is. 


Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését