Középső oldallégzsákot fejlesztett a Hyundai


A Hyundai Motor Group egy olyan új, középső oldallégzsákot fejlesztett ki, amely a vezető és utasa közötti térben nyílva a csoport járműveinek új generációjában megóvja őket a további sérülések kockázatától. 

Az új, az eddigi légzsákrendszert kiegészítő légzsák a vezető és az utas között aktiválódva megvédi az első sorban utazókat a fejsérülésektől, amennyiben pedig senki sem ül az első utasülésen, a légzsák a vezetőt óvja a jobb oldalról érkező ütések ellen. A középső oldallégzsákot a vezető ülésébe építették be és ütközés érzékelése esetén automatikusan nyílik.  


Az új középső oldallégzsák a várakozások szerint akár 80 százalékkal is csökkentheti az egymással ütköző utasok fejsérüléseinek esélyét. Az Európai Autógyártók Szövetségének statisztikái szerint az ilyen jellegű ütközések vagy az utastérben található anyagokkal történő ütközések által okozott másodlagos sérülések aránya eléri a 45 százalékot. A Hyundai csoport új, szabadalmaztatott technológiája továbbra is megbízhatóan működik, miközben a légzsák mérete és súlya csökkent.  


A légzsáknak van egy úgynevezett Kötés anyaga, amely lehetővé teszi, hogy a légzsák megőrizze formáját és visszatartsa az utas tömegét. A Hyundai Motor Group új technológiája révén egyszerűsítették a zsák formáját és csökkentették annak súlyát, így az nagyjából 500 grammal könnyebb, mint a konkurensek termékei. A légzsák kisebb méretének köszönhetően a Hyundai csoport formatervezői rugalmasabban alakíthatják az ülések formáját a jövő autóiban.  Az Euro NCAP 2020-tól szigorúbban értékeli az oldalütközések hatásait, a Hyundai Motor Group légzsákrendszere pedig a várakozások szerint kiválóan teljesíthet az ilyen értékelések során.  


„A középső oldallégzsák fejlesztése túlmutat egy további légzsák bevezetésénél” – mondta Hyock In Kwon, a Hyundai Motor Group ütközésbiztonsági tervezőcsapatának kutatómérnöke. „A továbbiakban is azon dolgozunk, hogy minden ütközésre felkészítve fejlesszük az utasok biztonságát.”  


Az új középső légzsákrendszer a csoport máris kiváló ütközésbiztonsági eredményeire épül. A Hyundai járműveit az amerikai NHTSA 5 csillagos biztonsági értékelésekkel jutalmazta, amely mellett az IIHS  12 modellt a legmagasabb Top Safety Pick+ kategóriába sorolta. Ilyen modell többek között a Hyundai Kona, a Santa Fe, a Tucson és a Nexo is.   

Forrás: hmgjournal.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését