A Hyundai új AI rendszerével szűri ki a termékhibákat


A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Mobis vállalat megkezdte mesterséges intelligencia (AI) rendszerének használatát, amellyel még a bevezetés előtt kiszűrhetik a termékek hibáit és ezzel növelhetik azok minőségét és javíthatják a termelés hatékonyságát.

A Hyundai Motor Group egységének közleménye szerint a vállalat nemrég egy olyan algoritmust dolgozott ki, amellyel a mesterséges intelligencia képes felismerni a hibás kormánymű-alkatrészeket. Ezt az algoritmust a Mobis koreai Jincheonban található üzemegységében kezdték el bevezetni. A rendszerben az AI számítógép a részegység képadatai alapján képes felfedezni a hibás termékeket, ami ebben az esetben a szervokormány ECU (Electronic Control Unit) vezérlőegysége.


Az ECU egy chip, amelyen rengeteg apró egység található. Annak érdekében, hogy ennek helyes működését megvizsgálják, a Hyundai Mobis egy olyan kameraalapú rendszert használ, amely ellenőrzi, hogy minden apró egység a helyén van-e. Ennek ellenére számos hibás termék esetében a chip az elvégzett teszteken jól működött, ezért a Hyundai Mobis mérnökeinek személyesen kellett átvizsgálniuk ezeket az alkatrészeket, hogy megtalálják a hibát. A vállalat szerint ez az eljárás nem volt hatékony, ezért az AI számítógép különböző működési eseteket tanult meg, amelyek használatával a mérnökök terhelése csökkenhetett. „Jelenleg az algoritmus 98 százalékos hatékonysággal dolgozik, amit tovább javíthatunk, amint az AI még több helyes mintát megtanul” – mondta a Hyundai Mobis képviselője.   


Mivel az algoritmus más chipek gyártósoraihoz is illeszthető, a vállalat tervei szerint még négy gyártósorra szeretné kiterjeszteni az AI rendszer használatát. Emellett a rendszert a kínai Tianjinben működő gyárban is alkalmazni kívánják. A vállalat szerint még az idei év első felében más olyan AI rendszerek használatát is tervezik, amelyek a vevőszolgálati kereslet előjelzésére is képesek. Ez az előrejelző rendszer az időjárásról, évszakokról, a vezetők szokásairól, az utakon lévő autók számáról és az egyes modellek karbantartási periódusairól szerzett hatalmas mennyiségű adatállományt elemzi és abban segíti a vállalat vevőszolgálatát, hogy az a megfelelő időben a helyes cserealkatrésszel rendelkezzen.    


A Hyundai Motor Group alkatrész-beszállítójaként a Hyundai Mobis 244 különböző modellhez 2,7 millió alkatrészt szállít, amelyek raktározása komoly feladatot jelent. A vállalat a korábbi időszakok igényei alapján jósolja meg az éves keresletét, amelyet az AI rendszer jelentős mértékben képes pontosítani. „Az AI technológia előnye, hogy üzletmenetében segít korlátokat állítani” – mondta a képviselő. „A jövőben is igyekszünk az AI technológiákra épülő innovációkkal javítani üzleti gyakorlatainkat.”  

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését