Tízéves értékesítési rekordot döntött a Hyundai Koreában


Koreában tíz hazai gyártású autóból nyolcat a Hyundai Motor Group értékesített, mivel a helyi piaci versenyben a külföldi tulajdonban lévő gyártók visszaesése megerősítette a Hyundai Motor és a Kia Motors túlsúlyát.

A Koreai Autógyártók Szövetségének adatai szerint Dél-Korea két legnagyobb autógyártója idén január és augusztus között 830 608 autót tudott értékesíteni hazai piacán, amivel a koreai autógyártók között 82,3 százalékos részesedést szereztek. Ez 2010 óta a legnagyobb piaci részesedés, amit az év első 8 hónapjára számítottak. Amennyiben az eladásokhoz az importból származó új autókat is hozzászámítjuk, a csoport részesedése 71,9 százalék, ami a 2013-ban mért 72,7 százalékos csúcs után most a legmagasabb. 

A hazai eladások növekedése mögött leginkább az újonnan bevezetett olyan modellek meredeken növekvő kereslete áll, mint amilyen a Hyundai Palisade, a Sonata és a Venue, valamint a Kia K7 Premier, a Seltos és a Mohave Master. A két autógyártó a várnál nagyobb piaci érdeklődés miatt megnövelte a Hyundai Palisade és a Kia Seltos gyártási kapacitását. A Koreában idén január és augusztus között eladott modellek top 10-es ranglistájában kizárólag Hyundai és Kia modellek szerepelnek, a lista élén a Hyundai Grandeur limuzinnal, amit a Sonata és a Santa Fe követ a dobogón.    


A csoport vezetése és a dolgozókat tömörítő szakszervezet közötti stabil kapcsolat szintén hozzájárult a két autógyártó kiváló teljesítményéhez. A Kia szakszervezeti dolgozói és menedzsmentje idén márciusban lezárta a több mint 8 éve húzódó juttatási vitáikat, miközben sztrájkok nélkül augusztusban a Hyundai is megkötötte bérmegállapodását és kollektív szerződését a szakszervezetével.   

Az országban gyártókapacitással rendelkező, az amerikai General Motorshoz tartozó GM Korea és francia résztulajdonban lévő Renault Samsung vállalat is csökkenő eladási eredményeket ért el az idei év első nyolc hónapjában, amelynek hátterében a szakszervezet és a vezetés között elhúzódó viták állnak. A GM Korea eladásai 17,2 százalékot estek a tavalyi évhez képest, miközben újonnan bevezetett autóik a hazai piac 4,8 százalékát tudták megszerezni. A Renault Samsung eredményei szintén 5,5 százalékot csökkentek ugyanebben az időszakban. 

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését