Jövőre érkezik a Hyundai nyolcfokozatú DCT váltója


A Hyundai Motor a sportos i30 N kompaktban 2020-tól bevezeti új, nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóját, amely később a csoport több más típusának kínálatában is megjelenik.

A Hyundai i30 N sportkompakt remek autó kiváló hatfokozatú kézi sebességváltóval, ám egy opciós automatát régóta hiányolnak a rajongók. Ez azonban nem sokáig marad így, hiszen a márka sportprogramjának vezetője most megerősítette, 2020 elején Koreában bemutatják az új DCT sebességváltójukat. Albert Biermann azt is elárulta, hogy az új nyolcfokozatú egységet később nemcsak az N sportautókhoz, de a csoport többi modelljéhez is kínálni fogják.   


Biermann szerint azonban ez a DCT váltó nagyon másképp fog viselkedni egy N szériás sportautóban, mint egy hagyományos Hyundai (vagy Kia) modellben. „Jövőre egy N sportautóban érkezik. Úgy 2020 elejétől lesz a koreai piacon” – mondta Biermann egy interjúban. „Később más modellben is megjelenik és nemcsak N logós sportkocsikban. Viszont egy N modellben egészen másként viselkedik, mint amikor egy hobbiterepjáróban működik.”

Korábbi pletykák szerint az új nyolcfokozatú duplakuplungos váltó már valamikor 2019-ben is bemutatkozhatott volna. Erről Biermann annyit mondott, már az eredeti tervekben is 2020 eleje volt a céldátum. A Hyundai fejlesztési főnöke szerint azonban mindenképpen megérte ennyit várni az új egységre, mert annak N üzemmódja különösen „hihetetlen” lesz. Tekintettel arra, hogy a vezető szerint az új váltót Koreában vezetik be, így az elsőként az ott gyártott Veloster N modellbe kerülhet be, míg az Európában készülő i30 N várhatóan a 2020-as frissítés során kapja meg ugyanezt az egységet. 


„Ez egy saját, házon belüli fejlesztés, amit úgy készítettünk el, hogy az számos típushoz illeszkedjen” – magyarázta Biermann. „Az a mód viszont, ahogyan ezt az N márka szellemiségéhez igazítottuk, egy teljesen más történet ahhoz képest, ahogyan ugyanezt egy dízelmotorral szerelt nagy hobbiterepjáróhoz igazítottuk. Nem lehet rajta észrevenni, hogy ez ugyanaz az erőátviteli rendszer. Az N üzemmód pedig egyszerűen hihetetlen.”

Forrás: carsguide.com.au

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését