Megérkezett a Hyundai üzemanyagcellás jövőkamionja
A Hyundai Motor az idei Észak-amerikai Haszonjármű-kiállításon egyszerre két olyan koncepciót is kiállított, amelyek a vállalat üzemanyagcellás 2030 Vízió keretein belül betekintést engednek a szállítmányozás jövőképébe Amerikában és azon túl.
A Hyundai Motor két új koncepciót mutatott be az Észak-amerikai haszongépjármű-kiállításon (NACV), amelyek tovább bővítik a hidrogénüzemű üzemanyagcellás technológia széles körű elterjedéséhez kidolgozott FCEV 2030 Vision koncepciót. A Hyundai a rendezvényen mutatta be a HDC-6 Neptune Concept Class 8 kamiont, míg a Hyundai Translead, a csoporthoz tartozó vezető pótkocsigyártó új, tiszta energiájú, hűtött koncepció pótkocsit, a HT Nitro ThermoTech® modellt állította ki. A vontató és pótkocsi kombinációja ezzel mutat utat a szállítmányozás jövőjéhez az Egyesült Államokban és az egész világon.
„"Ma ezen a rendezvényen a Hyundai Motor Company haszongépjárműveinek első hidrogénalapú koncepciójával, a HDC-6 Neptune bemutatásával megkezdjük az Egyesült Államok haszongépjármű-piacának lehetőségeinek feltérképezését" – mondta Edward Lee, a Hyundai haszongépjármű-üzletágának vezetője. "Ezenkívül hajlandóak vagyunk más partnerekkel is együttműködni azért, hogy előkészítsük az utat a haszonjárművek hidrogén ökoszisztémájának létrehozásához."
A Hyundai rendelkezik a szükséges folyamatokkal és tapasztalatokkal ahhoz, hogy olyan minőségi járműveket fejlesszen ki, amelyek támogatják az FCEV 2030 hidrogénökoszisztéma-elképzelését. A haszongépjárművekben az üzemanyagcellás technológia nagyobb hatótávjával nagyobb hasznos terhelhetőségével, rövidebb újratöltési idejével és alacsonyabb költségeivel tökéletesen alkalmas a nehéz súlyokat szállító tehergépkocsikhoz és a nagy távolságokhoz.
A HDC-6 Neptune tanulmány egyik legfontosabb formai inspirációját azok a korszerűsített vonatok adták, amelyek 1936-tól 1959-ig futottak és az Art Deco ipari formatervezés kiváló mintapéldái voltak. A 20. századi úttörő ipari tervezője, Henry Dreyfuss az 1930-as években a New York-i Központi Vasút számára az Art Deco formatervezésének kiváló példáját alkalmazta, szimbolizálva a korszak legnagyobb technológiai csodáját, miközben merésznek és ikonikusnak tűnt. A HDC-6 Neotune ezt funkcionális kialakítást kapta, új módszerekkel kombinálva a formát és a funkciót, amivel egy teljesen egyedi megoldást hozzon létre a haszongépjármű-iparban, miközben holisztikus, globális megközelítést kínál.
„Az üzemanyagcellás meghajtás lehetőséget adott nekünk a teherautó klasszikus tipológiájának és felépítésének újradefiniálására” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group tervezési igazgatója. „A Hyundai haszongépjármű-tervező csapata egy üres papírlappal kezdve az újonnan meghatározott funkciókra fókuszált, amelyek szabványt jelenthetnek a haszongépjárművek jövőbeli tervezéséhez."
A HDC-6 Neptune modellen a tervezőcsapat új kihívásokkal szembesült és új módszereket talált a forma és a funkció kombinálására. A megnövekedett hűtési igény miatt a haszongépjármű koncepció hűtőmaszkját a vontató teljes alsó részére kiterjesztették. Ez egy különleges összképet teremt, miközben maximalizálja a légbeáramlást. A hűtőmaszk koncepciója visszahúzható lépcsőket is kapott, amelyeket ügyesen elrejtettek. A motor fölé épített fülke és a hagyományos (csőrös) teherautó-formatervek kombinációjával a koncepció hatékonyságát és a jobb ergonómiát hangsúlyozzák.
„A HDC-6 Neptune, az üzemanyagcellás teherautók következő generációs koncepciója a Hyundai Motor globális hidrogén-társadalom mobilitásának elképzelését testesíti meg, amelyet a Hyundai tervezőinek kreativitása és a vállalat korszerű technológiája alkalmazásával innovatív módon fejlesztettek ki " – mondta Sang-jup Lee, a Hyundai Design Centerének vezetője. „A következő generációs üzemanyagcellás járművek lehetőségeinek maximalizálása érdekében a HDC-6 Neptune úttörő futurisztikus felépítést nyújt. A Hyundai újszerű megközelítése különösen a belső tér kialakításában és az életmód-orientált mobilitás megragadásában mutatkozik meg. "
A Hyundai fenntartható mobilitási jövőképének részeként a HT Nitro ThermoTech lesz az egyik első olyan pótkocsigyártó Észak-Amerikában, amely kriogén nitrogénhűtő technológiát alkalmazó hűtős pótkocsit mutat be. A Hyundai Translead az Air Liquide-del együttműködésben kifejlesztett pótkocsi-tanulmánya megváltoztatja hűtött szállítmányozás módját. A HT Nitro ThermoTech pótkocsi ökológiai lábnyoma akár 90 százalékkal is kevesebb lehet, mint egy hagyományos pótkocsi esetén.
A HT Nitro ThermoTech pótkocsi-tanulmány a tiszta szállítás növekvő kihívásai miatt született meg: csökkenti az üvegházhatású gázok kialakulását és a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget, miközben megőrzi versenyképességét. A HT Nitro ThermoTech pótkocsi optimális megoldás a hideglánc-köteles termékek szállításához. A hőmérsékletet gyorsabban csökkentik, mint egy hagyományos hűtőegységnél és a kívánt hőmérsékletet is precíz szabályozásával tudja tartani. Az intelligens vezérlőrendszer és a független hűtőteljesítmény maximalizálja a hűtés hatékonyságát. A HT Nitro ThermoTech koncepciót a külső hőmérséklet nem befolyásolja, a maximális teljesítmény mindig elérhető, még akkor is, ha a vontató motorja nem jár vagy alapjáraton működik. Ezenkívül a pótkocsi hűtőegysége gyakorlatilag zajmentes, ami jelentősen csökkenti a szállítások zajszennyeződését. Ez főként a városi és külvárosi környékeken előnyös az éjszakai szállításoknál, ahol a zaj zavaró lehet.
„Ez a hűtőkocsi koncepció jelentős előrelépést jelent a vállalat társadalmi felelősségvállalás iránti folyamatos elkötelezettségünkben" – mondta Bongjae Lee, a Hyundai Translead vezérigazgatója. „Az innovatív technológia fejlesztésével a Hyundai Translead is hozzájárul az éghajlatváltozás kezeléséhez. A HT Nitro ThermoTech csökkenti a szennyezőanyag-kibocsátást, miközben biztosítja a megbízható és hatékony hideglánc-köteles élelmiszerek szállítását.”
Ezenkívül a HT Nitro ThermoTech pótkocsi-tanulmány új, továbbfejlesztett szerkezeti kialakítással rendelkezik. Az oldalfal, az elülső fal és a tető egy darabból álló, szálerősítésű polimer (FRP) burkolatokkal ellátott szendvicshab panelekből készül. Az anyagok oszlopok és tetőkeretek nélkül készülnek. Az egy darabból álló szerkezeti habpanel kialakítás révén a pótkocsi könnyebb, megnövelt falszilárdsága és fokozott hőhatékonysága közben ugyanazt a térfogatot teszi ki. A továbbfejlesztett szerkezeti paneleket a hosszanti sínekhez ragasztják, amelyek csökkentik a hőhidakat, eltávolítják az esetlegesen behatoló vizet és tisztább felületet biztosítanak.
A Hyundai mára jelentősen bővítette globális vezető szerepét az üzemanyagcellás technológiában. A vállalat a H2 Energy-vel közös vállalkozásán keresztül üzemanyagcellás teherautókat kíván forgalomba hozni: 2019 és 2023 között 1 600 üzemanyagcellás kamiont szállít a svájci haszongépjármű-piacra. A Hyundai haszongépjárműveinek európai bevezetése után az Egyesült Államok piaca a vállalat FCEV 2030 jövőképének fontos következő állomása.
A Hyundai a 2019-es Észak-amerikai Haszongépjármű-kiállításon nemcsak bemutatta új HDC-6 Neptune koncepcióját, de ezzel együtt a márka bevezeti haszongépjárműveit az Egyesült Államok piacára. Miközben a Hyundai haszonjárműveinek kínálatai a világ más tájain már jól ismertek, ez az első olyan alkalom, amikor azokat az Egyesült Államokban is kiállítják. A Hyundai egyúttal megkezdi az Egyesült Államok haszongépjármű-piacának lehetőségeinek feltárását, valamint nyitott más partnerekkel való együttműködésre, hogy elősegítse a haszonjárművek hidrogén ökoszisztémájának létrehozását.
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!