Első képeken az új Hyundai H-1


Nálunk ugyan nem forgalmazzák, ám világszerte továbbra is népszerű a Hyundai H-1 áruszállító-kisbusz párosa, amely 13 év után most utódot kap.

Az első H-1 1997-ben váltotta le a H100 modellt, amelyet egy 2005-ös ráncfelvarrást követően kereken tíz évig, egészen 2007-ig gyártottak. Ekkor érkezett a jelenleg is kapható generáció, amelyet elődjéhez hasonlóan lemezelt oldalfalú áruszállító, illetve körablakos kisbuszként árulnak, egyes piacokon, pl. Koreában ebből akár luxusfelszereltségű változatokat is kínálnak.


A most is kapható H-1/Starex generáció ugyan 2018-ban egy erőteljesebb modellfrissítést is kapott, ám a Hyundai már fejleszti a kisáruszállító legújabb harmadik generációját. Erre utal legalábbis, hogy Dél-Koreában egy rejtélyes dobozforma autót sikerült egy parkolóban lefotózni, ami a források szerint akár az US4 kódnéven fejlesztett H-1 új generációja lehet.   

A fotókon szereplő autó persze most is vastag álcázást visel, ám még ez sem képes teljes egészében elrejteni az új autó jellegzetes vonásait. A H-1 következő generációja ugyanis minden eddiginél jellegzetesebb, új kialakítást kap, amelyhez a hatalmas, szélesre húzott hatszögletű kaszkád hűtőmaszk is hozzátartozik. Bár a lámpák elhelyezkedését egyelőre nem látni, az egész összhatás nagyban hasonlít a Hyundai új generációs terepjáróinak formavilágához. 


Arról sincs semmi hír, hogy az új H-1 modellt milyen motorokkal látja el a gyártó. A mostani generációban (piactól függően) egy 2,4-es 175 lóerős benzines mellett egy 2,5 literes CRDi dízelmotor dolgozhat, amelyet különböző teljesítményszintekkel lehet megvásárolni, 100-tól egészen 170 lóerőig. Várhatóan ezt a motort továbbfejlesztve az utódba is beépíthetik, de az sem kizárt, hogy egyes régiókban az autó akár az új Theta III generációs 2,5 literes benzinmotort, illetve akár hibrid hajtásláncot is kaphat.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését