Hazai pályanapon bizonyított a Hyundai i30 N


A Hyundai hazai képviselete egy kötetlen pályanapra invitálta meg az i30 N tulajdonosait, akik Michelisz Norbi segítségével ismerhették meg autóik versenypályás képességeit.

Verőfényes koraőszi napsütésben gyűltek össze a Hyundai i30 N hazai tulajdonosai az Örkény melletti Euroringen, hogy kipróbálják, autóik mit tudnak versenypályás körülmények között. A Hyundai Hungary minden itthon forgalomba helyezett új N tulajdonost meginvitált a rendezvényre, ám a szervezést az is megkönnyítette, hogy az i30 N sportmodellnek már külön rajongói csoportja is van a legnagyobb közösségi felületen, akik már több találkozón is túlvannak, így nagy részük jól összeszokott csapatként jelent meg az eseményen. 


A mostani találkozóra összesen 15 darab különböző színű és felszereltségű i30 N és Fastback N érkezett, amelyek egymás mögé felsorakozva gyönyörűen megtöltötték az Euroring rajtrácsait. A buliról persze nem hiányozhatott Michelisz Norbi, a Hyundai hazai márkanagykövete sem, aki a WTCR világkupa jelenlegi éllovasaként köszöntötte a résztvevőket, az i30 N Club Hungary pedig megajándékozta egy saját dizájnos pólóval, amit gyorsan fel is húzott. Norbi mellett pedig megjelent az európai TCR bajnokságban idén 4. helyen záró csapata, a M1RA is, akik egy i30 N TCR versenyautót is kiállítottak a boxutcában. 


A pályanap a köszöntőt követően egy tiszteletkörrel vette kezdetét, ahol Michelisz Norbi felvezetésével az összes résztvevő először ismerkedhetett meg a pálya vonalvezetésével, majd az összes autó a boxutcában, egymás mögött sorakozott fel. Ezt követően a meghívott újságírókat Norbi elvitte egy-egy gyors körre, ahol mindenki megbizonyosodhatott arról, Norbi nem véletlenül áll a világkupa elnyerésének küszöbén. Konkrétan annyira a vérében van a versenyzés, hogy amikor én ültem be mellé, a gyors kör alatt még arra is volt ideje, energiája, hogy kérdezzen! Én pedig igyekeztem válaszolni, de ez két rázókő között, az i30 Fastback N időnként bejelző biztonsági elektronikái között inkább csak nyögdécselésnek hangzott. És hálás voltam a szervezőknek, akik nem ebéd utánra tették ezt a programpontot.


A kötelező interjúk és a finom ebéd elfogyasztása után Norbi felvezetésével egyenként minden résztvevő saját autójával mehetett egy gyors kört a pályán, ahol mindenki megtapasztalhatta, mit is bír saját autója egy ilyen versenypályás környezetben. A felvezetésre pedig azért volt szükség, nehogy valaki túlságosan bátran nyomja a gázpedált, az Euroring szűkre szabott vonalvezetése és kanyarjai könnyen meg tudják tréfálni az ezen a téren tapasztalatlan pilótákat, a biztonság pedig a legfontosabb szempont volt a szervezőknek. Az i30 N pilóták azonban minden szabályt betartottak, tartották a követési távolságot, miközben a ritmust is az előttük száguldó Norbival, így mindenki biztonsággal visszaért a gyors körről. És közben élvezték minden pillanatát, amit folyamatosan mosolygó arcok jeleztek.


A gyorskörre várakozók, vagy azon már túllévők ezalatt körbe nézegethették a M1RA csapat több mint százezer eurót érő i30 N TCR versenyautóját, benézhettek a motorterébe és utasfülkéjébe is, a kérdésekre pedig a csapat szerelői készségesen válaszoltak. A program egy pontján pedig még be is indították, a hangra pedig mindenki azonnal az autó köré sereglett. Aki pedig szerette volna, annak Bári Dávid, a M1RA csapatfőnöke megmutatta a csapat szállítókamionját is, amiről kiderült, jóval több, mint egy egyszerű zárt autószállító tréler. A pótkocsi első részében ugyanis egy tárgyalóhelyiség van kialakítva kényelmes ülőhelyekkel, amely mögött egy raktár található két paddal, az autók pedig egy különleges hátfali emelőnek köszönhetően egy szinttel feljebb, a tetőtérben utaznak. Egészen különleges élmény volt látni, ahogy a rendezvény végén a srácok először szétkapták az autó futóművét, majd az emelővel játszva becentizték az autót a szűk felső résbe. 


Mindeközben Norbi és az importőr i30 Fastback N sportautója egy-egy i30 N előtt körözve folyamatos terhelés alatt voltak, amit mindketten remekül bírtak. Igaz ugyan, hogy a Fastback N a délelőtti kétórás sajtós körök után egy kicsit „megfáradt”, azaz a motorvezérlés pihenőt kért, ám az ebédet követően délután már zokszó nélkül viselte a többórás terhelést. Az importőr ugyan készült egy „B” verziós i30 N csereautóval, erre azonban szerencsére egyáltalán nem volt szükség. Ez pedig – különösen arra tekintettel, hogy Norbi autója az importőr tesztautójaként már rengeteg nyüstölésen van túl – mindennél jobban jelzi az i30 N minőségét, tartósságát és képességeit még ilyen extrém körülmények között is.         


Michelisz Norbi pedig újra bizonyította, hogy annak ellenére, hogy jelenleg a világranglista élén áll, megmaradt egyszerű, szerény, jószándékú srácnak. Miután ugyanis lefutotta az i30 N tulajdonosok köreit, egy bónuszkörre még bárki beülhetett mellé. Norbi viszont ezután sem lépett le, mindenkivel kedélyesen elbeszélgetett és persze a közös fotók, szelfik, autogramok (akár a tanksapkára) sem maradhattak el. Az i30 N tulajdonosok pedig egy örök élménnyel gazdagodtak, amit remélhetőleg a klub és/vagy az importőr szervezésében a jövőben újabb ilyen események tesznek még emlékezetesebbé.    

További fotók az eseményről a blog facebook oldalán találhatóak.

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését