Kínában gyártana üzemanyagcellás autót a Hyundai
A Hyundai csoport tervei szerint egyik vegyesvállalatából kivásárolná kínai partnerét és a cég gyártóüzemében hamarosan megkezdi az üzemanyagcellás járművek kínai gyártásának előkészítését.
A Hyundai Motor ügyvezetője egy interjúban elmondta, hogy a csoport azt tervezi, hogy a kínai Szecsuan tartományban működő közös vállalatában a kínai partner összes részvényét megvásárolja azzal a céllal, hogy a tartományban üzemanyagcellás járműveket állítsanak elő. Ezzel a Sichuan Hyundai Motor válhat Kína első olyan kereskedelmi vállalatává, amely teljes mértékben külföldi befektetéssel valósul meg és a Tesla után na második olyan, amely egy százszázalékosan külföldi tulajdonban áll.
A 2012 augusztusában alapított Sichuan Hyundai Motor jelenleg 50-50 százalékban a Sichuan Nanjun Automobile Group és a koreai Hyundai Motor tulajdonában van és mostanáig leginkább haszonjárműveket, erőforrásokat és járműalkatrészeket állított elő. A vállalat két gyártóüzemmel rendelkezik a kínai Ziyang és Csengdu városában, amelyek együttes éves termelési kapacitása 160 ezer darab. A vállalat azonban már 2016-ban is csak 38 560 darab járművet készített, idén január és augusztus között ez a szám pedig mindössze 2 087 db.
Szecsuan tartományi kormányzata idén szeptember elején írt alá egy hidrogén-üzemanyaggal kapcsolatos megállapodást. Ezzel párhuzamosan a Sichuan Hyundai Motor és koreai anyavállalata egy speciális csoportot is létrehozott az üzemanyagcellás járműgyártás és a hidrogén töltőállomások népszerűsítésére. A hírek szerint a Hyundai azt tervezi, hogy a tulajdonosi struktúra átalakítását követően Kína ezen délnyugati részén megkezdik az üzemanyagcellás autók gyártását, amelyhez partnervállalatok és önkormányzatok támogatását is keresik.
A pekingi kormányzat 2018 áprilisában bejelentette, hogy a Kínában működő, külföldi tulajdonban lévő vállalatokra vonatkozóan előírt kínai partneri kötelezettséget fokozatosan megszüntetik. A kormány ütemterve szerint 2018-ban elsőként az elektromos járművek gyártóinál szüntették meg a korlátozást, amelyet 2020-ban a haszonjárműveknél, 2022-ben a személyautóknál vezetnek ki. A korlátozások feloldása tavaly leginkább a Teslának kedvezett, amely így engedélyt kapott saját tulajdonú villanyautó-gyárának felépítésére, de ezáltal a BMW is 50-ről 75 százalékra növelhette részesedését kínai partnerével közös vállalatában.
Forrás: asiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!