Többféle platós kisteherautó készül a Hyundainál


A Hyundai már több éve készül betörni a platós kisteherautók nemzetközi piacára, a legutóbbi nyilatkozatok alapján pedig úgy tűnik, a különböző régiókban hamarosan eltérő modellek jelenhetnek meg.  

A Hyundai ausztrál részlegének vezérigazgatója, John Kett egy interjújában nemrégiben arról beszélt,  hogy az érkező pickup kisteherautónak meg kell felelnie az szegmens vásárlóinak használati igényeinek. „Ami nyilvánvaló számunkra, hogy ha kihozunk egy kisteherautót, akkor annak valódi kisteherautónak kell lennie."- mondta Kett. És ezt követően azt is kijelentette, hogy "az egy tonnás haszongépjárművek egész palettája érkezik, amelyek" létrakeretű alvázra épülnek."


A vezérigazgató utalt arra, hogy a választék többféle kisteherautó-piacra kiterjed, például eltérő fülkekonfigurációk, 4x4 és 4x2 meghajtások, valamint olyan plató lehetőségekre, mint az alvázas fülkék, amit a helyi terméktervezők egy "pickup modellmix"-ként finomítanak. A Kia Motors is beszállt a fejlesztési költségekbe, ami még nagyobb választékot jelent a vevők számára az piacokon.


A Hyundainál közel öt éve téma a pickup és ezalatt legalább három különböző országból érkeztek pletykák a készülő modellről, amelyek néha egymásnak ellentmondva egyre zavarosabbá tették a tisztánlátást. A mostani helyzet egyre inkább arra utal, hogy a vállalat különböző piacokra különböző kisteherautókat készít. Az olyan régiók, mint Ausztrália és Délkelet-Ázsia egy létraváz-keretes munkagépet kap, hogy versenyezzen olyan versenytársakkal, mint például a Ford Ranger, a Toyota Hilux és az Isuzu D-Max, míg az Egyesült Államokban egy önhordó karosszériás, valószínűleg Tucson-alapú szabadidő-autót fognak bemutatni.


Utóbbi felvetést a Hyundai amerikai részlegének egyik vezetője erősítette meg, aki eddig egyszer beszélt egy önhordó karosszériás kisteherautóról és elmagyarázta a döntés hátterét is. Mike O'Brien, a Hyundai termékfejlesztési részlegének alelnöke az idei Detroiti Autószalonon elmondta, hogy a létravázas kisteherautóra nincs szükség az Egyesült Államokban, mivel „a legtöbb ügyfelet nem is érdekli, hogy az autójuk létravázas vagy sem. Inkább az a kérdés, hogyan kínáljunk más módon nyitott platós kisteherautót számukra?"


O'Brien hagyott némi teret a Hyundai érkező modellje és egy konkurens kisteherautó, a szintén önhordó alvázas Honda Ridgeline között. „A Ridgeline nem igazán szolgálja ki az embereket, akik valami garázsbarátabb és olcsóbb autót keresnek. Gondoljunk a városi életmódra: azok, akik soha nem fognak utánfutót húzni, soha nem szállítanak egy 4,5 tonnás pótkocsit.A városokban élő fiatalok, akik nem szeretnének nagyméretű picupokat szűkebb parkolóhelyekra navigálni, viszont egy megfelelő méretű kisteherautót szeretnénk a fiatalabb vásárlók számára, akik nem akarják hátsó ülésre dobni hétvégén használt nedves vagy sáros cuccaikat.” Ez leginkább egy négyajtós, ötüléses, platós modellre utal.


Fentiek alapján egyértelmű, hogy az a modell, amit O’Brien körülírt, semmiben sem hasonlít egy haszonjármű célokra szánt egytonnás teherbírású platós kisteherautóhoz. Erre további bizonyíték, hogy 2017 májusában Scott Grant, a Hyundai Motor Australia vezetője azt nyilatkozta: „Az Egyesült Államok piacára kerülő Santa Cruz egy teljesen más arányú autó, ami minket nem érdekel, még ha jobbkormányos kivitelben is megjelenne. Mi egy számunkra megfelelő 4x4 és 4x2 teherautóra összpontosítunk. " A Kia Australia hasonló dolgokat nyilatkozott júliusban.


A Hyundai pickupja várhatóan jövőre érkezik, addig talán többet lehet róla megtudni. Az ausztrál hírek szerint a keményebb kötésű kisteherautó azonban csak 2021 után, talán csak 2023 körül érkezhet. Egy Új-Zélandon levédett Hyundai típusnév alapján gyanítható, hogy a pickupok egyikét Pavise néven fogják forgalmazni. Arról pedig egyelőre szintén korai lenne beszélni, hogy bármelyik platós Hyundai eljutna Európába.

Forrás: autoblog.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését