Újabb középmotoros Hyundai prototípus tűnt fel a Nürburgringen
A Hyundai nemrég egy olyan átalakított Veloster modellt tesztelt a németországi Nürburgring versenypályán, amelynek karosszériája alatt akár a vállalat új középmotoros sportautóját is rejtheti
A Hyundainál már olyan régóta rebesgetik, hogy a vállalatnál fontolgatják egy igazi szupersportkocsi fejlesztését, hogy valami igazság mindenképpen kell legyen a nyilatkozatok mögött. Ennek egyik előfutáraként évek óta készítenek középmotoros Veloster tanulmányokat is, amelyeket titokban fejlesztenek és néha a Nürburgring kíméletlen versenypályáján tesztelnek is.
Valószínűleg egy ilyen továbbfejlesztett középmotoros Veloster prototípus az, amit a kémfotósok nemrég elcsíptek a Ringen, amely ugyan kialakításában elég extrém, mégis próbarendszámot visel. A fotókra pillantva a prototípus elég sokat örökölt a Veloster N TCR túraautó változattól, ám vannak egyértelműen eltérő részletek is. A tesztautó motorháztetején vízszintesen helyezték el a légbeömlőt, míg a Veloster N TCR-en ugyanitt két függőleges elem található. Ezenkívül a tesztpéldány ajtókra rögzített külső tükrei elég aprók.
Ha pedig a hátsó ablakokra pillantunk, egyből észrevehetjük, hogy az üvegek helyén egy-egy légbeömlőt helyeztek el mindkét oldalon. Talán ez a leginkább egyértelmű bizonyítéka annak, hogy ebben a tesztautóban a motor az első ülések mögött van beépítve. Erre utalhat a motorháztetőn kialakított kerek nyílás is, amely mellett egy „Gasoline Only” feliratot helyeztek el. Vagyis ez a lyuk a töltőnyílást takarja, ami értelmetlen volna, ha a motor is ott, elöl volna, nem pedig másutt, pl. a vezető mögött.
A középmotoros Veloster fejlesztése még 2016-ra nyúlik vissza, akkor készültek az első kémfotók egy ilyen prototípusról. Viszont a mostani képeken egy egészen más autó szerepel. Valószínűleg ez az autó is abból a 2016-ban bemutatott RM16 N tanulmányból meríti az ihletet és a műszaki megoldásokat, amely először mutatta meg, mire lenne képes a Hyundai egy középmotoros konstrukcióval. Ebben egy elektromos turbófeltöltővel felszerelt 2.0 literes motor dolgozott, amely 295 lóerős volt, maximális nyomatéka pedig elérte a 383 Nm-t.
A középmotoros Hyundai Veloster jövője egyelőre kérdéses. Ezek a felvételek bizonyítják, hogy a vállalat továbbra is dolgozik az autón, ám a végeredmény még mindig nem látszik tisztán. Az egyik lehetséges válasz a versenyzés volna, ám akkor nem tesztelnék ilyen intenzíven ezt a technikát a közutakon.
Forrás: motor1.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!