Provokatív Hyundai reklám Csehországban
A Hyundai legújabb promóciós kampánya sértheti a helyi Skoda
vállalatot, aminek oka egy félreérthető cseh kifejezés.
A cseh autópiac kevés szereplője mondhatja el magáról, hogy
úgy szárnyal a helyi piacon, mint a cseh gyökerű Skoda és a koreai Hyundai. Az ázsiaiak
néhány fontosabb modelljét a csehországi Nosovicében gyártja, amelyekkel évek
óta komolyan fenyegeti a Skoda eddigi dominanciáját.
A koreai kihívó most, a Csehországot is súlyosan érintő
árvizek levonulása után új reklámkampányának a következő szlogent választotta: „A
Hyundai segít Önnek a kármentesítésben!” Vagyis csehül: "Hyundai jde s
vámi proti škodám." A kampány lényege azonos a Németországban is
bevezetettével, vagyis az autógyártó ügyfelei részére térítés nélkül kölcsönöz járművet,
valamint a károsodott autók helyreállításához árengedményt ad az alkatrészek
árából.
A kétértelmű jelszó azonban nem nagyon tetszik a Skodának,
akik ezt bújtatott támadásként értékelik. „Mi tisztességes árral, nem pedig az
árvízzel sújtott nehéz helyzetbe jutott emberekhez szóló olcsó kommunikációval próbálunk
ügyfeleket szerezni.” – mondta Vitezslav Pelc, a Skoda Auto kommunikációs
munkatársa.
A Hyundai már korábban is élt hasonló eszközökkel
Csehországban, hiszen évekkel ezelőtt azt a kérdést tette fel hirdetéseiben: „Inkább
alacsonyabb felszereltségű autót vesz? Ez nem szégyen?” Csehül ez így hangzik: "Chcete
dát přednost vozu s nesrovnatelně menší výbavou? A není to škoda?"
A Hyundai Motor Czech képviselői azonban visszautasítják a
vádakat. „A hazai autós társadalom megértette a reklám üzenetét. A Hyundai
márka célcsoportja egyébként is különbözik – a mi ügyfélkörünk magasabb jövedelemmel
rendelkeznek, akik ráadásul magasabb minőséget keresnek.” – mondta Milos
Adamek, a Hyundai Motor Europe szóvivője.

„Az árvíz idején a márka rendkívül gyorsan és ajánlotta fel
segítségét ügyfeleinek. Ha eközben a kampány a Skoda ellen irányulna, az elég
kicsinyes és felesleges lépésnek tűnne számomra.” – mondja Jan Binar, a McCann
Prague igazgatója.
A Hyundai nemrég bejelentette, hogy piaci részesedését a
Skoda Auto kárára kívánja elsősorban növelni. A terv azonban csak részben volt
sikeres eddig, így a márka továbbra is az ázsiai autógyártókkal szembeni
előítéletek megszüntetéséért küzd kiemelve azt, hogy a Hyundai egy olyan helyi
gyártó, amely minőséget nyújt elfogadható áron.