Provokatív Hyundai reklám Csehországban


A Hyundai legújabb promóciós kampánya sértheti a helyi Skoda vállalatot, aminek oka egy félreérthető cseh kifejezés.

A cseh autópiac kevés szereplője mondhatja el magáról, hogy úgy szárnyal a helyi piacon, mint a cseh gyökerű Skoda és a koreai Hyundai. Az ázsiaiak néhány fontosabb modelljét a csehországi Nosovicében gyártja, amelyekkel évek óta komolyan fenyegeti a Skoda eddigi dominanciáját.

A koreai kihívó most, a Csehországot is súlyosan érintő árvizek levonulása után új reklámkampányának a következő szlogent választotta: „A Hyundai segít Önnek a kármentesítésben!” Vagyis csehül: "Hyundai jde s vámi proti škodám." A kampány lényege azonos a Németországban is bevezetettével, vagyis az autógyártó ügyfelei részére térítés nélkül kölcsönöz járművet, valamint a károsodott autók helyreállításához árengedményt ad az alkatrészek árából.


A kétértelmű jelszó azonban nem nagyon tetszik a Skodának, akik ezt bújtatott támadásként értékelik. „Mi tisztességes árral, nem pedig az árvízzel sújtott nehéz helyzetbe jutott emberekhez szóló olcsó kommunikációval próbálunk ügyfeleket szerezni.” – mondta Vitezslav Pelc, a Skoda Auto kommunikációs munkatársa.

A Hyundai már korábban is élt hasonló eszközökkel Csehországban, hiszen évekkel ezelőtt azt a kérdést tette fel hirdetéseiben: „Inkább alacsonyabb felszereltségű autót vesz? Ez nem szégyen?” Csehül ez így hangzik: "Chcete dát přednost vozu s nesrovnatelně menší výbavou? A není to škoda?"

A Hyundai Motor Czech képviselői azonban visszautasítják a vádakat. „A hazai autós társadalom megértette a reklám üzenetét. A Hyundai márka célcsoportja egyébként is különbözik – a mi ügyfélkörünk magasabb jövedelemmel rendelkeznek, akik ráadásul magasabb minőséget keresnek.” – mondta Milos Adamek, a Hyundai Motor Europe szóvivője.

A marketing szakemberek azonban ennek ellenére úgy találják, hogy a koreaiak marketingpolitikája eléggé provokatív. „A Hyundai a mi viszonyaink között úttörő az összehasonlító reklámok terén és nem egyáltalán nem fél a konkurenciától. Elvégre még mindig feltörekvő pozícióban van a nagyobb márkákhoz képest, amelyeket támad. Angol nyelvterületen ez megszokott dolog.” – mondja Ondře Obruk, az Ogilvy & Mather reklámügynökség vezetője.

„Az árvíz idején a márka rendkívül gyorsan és ajánlotta fel segítségét ügyfeleinek. Ha eközben a kampány a Skoda ellen irányulna, az elég kicsinyes és felesleges lépésnek tűnne számomra.” – mondja Jan Binar, a McCann Prague igazgatója.

A Hyundai nemrég bejelentette, hogy piaci részesedését a Skoda Auto kárára kívánja elsősorban növelni. A terv azonban csak részben volt sikeres eddig, így a márka továbbra is az ázsiai autógyártókkal szembeni előítéletek megszüntetéséért küzd kiemelve azt, hogy a Hyundai egy olyan helyi gyártó, amely minőséget nyújt elfogadható áron.

Forrás: idnes.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei