Tesztközpontot épít a BMW Dél-Koreában
A BMW tervei szerint egy 62 millió dolláros vásárlói
tesztközpontot épít Dél-Koreában, amelynek próbapályáján az ügyfelek
összehasonlíthatják autóikat az eddig vásárolt Hyundai modellekkel.
A BMW dél-koreai eladásai 2009 óta megháromszorozódtak a
szabadkereskedelmi egyezménynek köszönhetően, vagyis komoly ellenféllé nőtte ki
magát a Hyundai Motor számára a kicsi, ám annál jobban fejlődő piacon. A
Hyundai és a csoporthoz tartozó Kia Motors eddig 70 százalékos piaci
részesedésükkel domináltak a hazai piacon, ám idén január és április között a
hazai márka eladásai már korántsem mentek olyan jól, miközben a BMW eladásai 22
százalékkal növekedtek ugyanazon időszak alatt.
A német prémiumgyártó nemrég letette első ázsiai tesztközpontjának
alapkövét, amely kb. egy órányi autóútra fekszik Dél-Korea fővárosától,
Szöultól. A nagyjából 62 millió dollár értékű beruházás jövőre lesz kész, ahol
évente 200 ezer látogató számára nyílik lehetőség arra, hogy tesztelhessék a
BMW és a Mini autóit a központ 2,6 kilométeres pályáján.
A Hyundai jelenleg nem rendelkezik hasonló látogatói
központtal hazájában. Azzal, hogy a létesítményt nem a sokkal nagyobb piaccal
rendelkező Kínában vagy Japánban hozták létre, a BMW elismerte a koreai
autópiac fontosságát. Ezt Hendrik von Kuenheim, a BMW ázsiai régiójának
vezetője is elismerte az alapkő-letételnél.
Az erőteljes konkurenciaharc egyáltalán nem jön jókor a
Hyundai számára, hiszen az igen erőteljes szakszervezet mintegy három hónapra megbénította
a vállalat hétvégi termelését, ráadásul a vállalat részvényeinek árfolyama 10
százalékot esett a tavalyi év során, míg a BMW részvényindexe 20 százalékot
emelkedett.

Dél-Korea viszonylag kis autópiaca tavaly a világ 11. helyén
állt az eladások tekintetében. A külföldi autómárkák piaci részesedése a
2003-as 2 százalékról tavaly év végére 12 százalékra nőtt, amelynek még így is csekély
mértéke ellenére komoly veszélyt jelenthet a Hyundai és a Kia számára.

Ahogyan a BMW terjeszkedik Dél-Koreában, úgy növekszik a
Hyundai globálisan, amelynek bevételei nagyobb része immár nem saját hazájából,
hanem az Egyesült Államokból és Kínából származnak. A hazai piac mégis szilárd
bevételi forrást biztosít az autógyártónak, főképp azért, mert tavaly az
autógyártó kétszer annyi, jócskán jövedelmező luxusautója – Azera, Genesis és
Equus – fogy itt, mint amennyit az Egyesült Államokban értékesítettek. Pont ezek
az autóók vannak most veszélyben a BMW koreai térhódításával.
„Az importautók növekvő térnyerése komoly veszély a Hyundai
számára. Bár a Hyundai és Kia meghatározó játékosok, nem rendelkeznek olyan
központtal, amelyet a BMW épít, ez pedig nagyon nyugtalanító lehet számukra.” –
mondja Phil-soo Kim, a szöuli Daelim Egyetem Autóipari Tervező szakának
professzora.
Forrás: mmail.com.my
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!