Tesztközpontot épít a BMW Dél-Koreában


A BMW tervei szerint egy 62 millió dolláros vásárlói tesztközpontot épít Dél-Koreában, amelynek próbapályáján az ügyfelek összehasonlíthatják autóikat az eddig vásárolt Hyundai modellekkel.

A BMW dél-koreai eladásai 2009 óta megháromszorozódtak a szabadkereskedelmi egyezménynek köszönhetően, vagyis komoly ellenféllé nőtte ki magát a Hyundai Motor számára a kicsi, ám annál jobban fejlődő piacon. A Hyundai és a csoporthoz tartozó Kia Motors eddig 70 százalékos piaci részesedésükkel domináltak a hazai piacon, ám idén január és április között a hazai márka eladásai már korántsem mentek olyan jól, miközben a BMW eladásai 22 százalékkal növekedtek ugyanazon időszak alatt.

A német prémiumgyártó nemrég letette első ázsiai tesztközpontjának alapkövét, amely kb. egy órányi autóútra fekszik Dél-Korea fővárosától, Szöultól. A nagyjából 62 millió dollár értékű beruházás jövőre lesz kész, ahol évente 200 ezer látogató számára nyílik lehetőség arra, hogy tesztelhessék a BMW és a Mini autóit a központ 2,6 kilométeres pályáján.  

A Hyundai jelenleg nem rendelkezik hasonló látogatói központtal hazájában. Azzal, hogy a létesítményt nem a sokkal nagyobb piaccal rendelkező Kínában vagy Japánban hozták létre, a BMW elismerte a koreai autópiac fontosságát. Ezt Hendrik von Kuenheim, a BMW ázsiai régiójának vezetője is elismerte az alapkő-letételnél.

Az erőteljes konkurenciaharc egyáltalán nem jön jókor a Hyundai számára, hiszen az igen erőteljes szakszervezet mintegy három hónapra megbénította a vállalat hétvégi termelését, ráadásul a vállalat részvényeinek árfolyama 10 százalékot esett a tavalyi év során, míg a BMW részvényindexe 20 százalékot emelkedett.

A BMW a többi külföldi autógyártóval együtt további szeleteket hasíthat ki a Hyundai piacából, hiszen júliustól az Európából érkező, 1 500 köbcentinél nagyobb (pl. BMW 3) lökettérfogattal rendelkező autók dél-koreai vámtételei 1, 6 százalékra feleződnek, majd jövő év elejétől el is tűnnek. Eközben az Egyesült Államokból érkező autókra kivetett vámok a tervek szerint 2017-ben szűnnek meg teljesen.

Dél-Korea viszonylag kis autópiaca tavaly a világ 11. helyén állt az eladások tekintetében. A külföldi autómárkák piaci részesedése a 2003-as 2 százalékról tavaly év végére 12 százalékra nőtt, amelynek még így is csekély mértéke ellenére komoly veszélyt jelenthet a Hyundai és a Kia számára.  

„A koreai piac a BMW egyik legdinamikusabban növekvő piaca a világon.” – mondta Kuenheim a Reutersnek. „Ha sikeresek leszünk Koreában, akkor a világ bármely más piacán is sikeresek lehetünk.” Kuenheim azt is elárulta, hogy a koreai vásárlók nagyon igényesek a luxusszínvonalú kiszolgálásra és a szervizkörülményekre.  

Ahogyan a BMW terjeszkedik Dél-Koreában, úgy növekszik a Hyundai globálisan, amelynek bevételei nagyobb része immár nem saját hazájából, hanem az Egyesült Államokból és Kínából származnak. A hazai piac mégis szilárd bevételi forrást biztosít az autógyártónak, főképp azért, mert tavaly az autógyártó kétszer annyi, jócskán jövedelmező luxusautója – Azera, Genesis és Equus – fogy itt, mint amennyit az Egyesült Államokban értékesítettek. Pont ezek az autóók vannak most veszélyben a BMW koreai térhódításával.

„Az importautók növekvő térnyerése komoly veszély a Hyundai számára. Bár a Hyundai és Kia meghatározó játékosok, nem rendelkeznek olyan központtal, amelyet a BMW épít, ez pedig nagyon nyugtalanító lehet számukra.” – mondja Phil-soo Kim, a szöuli Daelim Egyetem Autóipari Tervező szakának professzora.

Forrás: mmail.com.my

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei