Takaréklángon – Hyundai i20 és VW Polo összehasonlítás


A német Auto, Motor Und Sport összeugrasztotta a német piac két legtakarékosabb kisautóját azért, hogy kiderüljön, melyikük spórol jobban.

A Hyundai i20 1,1 CRDi és a Volkswagen Polo 1,2 TDI Blue Motion a hivatalos adatok szerint a német autópiac ma kapható legtakarékosabb modelljei, de vajon ez a hihetetlen takarékosság a mindennapi használat és a komfort kárára érhető csak el? Az adatok szerint a Polo 8,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, miközben ezért a szenzációs eredményért csupán 4,8 liter gázolajat kér a benzinkútnál. Nem is beszélve az időmegtakarításról, hiszen a Polo Blue Motion tulaja évente csupán huszonegynéhány fagyos, vagy éppen izzasztó percet tölt tankolással, miközben egy Range Rover SDV8 sofőrje éves szinten akár egy órát is eltölthet a kútoszlopnál.


A Hyundai i20 1,1 CRDi 3,6 litert, míg a VW Polo TDI Blue Motion 3,3 litert is képes fogyasztani, amelyhez az i20 ráadásul Classic felszereltségben 175-ös gumikra húzott 14 collos felnit viselne, de a tesztelt Trend felszereltséghez már szélesebb gumik és magasabb felszereltség társul, amely bizonyítja, hogy a takarékosság a klímával, hat légzsákkal és CD rádióval nem jár együtt bármilyen lemondással. Ehhez képest a drágábban mért Poloban manuális tükörállítás és csak egyben előrehajtható hátsó üléstámla fogadja a takarékoskodásra vágyót, akit a 87 grammos széndioxid-kibocsátás vigasztalhat valamicskét.  


A VW Polo TDI Blue Motion azonban értékes pontokat szerez remek helykínálatával, egyszerű kezelhetőségével, kivitelezésével és jó minőségű anyagaival. A német etalon mellett azonban az i20 is tartósnak mutatkozó anyagokkal áll helyt és csupán egy kis megszokást igényel az elől kicsit rövidebb, hátul azonban több helyet kínáló Hyundai kisautó kezelése. A helykínálat azonban az elmúlt időszak fejlődése és az egyre növekvő kisautók ellenére még mindig inkább csak kielégítő.


Mindezek ellenére utasait a Volkswagen Polo TDI Blue Motion szállítja nagyobb kényelemben. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a Polo ülései nagyon kényelmesek volnának, sokkal inkább azt, hogy az i20 ülései annyira rosszak. Egy kereszttartó folyamatosan nyomja a hát alsó részét, ráadásul a tartás nélküli ülések túl magasan is vannak. Emellett a kis Hyundai felfüggesztése is zavaró, amellyel zajosan bukdácsol át az útegyenetlenségeken.


Ám ennél nem sokkal jobb a Polo sem, a kisebb úthibákat csillapítás nélkül juttatja az utastérbe. Az i20 azonban komoly komfortelőnyre tesz szert abban a pillanatban, amikor beindul a Polo kiegyenlítetlen dízelmotorja. A háromhengeres minden hangját tisztán hallani, alacsony fordulaton pedig igencsak erőlködik. Magasabb fordulatokat egyáltalán nem szereti, ám az igen nagy áttételű váltóműnek köszönhetően a haladáshoz sajnos muszáj gyakran pörgetni. Ez viszont az egyébként átlagos menetteljesítmények és a 4,8 literes átlagfogyasztás mellett sem kellemes élmény.


Ezzel az értékkel azonban a VW Polo jócskán túllépte a megadott fogyasztási értékét, ám tényleg nagyon visszafogottan haladva ez az érték akár 4 literre is csökkenthető. Ebben a versenyszámban a Hyundai sem jeleskedik, óvatosan vezetve 4,6 literes értéket lehet elérni az i20-szal, míg az 5,9 literes átlagfogyasztás 63 százalékkal több a megadottnál (A VW esetén ez 46 százalék).


Az i20 többletfogyasztását azonban teljes mértékben kompenzálja a kis Hyundai szintén háromhengeres motorja. Az 1,1 literes egység késlekedés nélkül hozza lendületbe az autót, a pontosan megvezetett, jó áttételezésű hatfokozatú váltónak hála energikusan húz és virgoncan pörög fel. A Poloval ellentétben a Hyundai motorja dinamikusnak és kellemesen erősnek érződik, ráadásul kulturált járásával még magasabb sebességtartományban sem hangoskodik.


Az i20 azonban inkább hosszú autópályázáshoz való, semmint országúti kanyarvadászatra, ugyanis a túl gyengére sikerült lengéscsillapítás mellett kevés visszajelzés érkezik a Hyundai elektromos rásegítésű kormányművéről. A VW terelgetése sokkal precízebben, direktebb módon működik, amelyet azonban magas ára és rövid garanciája ellentételez. Az i20 ugyanis legalább 2 ezer euróval (itthon, 5 ajtós változatokat alapul véve 450 ezer forinttal) olcsóbb, ami még a magasabb fogyasztás tudatában is jelentős tétel. Még akkor is, ha az i20 leendő tulajdonosa az ötéves Hyundai garancia ideje alatt évente 23 perccel többet kénytelen időzni a benzinkúton, mint a VW Polo tulaja.  

Forrás: auto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei