A Hyundai beelőzte a japán gyártókat
A Hyundai csoport már számos téren megelőzte japán
riválisait, a figyelemreméltó siker mögött három kulcstényező húzódik meg.
A Hyundai csoport eredményei nemrég kézzelfoghatóvá váltak,
amikor a koreai gyáróriás termékei minőségben megelőzték a nagy japán
riválisokat. A J. D. Power a tömeggyártók között a dobogó legfelső fokára tette
a Kiát, megosztva azt a Porschével, míg a Hyundai a negyedik helyre, a Jaguar
mögé került. Míg azonban a Porsche és a Jaguar réspiacokat kielégítő
luxusmárkák, a koreai cég autói egyértelműen a széles közönségnek szólnak.
A csoport számára elismerés volt az eredmény, ám nem érhette
váratlanul sem az elemzőket, sem a versenytársakat sem, akik már közel egy
évtizede figyelemmel kísérik a koreaiak folyamatos fejlődését. A Hyundai japán és
német márkákat megszorongató stratégiája nemcsak egyszerű, szándékos és
elképesztően hatékony – de többé-kevésbé átlátható azok számára, akik egy
kicsit jobban szemügyre veszi.
A japán autógyártókat is legyőző siker titka, amely autóik
elsődleges minőségi színvonaluk megítélését illeti, három fontos tényezőre
vezethető vissza. Ezek közül az elsődleges a minőség iránti elkötelezettség. A Hyundai
felismerte, hogy az általuk gyártott autók minősége gyatra és hatalmas
fejlesztések nélkül képtelen lesz helytállni a piacon. ennek érdekében 1998-ban
életbe lépett egy mindenek felett álló következetes és elkötelezett vállalati minőségi
irányelv.
„A lézerpontosságú minőséget mérni kezdték, bekerült a
teljesítmény-értékelésekbe és minden másba is, amivel a vállalat foglalkozott” –
mondja John Krafcik, a TrueCar vállalat elnöke, aki 2004-ben csatlakozott a
Hyundaihoz és 2013. végéig a vállalat amerikai részlegének első számú embere
volt. „Nem kevésbé fontos, hogy a Hyundai mindig is nyitottan állt a kritikák és
javaslatok elé” – tette hozzá.
A koreai kultúra és a Hyundai csoport amerikai tanácsadója,
Don Southerton egy interjúban elmondta: „A vállalat fenntartotta egyetlen
üzenetét a minőséggel kapcsolatban, amely nem ingott meg az évek során sem,
mert hittek abban, hogy csak így érhetnek el eredményeket. Még az Alabamában készülő
és a Toyota Camry és Ford Fusion modellek versenytársaként bemutatott új Sonata
modellt is többször szétszedték, majd újra összerakták a mérnökök mindaddig,
amíg biztosak lehettek abban, hogy minden hibát feltártak és orvosoltak” –
mondja.
A Dél-Koreából importált és Amerikában 10 ezer dollárért
árult Hyundai Excel kiskompakt modell a 90-es években olcsó, gyenge minőségű
közlekedési eszközök gyártójának állította be a márkát. Visszahívások, panaszok
és rossz vásárlói értékelések kényszerítették arra az autógyártót 1998-ban,
hogy bevezessék a 10 éves, vagy 100 ezer mérföldes (160 ezer km) garanciát –
amely az iparág legnagyvonalúbb vevőszolgálati csomagja volt.
„A koreai vállalatok akkoriban csak azzal törődtek, hogy
minél több autót értékesítsenek” – mondja Southerton. „Ez a szemlélet a 90-es
években változott meg, amikor a koreai ipar tanúja volt a minőségét javító Samsung
sikereinek.”
A változásban ugyanilyen fontos szerepet játszik a vezető,
Mong-koo Chung, aki a Hyundai csoport elnökévé vált. Chung, akinek apja
parasztként indult, majd az amerikai hadsereg autóit javítva alapította meg
szervizét, 2000-ben a Hyundai Motor Company és a Kia Motors elnöke lett. Megingathatatlan engedelmességet követelő
uralommal gyakorolja hatalmát, akinek parancsait gyorsan, aprólékosan és főleg
kérdések nélkül kell végrehajtani.
Végül a harmadik tényező: az autógyártó felismerte és
elfogadta, hogy az általa gyártott autók nem túl formásak. 2006-ra az
amerikaiak véleménye szerint a Hyundai modellek „furák” és rossz kinézetűek
voltak, de ekkor a Hyundai egy Audi tervezőt bérelt fel, akinek olyan méltán
híres sportkocsit köszönhet a világ, mint az Audi TT-t.
A vélemények szinte
azonnal javulni kezdtek, az új modellek egyre szebbé váltak. Schreyer vezetése
alatt olyan modellek születtek, mint pl. a díjnyertes Kia Soul. A hírek szerint
pedig a Hyundai már leszerződött Luc Donckerwolkéval, aki szintén Audi dizájner
volt. Donckerwolke feladata lesz Schreyer helyébe lépni, ha utóbbi két év múlva
visszavonul.
Forrás: fortune.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!