A Hyundai beelőzte a japán gyártókat


A Hyundai csoport már számos téren megelőzte japán riválisait, a figyelemreméltó siker mögött három kulcstényező húzódik meg.

A Hyundai csoport eredményei nemrég kézzelfoghatóvá váltak, amikor a koreai gyáróriás termékei minőségben megelőzték a nagy japán riválisokat. A J. D. Power a tömeggyártók között a dobogó legfelső fokára tette a Kiát, megosztva azt a Porschével, míg a Hyundai a negyedik helyre, a Jaguar mögé került. Míg azonban a Porsche és a Jaguar réspiacokat kielégítő luxusmárkák, a koreai cég autói egyértelműen a széles közönségnek szólnak.


A csoport számára elismerés volt az eredmény, ám nem érhette váratlanul sem az elemzőket, sem a versenytársakat sem, akik már közel egy évtizede figyelemmel kísérik a koreaiak folyamatos fejlődését. A Hyundai japán és német márkákat megszorongató stratégiája nemcsak egyszerű, szándékos és elképesztően hatékony – de többé-kevésbé átlátható azok számára, akik egy kicsit jobban szemügyre veszi.   

A japán autógyártókat is legyőző siker titka, amely autóik elsődleges minőségi színvonaluk megítélését illeti, három fontos tényezőre vezethető vissza. Ezek közül az elsődleges a minőség iránti elkötelezettség. A Hyundai felismerte, hogy az általuk gyártott autók minősége gyatra és hatalmas fejlesztések nélkül képtelen lesz helytállni a piacon. ennek érdekében 1998-ban életbe lépett egy mindenek felett álló következetes és elkötelezett vállalati minőségi irányelv.   


„A lézerpontosságú minőséget mérni kezdték, bekerült a teljesítmény-értékelésekbe és minden másba is, amivel a vállalat foglalkozott” – mondja John Krafcik, a TrueCar vállalat elnöke, aki 2004-ben csatlakozott a Hyundaihoz és 2013. végéig a vállalat amerikai részlegének első számú embere volt. „Nem kevésbé fontos, hogy a Hyundai mindig is nyitottan állt a kritikák és javaslatok elé” – tette hozzá.

A koreai kultúra és a Hyundai csoport amerikai tanácsadója, Don Southerton egy interjúban elmondta: „A vállalat fenntartotta egyetlen üzenetét a minőséggel kapcsolatban, amely nem ingott meg az évek során sem, mert hittek abban, hogy csak így érhetnek el eredményeket. Még az Alabamában készülő és a Toyota Camry és Ford Fusion modellek versenytársaként bemutatott új Sonata modellt is többször szétszedték, majd újra összerakták a mérnökök mindaddig, amíg biztosak lehettek abban, hogy minden hibát feltártak és orvosoltak” – mondja.


A Dél-Koreából importált és Amerikában 10 ezer dollárért árult Hyundai Excel kiskompakt modell a 90-es években olcsó, gyenge minőségű közlekedési eszközök gyártójának állította be a márkát. Visszahívások, panaszok és rossz vásárlói értékelések kényszerítették arra az autógyártót 1998-ban, hogy bevezessék a 10 éves, vagy 100 ezer mérföldes (160 ezer km) garanciát – amely az iparág legnagyvonalúbb vevőszolgálati csomagja volt.

„A koreai vállalatok akkoriban csak azzal törődtek, hogy minél több autót értékesítsenek” – mondja Southerton. „Ez a szemlélet a 90-es években változott meg, amikor a koreai ipar tanúja volt a minőségét javító Samsung sikereinek.”


A változásban ugyanilyen fontos szerepet játszik a vezető, Mong-koo Chung, aki a Hyundai csoport elnökévé vált. Chung, akinek apja parasztként indult, majd az amerikai hadsereg autóit javítva alapította meg szervizét, 2000-ben a Hyundai Motor Company és a Kia Motors elnöke lett.  Megingathatatlan engedelmességet követelő uralommal gyakorolja hatalmát, akinek parancsait gyorsan, aprólékosan és főleg kérdések nélkül kell végrehajtani.

Végül a harmadik tényező: az autógyártó felismerte és elfogadta, hogy az általa gyártott autók nem túl formásak. 2006-ra az amerikaiak véleménye szerint a Hyundai modellek „furák” és rossz kinézetűek voltak, de ekkor a Hyundai egy Audi tervezőt bérelt fel, akinek olyan méltán híres sportkocsit köszönhet a világ, mint az Audi TT-t. 


A vélemények szinte azonnal javulni kezdtek, az új modellek egyre szebbé váltak. Schreyer vezetése alatt olyan modellek születtek, mint pl. a díjnyertes Kia Soul. A hírek szerint pedig a Hyundai már leszerződött Luc Donckerwolkéval, aki szintén Audi dizájner volt. Donckerwolke feladata lesz Schreyer helyébe lépni, ha utóbbi két év múlva visszavonul.

Forrás: fortune.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését