Messze vannak még az önjáró autók a Hyundai szerint



A Hyundai Motor Europe alelnöke, Thomas Schmid a Frankfurti Autószalonon beszélt az autonóm járművekről,  a jövő tendenciáiról, illetve a vállalat jelenlegi helyzetéről.  

Az kétségtelen, hogy közeledik az az idő, amikor az autók már saját magukat vezetik, ám a Hyundai európai képviseletének vezetője szerint ez még nagyon távol van. „A személyes véleményem az, hogy egyszer eljön az autonóm autózás ideje is, de egyáltalán nem olyan gyorsan, mint ahogyan azt mindenki várja, nem 10-15 éven belül” – mondja Schmid.  

Az összekapcsolt autók mellett az autonóm utazás az autóipar egyik legfelkapottabb új témája. A 66. Frankfurti Autószalon legnagyobb sztárjai azok a koncepciók, amelyek önmagukat irányítva hamarosan akár az utcára is kerülhetnek majd. már ma is számos olyan autótípus létezik, amelyek a vezető helyett fékeznek, vagy épp gyorsítanak a zsúfolt városi forgalomban. „Biztos vagyok abban, hogy ezeket a technológiákat mi is alkalmazzuk a jövő modelljeiben” – mondja Schmid.    


Az olyan nagy német elektronikai részegység-gyártók, mint a Bosch ugyanakkor azzal számol, hogy 2020-ra piacképesek lehetnek az „autópályasegéd” rendszerek, amelyek nagyjából minden funkciót átvesznek és csak alkalmanként szükséges a vezető beavatkozása. A teljesen önállóan, tehát emberi beavatkozás nélkül járművet vezető elektronikai rendszerek pedig akár 2025-re elkészülhetnek.      

Ám Schmid szerint ez a technológia hatalmas kihívást jelent majd a jogrendszerben. „Ki miért vállal felelősséget? Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a folyamat megvalósul a következő 10-15 évben.  

Az emberek autókhoz fűződő viszonya is drámai változáson megy keresztül. Schmid szerint a mai generáció számára már nem olyan fontos a mobilitás, mint az idősebbek számára és a saját autó iránti igény is sokkal kisebb. A felnövekvő nemzedék már nem az autóin keresztül fejezi ki magát. A nagyobb városokban az autóbirtoklás a költségek és a jó közlekedési infrastruktúra miatt már sokkal kevésbé vonzó. „Európai tendencia, hogy a nagyvárosokban, de még vidéken is egyre kevesebben szereznek jogosítványt. Ezért az autonóm közlekedést akár a hatóságok is irányíthatják és integrálhatják a tömegközlekedésbe is.”


A Hyundai jelenleg azon globális autógyártók egyike, amely megérzi az orosz, kínai és brazil gazdaság problémáit. „Oroszországban jól működünk, azon kevés gyártók egyike vagyunk, akiknél lényegében nem csökkent az eladott mennyiség. Ez egyben piaci bővülést is jelent” – magyarázza Schmid, aki hozzátette, a gyenge rubel és a gazdasági visszaesés azért nyomot hagy a Hyundai profitrátáján is.   

Brazíliában még mindig jól teljesít a Hyundai , de a növekedés üteme lassul a piac esésével. Schmid szerint ugyan Kínában a vállalat is megérzi a gazdaság problémáit, ennek ellenére nem hisz abban, hogy az teljesen összeomlana. Tavaly a Hyundai közel kétmillió autót adott el Kínában, amellyel a piac 19 százalékát szerezte meg. „A kínai piac még mindig nem telített. Nagyjából 450 millió ember szeretne még mindig autót vásárolni. Ez piaci oldalról azt jelenti, hogy még mindig hatalmas lehetőségek állnak előttünk.”

„Európában a vállalat legjobb első nyolc hónapján vagyunk túl idén és arra számítunk ez lesz a vállalat legsikeresebb éve” – folytatja Schmid. „Az európai piacon szerintem nagyjából 3,0 százalékos piaci részesedéssel rendelkezünk majd az év végére. Célunk, hogy az első számú ázsiai márkává váljunk, ami azt jelenti, hogy 4 vagy 5 százalékra kell emelkednünk. Konkrétan ez 700 ezer eladott autót jelentene.”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését