Nem vezetik be a Hyundai kisautóit Ausztráliában
A Hyundai ausztrál képviselete nem tudja elérhető áron
behozni az új i10 és i20 modelleket, így mostantól az Accent a vállalat legkisebb
modellje.
Sokáig bizonytalan volt, hogy a vállalatnak sikerül-e a
jelenleg ötéves régi modell helyére a vadonatúj, európai specifikációjú i20
modellt behoznia. Mostanra azonban biztossá vált, ahogyan az is, hogy az új
i10-et sem tudják elérhető áron behozni az országba.
Az olcsóbb modelleket kereső ügyfelek igényeinek kielégítésére
a HMCA a jelenlegi Accent modell 1,4 literes változatát kínálja 14 990 dolláros
indulóáron, amely 600 dollárral olcsóbb, mint a kifutó i20 1,4-es változata,
míg az 1,6-os motorral szerelt Accent 16 990 dollártól kapható. Az i10 sem
jelenik meg a Hyundai helyi kínálatában annak ellenére, hogy a Kia
testvérmárkánál épp most tervezik a kis Picanto piaci bevezetését.
A Hyundai helyi képviseletének vezetője, John Elsworth
elmondta, hogy mivel nem lehetséges sem az i10, sem az i20 bevezetése, ezért
valamit kezdeni kellett ebben az árkategóriában. „Kollégáinkkal nem voltunk
képesek elfogadható kereskedelmi megállapodást elérni. Két tényező – az átváltási
árfolyam és a logisztikai költségek miatt nem tudjuk az autókat Ausztráliába
szállítani.”
A most kifutó i20 szériát még Indiából szerezte be az
ausztrál importőr, ahol az i20 2010-ben váltotta le a Getz modellt, de az i10
első nemzedékét soha nem árusították még Ausztráliában. A HMCA mind az i10,
mind pedig az i20 esetében értékelte a két modell európai gyártású változatának
bevezetési lehetőségeit, de végül úgy tűnik, mégsem vezetik be azokat a
szigetországban. Az i20 helyébe így a koreai gyártású Accent lép, amelyet 2011
óta árusítanak Ausztráliában.
Az i20 kivezetése közben viszont bemutatták a Tucson új generációját,
amelyet szintén Európából, a Hyundai csehországi üzeméből szállítanak
Ausztráliáig. A korábbi ix35-nél nagyobb, így a kisebb helyett immár a
középkategóriás hobbiterepjárók között versengő új Tucson jól mutatja a
vállalat azon szándékát, amellyel a márkát a kisebb, olcsóbb személyautóktól a
magasabb árkategóriájú prémiummodellek irányába tolja el.