FRANKFURT 2015: Bemutatkozott a Hyundai N sportmárkája


A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatta be először a nagyteljesítményű típusokat alkotó N almárkájának első tanulmányát, valamint először mutatták meg az i20 WRC 2016-os változatát.

A Hyundai az idei Frankfurti Autókiállításon bemutatta nagyteljesítményű autók készítésére specializálódott N almárkáját, amelyet Albert Biermann, a BMW M sportmárkájának korábbi vezető tervezője irányít. Alelnökként Biermann Peter Schreyer után a második legmagasabb posztot betöltő külföldi vezető a Hyundainál.    


A Hyundai N márkájának betűjele a vállalat olyan két meghatározó létesítményére és az azokat működtető szervezetekre utal, amelyek kapcsolatban állnak a Hyundai sportprogramjával. Az első a Hyundai dél-koreai Namyang kutató-fejlesztő központja, a másik pedig a németországi Nürburgring versenypálya, ahol egy tesztközpontban vizsgálják és fejlesztik a piacra kerülő autók viselkedését.  


„A Hyundai nagyteljesítményű autóit a motorsportban szerzett tapasztalatok és technológiák alapján fejlesztjük. Így azok a legizgalmasabb és legszórakoztatóbb élményt nyújthatják vásárlóiknak” – mondta Biermann a sajtótájékoztatón.


A Namyangban dolgozó N divízió vezetője a továbbiakban a sportmárka jövőképét az első oN logót viselő tanulmányautó, az N 2025 Gran Turismo bemutatásával magyarázta tovább. A futurisztikus tanulmány a Sony Gran Turismo 6 videójátékának egyik virtuális versenyautójaként született meg, amelynek formáját a vadászgépek formái ihlették, amely különösen a műszerfalon, a szárny alakú fényszórókon és a hátsó lámpákon érhető tetten.    


A tanulmány mellett a Hyundai olyan más modelleket is kiállított, amelyek alátámasztják a nagyteljesítményű autók fejlesztéséhez szükséges technológiai alkalmasságukat. Az idei Szöuli Autószalonon debütált RM15 középmotoros tanulmány 2,0 literes turbómotorja összesen 300 lóerős teljesítményre képes, így alkalmas arra, hogy bemutassa, hogyan ültethetőek át a teljesítményorientált fejlesztések eredményei a sorozatgyártású modellek N szériás változataiba.   


A szalonon első alkalommal mutatták be a Hyundai i20 WRC versenyautójának 2016-os változatát, amelynek alapját már a tavaly bemutatott új i20 ötajtós változata adja. Az elmúlt két év versenytapasztalatai alapján megépített új modell jelentős előrelépést jelent a korábbi változathoz képest, amellyel még közelebb kerülhetnek a WRC-t uraló Volkswagenekhez.
  

A még mindig fejlesztés alatt álló új i20 WRC minden alkotóelemét átalakították. A most versengő i20 esetén leginkább a tömeggel, illetve annak eloszlásával voltak problémák, amit az új változatnál orvosoltak. A motort is jelentősen átalakították, amely gazdaságosabb üzeme mellett nagyobb teljesítményre képes.


Külsőre persze hatalmas változásokon esett át az i20 WRC és nemcsak azért, mert az új változat ötajtós kivitelű. A laposabb fényszórók és hátsó lámpák mellett a teljesen újratervezett légterelő elemek, sárvédő-szélesítések, illetve a hatalmas „N” logóval díszített első lökhárító a korábbiaknál jóval agresszívabbá teszi a megjelenést.   


A kiállított versenyautó még csak az új Hyundai i20 WRC egy előzetesének tekinthető, hiszen a végleges változat fejlesztése még mindig zajlik, ám annak a decemberre el kell készülnie, hogy Neuville és csapattársai már az új autóval kezdhessék a 2016-os idényt Monte-Carlóban.  

Forrás: koreaherald.comauto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését