FRANKFURT 2015: Bemutatkozott a Hyundai N sportmárkája
A Hyundai a Frankfurti Autószalonon mutatta be először a
nagyteljesítményű típusokat alkotó N almárkájának első tanulmányát, valamint először
mutatták meg az i20 WRC 2016-os változatát.
A Hyundai az idei Frankfurti Autókiállításon bemutatta nagyteljesítményű
autók készítésére specializálódott N almárkáját, amelyet Albert Biermann, a BMW
M sportmárkájának korábbi vezető tervezője irányít. Alelnökként Biermann Peter
Schreyer után a második legmagasabb posztot betöltő külföldi vezető a
Hyundainál.
A Hyundai N márkájának betűjele a vállalat olyan két
meghatározó létesítményére és az azokat működtető szervezetekre utal, amelyek
kapcsolatban állnak a Hyundai sportprogramjával. Az első a Hyundai dél-koreai
Namyang kutató-fejlesztő központja, a másik pedig a németországi Nürburgring
versenypálya, ahol egy tesztközpontban vizsgálják és fejlesztik a piacra kerülő
autók viselkedését.
„A Hyundai nagyteljesítményű autóit a motorsportban szerzett
tapasztalatok és technológiák alapján fejlesztjük. Így azok a legizgalmasabb és
legszórakoztatóbb élményt nyújthatják vásárlóiknak” – mondta Biermann a
sajtótájékoztatón.
A Namyangban dolgozó N divízió vezetője a továbbiakban a
sportmárka jövőképét az első oN logót viselő tanulmányautó, az N 2025 Gran
Turismo bemutatásával magyarázta tovább. A futurisztikus tanulmány a Sony Gran
Turismo 6 videójátékának egyik virtuális versenyautójaként született meg, amelynek
formáját a vadászgépek formái ihlették, amely különösen a műszerfalon, a szárny
alakú fényszórókon és a hátsó lámpákon érhető tetten.
A tanulmány mellett a Hyundai olyan más modelleket is
kiállított, amelyek alátámasztják a nagyteljesítményű autók fejlesztéséhez
szükséges technológiai alkalmasságukat. Az idei Szöuli Autószalonon debütált
RM15 középmotoros tanulmány 2,0 literes turbómotorja összesen 300 lóerős
teljesítményre képes, így alkalmas arra, hogy bemutassa, hogyan ültethetőek át
a teljesítményorientált fejlesztések eredményei a sorozatgyártású modellek N
szériás változataiba.
A szalonon első alkalommal mutatták be a Hyundai i20 WRC
versenyautójának 2016-os változatát, amelynek alapját már a tavaly bemutatott új
i20 ötajtós változata adja. Az elmúlt két év versenytapasztalatai alapján
megépített új modell jelentős előrelépést jelent a korábbi változathoz képest,
amellyel még közelebb kerülhetnek a WRC-t uraló Volkswagenekhez.
A még mindig fejlesztés alatt álló új i20 WRC minden
alkotóelemét átalakították. A most versengő i20 esetén leginkább a tömeggel,
illetve annak eloszlásával voltak problémák, amit az új változatnál orvosoltak.
A motort is jelentősen átalakították, amely gazdaságosabb üzeme mellett nagyobb
teljesítményre képes.
Külsőre persze hatalmas változásokon esett át az i20 WRC és
nemcsak azért, mert az új változat ötajtós kivitelű. A laposabb fényszórók és
hátsó lámpák mellett a teljesen újratervezett légterelő elemek, sárvédő-szélesítések,
illetve a hatalmas „N” logóval díszített első lökhárító a korábbiaknál jóval
agresszívabbá teszi a megjelenést.
A kiállított versenyautó még csak az új Hyundai i20 WRC egy
előzetesének tekinthető, hiszen a végleges változat fejlesztése még mindig zajlik,
ám annak a decemberre el kell készülnie, hogy Neuville és csapattársai már az
új autóval kezdhessék a 2016-os idényt Monte-Carlóban.
Forrás: koreaherald.com, auto-motor-und-sport.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!