FRANKFURT 2015:Terepruhát kapott a Hyundai i20
(Sajtóközlemény) A Hyundai Motor a 2015. évi Frankfurti Autószalonon mutatja be az új Hyundai i20 Active modellt, az aktív életstílusú ügyfelek számára tervezett, strapabíró, kompakt crossover modellt.
A népszerű i20 modellcsalád új tagja, az
új i20 Active 2016 elejétől kapható Európa-szerte, a tágas és funkcionális
ötajtós i20, illetve a sportos, egyedi i20 Coupe oldalán. A típus érkezésével a
Hyundai Motor európai crossover és SUV kínálata immár négy modellre duzzadt (a
vadonatúj Tucson, az új Santa Fe, és az új Grand Santa Fe mellett); mindegyik
modell megújult vagy vadonatúj érkezett azokból a 2015. modellévben.
„Az új i20 Active érkezésével a Hyundai
városi kisautó kínálata egy tetszetős crossover modellel gazdagodott. „ –
mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „2015-ben
teljes crossover és SUV-kínálatunk megújult; a Hyundai még soha nem kínált
ilyen fiatal modellpalettát Európában. Az egyliteres turbómotor bevezetésével
pedig még erőteljesebb lesz a márka ajánlata az európai kisautók kategóriájában
(B-szegmens).”
Az i20 Active jellegzetes, robusztus
megjelenése összetéveszthetetlenné teszi ezt a típust a B-szegmens hagyományos
modelljeinek körében. Az autó alapját – és azzal együtt tágas belső terét,
kényelmét és minőségét – az ötajtós i20 modell adja, ugyanakkor a karosszéria
borítóelemeinek több mint 50 százaléka teljesen egyedi.
Az i20 Active a módosított
futóműbeállításokból adódó, 20 mm-rel megemelt szabad magasságnak köszönheti
jellegzetes, crossoveres kiállását. Emellett az üléspozíciót is megemelték, így
a vezető magasabban helyezkedik el az utastérben. Így könnyebb a be- és
kiszállás, menet közben pedig kiváló körkörös kilátásnak örvendhetünk.
Az i20 Active kalandvágyó természetét az
egyedi első és hátsó lökhárítók határozzák meg, amelyek a beépített fenékvédő
lemezek révén plusz védelmet biztosítanak az úttalan utakon. Elöl és hátul
beépített, kerek ködlámpákkal találkozunk, az i20 Active modellt egyedi hátsó légterelő
teszi még vonzóbbá. A robusztus megjelenést merész hatású
oldalsó küszöbtoldatok és oldalfalborítás fokozza, harmonizálva a kerékívek
robusztus burkolatával. Az autó tetején ezüstszínű tetősínek teszik teljessé a
crossoveres hangulatot, és fokozzák a modell alapvető praktikumát.
Az i20 Active további egyedi részletei
között megtaláljuk a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkjának inverz
kivitelét, fényes fekete rácsozattal és krómkerettel, az ezüst kivitelű
üzemanyagtöltő fedelet, vagy az új rajzolatú, 17 colos keréktárcsát.
A belső térben az ötajtós i20 modellből
ismert kiváló helykínálat, komfort és minőség köszön vissza, a megemelt
üléspozíciónak és egyéb módosításoknak köszönhetően azonban itt kedvezőbb az
ergonómia. Az egyedi fémpedálok egyszerre keltenek robusztus és minőségi
hatást, míg a Tangerine narancssárga belső színharmónia még szélesebb variációs
lehetőségeket kínál. Szintén az i20 Active kiváltsága a Morning
kék külső szín: karakteres lehetőség az egyedi fényezésre vágyóknak.
„Az új i20 Active robusztus
megjelenésével és crossover jellemzőivel az aktív életmódot élő, fiatal városi
ügyfeleket veszi célba.” – mondta Raf Van Nuffel, a Hyundai Motor Europe
temékgazdálkodási igazgatója. „A nagyobb szabad magasság és az egyedi
dizájn-módosítások anélkül juttatják érvényre az autó kalandvágyó természetét,
hogy az az ötajtós i20 eredendő tágasságának, kényelmének a rovására menne.”
Az új i20 Active fedélzetén mindenki
biztonságosan kapcsolatban maradhat a külvilággal. A TomTom LIVE Services
minden i20 modellhez megrendelhető 2015 novemberétől. A szolgáltatás valós
időben tájékoztatja a vezetőt a forgalmi helyzetről és a helyi időjárásról,
továbbá képes POI-kat megjeleníteni, valamint - bizonyos országokban -
figyelmeztetni a telepített traffipaxokra. A csatolt LIVE szolgáltatások ingyenes,
hétéves előfizetéssel vehetők igénybe (a legtöbb gyártó rendszerint legfeljebb
két évig kínál hasonló ingyenes szolgáltatást). A lehetőség jelentős hozzáadott
értéket képvisel, hiszen a TomTom LIVE szolgáltatások egyéves előfizetési díja
egyébként mintegy 50 euró volna.
Az i20 Active érkezésével egy időben
debütál az i20 család új erőforrása. A dinamikus és takarékos vezetésre termett
új Kappa egyliteres, T-GDI háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses
turbómotor 2015 végétől az i20 minden kiviteléhez megrendelhető. Az 1.0 T-GDI benzinmotor két
teljesítményszinten választható. A 100 lóerős változatot kiemelkedő
üzemanyag-takarékosságra és komfortos vezethetőségre hangoltuk, míg a 120
lóerős variáns sportosabb vezetési élményt kínál, kedvező üzemanyag-fogyasztás
mellett.
„Az új, egyliteres T-GDI motor
tökéletesen illik az i20 modellcsaládhoz.”
– mondta Dr. Michael Winkler, a Hyundai Motor Európai Műszaki
Központjának (Rüsselsheim, Németország) hajtásláncokért felelős vezetője. „A
csökkentett méretű, egyliteres, háromhengeres motor közvetlen
benzinbefecskendezésének, valamint elektromos működtetésű megkerülőszeleppel
szerelt, kompakt turbófeltöltőjének köszönhetően nem csupán takarékos, de
hamisítatlan vezetési élményt is kínál.”
Az új, takarékos 1.0 T-GDI motorok,
amelyek akár 4,6 l/100 km* üzemanyag-fogyasztást és akár 106 g/km* CO2-kibocsátást
képesek elérni az új i20 Active modellben - egy Európába tervezett új,
kisméretű turbómotor-család első tagjai. A Hyundai Németországban működő
Európai Műszaki Központja kulcsfontosságú szerepet játszott a kifejezetten
európai utakra szánt motor kutatási, fejlesztési, valamint tesztelési
folyamataiban. Az új motor kiváló hatásfokú égést, és
dinamikus menetteljesítményeket kínálva váltja valóra a Hyundai azon célját,
hogy üzemanyag-takarékossági célból alkalmazza a méretcsökkentési technológiát.
A 100 lóerős alapváltozat, valamint a 120 lóerős nagyteljesítményű kiadás
egyaránt 171,6 Nm maximális forgatónyomatékot ad le 1500/perc fordulatszámon;
mindkét motor a dinamizmus és a takarékosság tökéletes kombinációját kínálja.
Az elektromos vezérlésű megkerülőszeleppel
szerelt turbófeltöltő a szivattyúzási veszteségek csökkentése révén kedvezőbb
üzemanyag-fogyasztást kínál, továbbá javítja a gázreakciókat és növeli a kis
fordulaton jelentkező forgatónyomatékot. A hengerfej és a motorblokk
optimalizált, osztott hűtési rendszere a súrlódás csökkentésével finomabb
működést ér el. Annak érdekében, hogy a motor a lehető
legkisebb lehessen, a leömlőt a hengerfejbe integrálták, így azt hatásosan hűti
a hengerfej vízhűtési rendszere. Mindennek eredményeként a katalizátor
gyorsabban éri el optimális hőmérsékletét, továbbá a gyakorlatban is csökken az
üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
Az i20 Active modell azt 1,4 literes
Kappa motorral is elérhető. Az 1368 cm3-es, négyhengeres benzinmotor legnagyobb
teljesítménye 100 LE, maximális nyomatéka 134,4 Nm. A dízel
üzemmódot előnyben részesítők az 1,4 literes U II dízelmotor választhatják az
i20 Active modellhez, ahogy az ötajtós i20 alapmodellhez és az i20 Coupéhoz is.
A 90 lóerős dízelmotor akár 4,2 l/100 km* átlagos üzemanyag-fogyasztásra és
akár 110 g/km* CO2-kibocsátásra képes.
A Hyundai crossover és SUV
modellkínálata immár négy modellből áll, egytől egyig frissültek vagy teljesen
megújultak 2015-re. Az új i20 Active, a vadonatúj Tucson, az új Santa Fe és az
új Grand Santa Fe oldalán tovább erősíti a márkát a szabadidőjárművek európai
piacán. A Hyundai Motor a mai napig több mint
egymillió szabadidőjárművet adott el a Santa Fe 2001-es bevezetése óta, a
vállalat tökéletesen tisztában van tehát azzal, hogy az európai vásárlók
strapabíró, jó terepjáró képességekkel rendelkező, divatos autókra vágynak. A
szabadidőjármű és crossover kínálat kiterjesztése az egyre növekvő B-szegmensre
olyan stratégiai, üzleti döntés, amely a várakozások szerint hozzájárul az i20
modellcsalád éves eladásainak 100 000 darabos szintre történő növeléséhez.
Akárcsak testvéreit, az i20 Active
változatot is Európában tervezték és fejlesztették, így megfelel a helyi
nemzeti piacokon a minőséggel, kifinomultsággal és megbízhatósággal szemben
támasztott elvárásoknak. Az i20 Active az i20 család többi tagjával közös
gyártósoron, a Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) izmiti üzemében,
Törökországban készül.
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!