FRANKFURT 2015: Európában is bemutatták a Hyundai Santa Fe megújult változatát


(Sajtóközlemény) A Hyundai Motor úttörő szabadidőjárműve, a Santa Fe friss formai módosításokkal, valamint új, aktív biztonsági, kényelmi és praktikus funkciók továbbfejlesztett választékával mutatkozik be a 2015. évi Frankfurti Autószalonon.

A népszerű szabadidőjármű a Hyundai legnagyobb hagyományokkal rendelkező európai modellje; a Santa Fe mára a márka egyik ikonikus típusnevévé vált, mint a kifinomultság és prémium minőség szinonimája. 

2001-es bevezetése óta a Santa Fe vezeti a Hyundai szabadidőjármű-kínálatát; a modell meghatározó szerepet játszott a márka 1,2 millió darabos európai SUV-eladásaiban. Olyannyira, hogy ebben az időszakban ez a D-szegmensbe tartozó jármű tette ki a Hyundai európai szabadidőjármű-eladásainak egyharmadát; a modell három generációja szorosan és közvetlenül köthető a márka európai növekedéséhez.


Az új Santa Fe a Hyundai legfrissebb formai jellemzőit viseli magán; a jellegzetes hatszögletű hűtőmaszk és a határozottabb profil optikailag egybe fogja a modellkínálat tagjait. Az olyan fejlett biztonsági és kényelmi funkciók, mint az önműködő vészfékrendszer, a távolságtartó tempomat, a körkörös panoráma monitor, vagy az adaptív távolsági világítás (2015 decemberétől) még vonzóbbá teszik a Santa Fe modellt azoknak az ügyfeleknek a szemében, akik szabadidőjárművüktől megbízható minőséget és a legmodernebb technológiákat várják el. Az utastérben visszafogott módosítások és új anyagok erősítik meg a Hyundai szabadidő-csúcsmodelljének státuszát.

A legújabb Santa Fe megőrizte a Hyundai ‘családi megjelenését', a rokonságot a következő stíluselemek erősítik: a márka jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkjának frissen átdolgozott, kifinomultabb kiadása, króm kivitelben. A határozott fellépést új első és hátsó lökhárítók erősítik, áttervezett első ködfényszórókkal és ezüst keretbe foglalt, LED-es nappali világítással. Elöl a xenon fényszóró új belső elrendezést kapott, a hátsó lámpatestek megjelenését friss LED-es rajzolat aktualizálja.


A modern, merész külső megjelenéshez hozzájárulnak a frissen tervezett, 17, 18 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsák is, amelyek kiemelik a modell kifinomult vonalait, egyben megerősítik a típusnak a Hyundai Motor szabadidőjármű-kínálatának élén elfoglalt helyét.

„Az új Santa Fe egy sor olyan fontos módosításon esett át, amelyek kihangsúlyozzák megjelenését és sportos személyiségét.” - mondta Raf Van Nuffel, a Hyundai Motor Europe termékgazdálkodási igazgatója. „Az autó európai népszerűsége rávilágít, hogy a SUV ügyfelek vonzó megjelenésű, kifinomult modellnek tartják a Santa Fe-t.”


A Santa Fe utastere, akárcsak eddig, kifinomult és kényelmes környezetet kínál az utasoknak, miközben a módosított középkonzol, továbbá az átdolgozott multimédiás-navigációs rendszer még stílusosabb képet rajzol a modellről. A formaterv és a funkcionalitás közötti viszony a vezetői környezetben is érvényesül: az új anyagok és színek a Hyundai zászlóshajójának immár hagyományosnak tekinthető, prémium minőséget teszik még intenzívebbé.

Az eredeti Santa Fe eleve magas színvonalú biztonsági felszereltségét továbbfejlesztve az új Santa Fe egy sor új aktív biztonsági és kényelmi funkciót vezetett be. A Hyundai márka megítélésének változásával összhangban a prémium hatást és a kifinomult megjelenést tovább fokozó módosításokat eszközöltünk az új modellen.

A Hyundai Motor globális biztonsági filozófiájához igazodva olyan új, aktív biztonsági jellemzőket vezettek be, amelyek kategóriaelső szinten tartják a felszereltséget, valamint az utas- és gyalogosvédelmet.

Az autonóm vészfékrendszer (AEB) a váratlan vészhelyzetekben figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén képes az automatikus lassításra. A radar és kamera alapú érzékelőkkel működő AEB rendszer három fázisban üzemel: először optikai és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, közben fokozatosan növelve a fékerőt. Amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy ütközés veszélye fenyeget, automatikusan üzembe helyezi a fékrendszert, teljes erővel lassítva, hogy elkerülje az ütközést vagy enyhítse annak következményeit.


A vezető kényelmét és az utazás biztonságát fokozó holttér-felügyeleti (BSD) rendszer újonnan jelent meg az új Santa Fe felszereltségében. A radar technológián alapuló, sávváltást támogató funkcióval felvértezett holttér-felügyeleti rendszer (BSD) a jármű hátsó sarkainál figyeli a forgalmat, és a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel tájékoztat, ha gépkocsit észlel az új Santa Fe holtterében. Amennyiben a vezető ilyenkor működtetni kezdi az irányjelzőt, hangjelzés figyelmezteti a veszélyre.

A BSD rendszer érzékelőit alkalmazó keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszer (RCTA) mérsékli az ütközés veszélyét a keresztben haladó forgalom résztvevőivel, amennyiben a vezető rossz látási viszonyok között kényszerül szűk helyről kitolatni. A jármű mögötti területet radar segítségével 180 fokban pásztázó RCTA berendezés hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a keresztirányban közeledő járművekre.


Az új, adaptív tempomat rendszer biztonságosabbá, pihentetőbbé teszi a vezetést azáltal, hogy automatikusan tartja az előre beállított távolságot az elöl haladó jármű mögött. A berendezés az aktuális forgalmi helyzet függvényében önállóan csökkenti az új Santa Fe sebességét, vagy felgyorsít az előre meghatározott sebességre.

Az adaptív távolsági világítás bevezetésével (2015 decemberétől) még teljesebb lesz az új Santa Fe kényelmi segédberendezéseinek kínálata, míg az új, innovatív körkörös panoráma kamerarendszer a manőverezést teszi biztonságosabbá. Utóbbi rendszer stratégiai pontokon elhelyezett kamerák segítségével az autó teljes környezetét megjeleníti a vezetőnek, ami hasznos segítség, ha szűk réseken vagy keskeny parkolókban kell manőverezni. A parkolást még kényelmesebbé tevő intelligens parkolást segítő rendszer mostantól a merőleges és párhuzamos beállásokat egyaránt támogatja.


Az új Santa Fe belterében végrehajtott módosítások elsősorban a prémium hatás fokozását célozták, gazdag technológiai felszereltség biztosításával. A Hyundai Motor legújabb multimédiás navigációs rendszere DAB digitális rádióvevő és Infinity Premium audiorendszer segítségével nyújt kiváló minőségű zenei élményt, ultramodern technológiával és kezelőfelülettel. A felső kategóriás Infinity Premium surround audiorendszer 12 hangszóróval, 630 W zenei teljesítménnyel, valamint QuantumLogic Surround (QLS) hangzással biztosít térbeli hangzást minden utas számára.

Az új Santa Fe optimalizált erőátviteli rendszereit kifejezetten a harmadik generációs modellhez fejlesztette ki a Hyundai Motor. Minden motort úgy hangoltak át, hogy az teljesítse az igen szigorú Euro6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat.


A belépő szintű 2.2 CRDi dízelmotor akár 149 g/km CO2-kibocsátásra és 5,7 l/100km üzemanyag-fogyasztásra képes. A motor nyomatékát finoman, pontosan kapcsolható, hatfokozatú kézi sebességváltó viszi át az aszfaltra. A nagyobbik teljesítményű 2.2 CRDi dízelmotort áthangolták; teljesítménye 200 lóerőre, forgatónyomatéka 440 Nm-re nőtt. A benzinmotorokat kedvelő vezetők örömmel fogadják majd a 2,4 literes Theta II erőforrást érintő változásokat, amelyek nyomán a motor immár 188 lóerőt és 241 Nm nyomatékot ad le. 

A két nagyobbik motor alapkivitelű, hatfokozatú kézi sebességváltója opcióként hatfokozatú automata sebességváltóra cserélhető. Mindegyik hajtáslánc-változat elérhető első- vagy összkerék-hajtással.

Forrás: Hyundai Hungary 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését