FRANKFURT 2015: Európában is bemutatták a Hyundai Santa Fe megújult változatát
(Sajtóközlemény) A Hyundai Motor úttörő szabadidőjárműve, a Santa Fe friss formai módosításokkal, valamint új, aktív biztonsági, kényelmi és praktikus funkciók továbbfejlesztett választékával mutatkozik be a 2015. évi Frankfurti Autószalonon.
A népszerű szabadidőjármű a Hyundai
legnagyobb hagyományokkal rendelkező európai modellje; a Santa Fe mára a márka
egyik ikonikus típusnevévé vált, mint a kifinomultság és prémium minőség
szinonimája.
2001-es bevezetése óta a Santa Fe vezeti
a Hyundai szabadidőjármű-kínálatát; a modell meghatározó szerepet játszott a
márka 1,2 millió darabos európai SUV-eladásaiban. Olyannyira, hogy ebben az
időszakban ez a D-szegmensbe tartozó jármű tette ki a Hyundai európai szabadidőjármű-eladásainak
egyharmadát; a modell három generációja szorosan és közvetlenül köthető a márka
európai növekedéséhez.
Az új Santa Fe a Hyundai legfrissebb
formai jellemzőit viseli magán; a jellegzetes hatszögletű hűtőmaszk és a
határozottabb profil optikailag egybe fogja a modellkínálat tagjait. Az olyan
fejlett biztonsági és kényelmi funkciók, mint az önműködő vészfékrendszer, a
távolságtartó tempomat, a körkörös panoráma monitor, vagy az adaptív távolsági
világítás (2015 decemberétől) még vonzóbbá teszik a Santa Fe modellt azoknak az
ügyfeleknek a szemében, akik szabadidőjárművüktől megbízható minőséget és a
legmodernebb technológiákat várják el. Az utastérben visszafogott módosítások
és új anyagok erősítik meg a Hyundai szabadidő-csúcsmodelljének státuszát.
A legújabb Santa Fe megőrizte a Hyundai
‘családi megjelenését', a rokonságot a következő stíluselemek erősítik: a márka
jellegzetes, hatszögletű hűtőmaszkjának frissen átdolgozott, kifinomultabb
kiadása, króm kivitelben. A határozott fellépést új első és hátsó lökhárítók
erősítik, áttervezett első ködfényszórókkal és ezüst keretbe foglalt, LED-es
nappali világítással. Elöl a xenon fényszóró új belső elrendezést kapott, a
hátsó lámpatestek megjelenését friss LED-es rajzolat aktualizálja.
A modern, merész külső megjelenéshez
hozzájárulnak a frissen tervezett, 17, 18 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsák
is, amelyek kiemelik a modell kifinomult vonalait, egyben megerősítik a típusnak
a Hyundai Motor szabadidőjármű-kínálatának élén elfoglalt helyét.
„Az új Santa Fe egy sor olyan fontos
módosításon esett át, amelyek kihangsúlyozzák megjelenését és sportos
személyiségét.” - mondta Raf Van Nuffel, a Hyundai Motor Europe termékgazdálkodási
igazgatója. „Az autó európai népszerűsége rávilágít, hogy a
SUV ügyfelek vonzó megjelenésű, kifinomult modellnek tartják a Santa Fe-t.”
A Santa Fe utastere, akárcsak eddig,
kifinomult és kényelmes környezetet kínál az utasoknak, miközben a módosított
középkonzol, továbbá az átdolgozott multimédiás-navigációs rendszer még stílusosabb
képet rajzol a modellről. A formaterv és a funkcionalitás közötti viszony a
vezetői környezetben is érvényesül: az új anyagok és színek a Hyundai
zászlóshajójának immár hagyományosnak tekinthető, prémium minőséget teszik még
intenzívebbé.
Az eredeti Santa Fe eleve magas
színvonalú biztonsági felszereltségét továbbfejlesztve az új Santa Fe egy sor
új aktív biztonsági és kényelmi funkciót vezetett be. A Hyundai márka
megítélésének változásával összhangban a prémium hatást és a kifinomult
megjelenést tovább fokozó módosításokat eszközöltünk az új modellen.
A Hyundai Motor globális biztonsági
filozófiájához igazodva olyan új, aktív biztonsági jellemzőket vezettek be,
amelyek kategóriaelső szinten tartják a felszereltséget, valamint az utas- és
gyalogosvédelmet.
Az autonóm vészfékrendszer (AEB) a
váratlan vészhelyzetekben figyelmezteti a vezetőt, illetve szükség esetén képes
az automatikus lassításra. A radar és kamera alapú érzékelőkkel működő AEB
rendszer három fázisban üzemel: először optikai és hangjelzéssel figyelmezteti
a vezetőt, közben fokozatosan növelve a fékerőt. Amennyiben a rendszer úgy
érzékeli, hogy ütközés veszélye fenyeget, automatikusan üzembe helyezi a
fékrendszert, teljes erővel lassítva, hogy elkerülje az ütközést vagy enyhítse
annak következményeit.
A vezető kényelmét és az utazás
biztonságát fokozó holttér-felügyeleti (BSD) rendszer újonnan jelent meg az új
Santa Fe felszereltségében. A radar technológián alapuló, sávváltást támogató
funkcióval felvértezett holttér-felügyeleti rendszer (BSD) a jármű hátsó
sarkainál figyeli a forgalmat, és a külső visszapillantó tükrökben
megjelenített, vizuális jelzéssel tájékoztat, ha gépkocsit észlel az új Santa
Fe holtterében. Amennyiben a vezető ilyenkor működtetni kezdi az irányjelzőt,
hangjelzés figyelmezteti a veszélyre.
A BSD rendszer érzékelőit alkalmazó
keresztirányú forgalom-felügyeleti rendszer (RCTA) mérsékli az ütközés
veszélyét a keresztben haladó forgalom résztvevőivel, amennyiben a vezető rossz
látási viszonyok között kényszerül szűk helyről kitolatni. A jármű mögötti
területet radar segítségével 180 fokban pásztázó RCTA berendezés hang- és
fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a keresztirányban közeledő járművekre.
Az új, adaptív tempomat rendszer biztonságosabbá, pihentetőbbé teszi a vezetést azáltal, hogy automatikusan tartja az előre beállított távolságot az elöl haladó jármű mögött. A berendezés az aktuális forgalmi helyzet függvényében önállóan csökkenti az új Santa Fe sebességét, vagy felgyorsít az előre meghatározott sebességre.
Az adaptív távolsági világítás
bevezetésével (2015 decemberétől) még teljesebb lesz az új Santa Fe kényelmi
segédberendezéseinek kínálata, míg az új, innovatív körkörös panoráma kamerarendszer
a manőverezést teszi biztonságosabbá. Utóbbi rendszer stratégiai pontokon
elhelyezett kamerák segítségével az autó teljes környezetét megjeleníti a
vezetőnek, ami hasznos segítség, ha szűk réseken vagy keskeny parkolókban kell
manőverezni. A parkolást még kényelmesebbé tevő intelligens parkolást segítő
rendszer mostantól a merőleges és párhuzamos beállásokat egyaránt támogatja.
Az új Santa Fe belterében végrehajtott
módosítások elsősorban a prémium hatás fokozását célozták, gazdag technológiai
felszereltség biztosításával. A Hyundai Motor legújabb multimédiás navigációs
rendszere DAB digitális rádióvevő és Infinity Premium audiorendszer
segítségével nyújt kiváló minőségű zenei élményt, ultramodern technológiával és
kezelőfelülettel. A felső kategóriás Infinity Premium surround audiorendszer 12
hangszóróval, 630 W zenei teljesítménnyel, valamint QuantumLogic Surround (QLS)
hangzással biztosít térbeli hangzást minden utas számára.
Az új Santa Fe optimalizált erőátviteli
rendszereit kifejezetten a harmadik generációs modellhez fejlesztette ki a
Hyundai Motor. Minden motort úgy hangoltak át, hogy az teljesítse az igen szigorú
Euro6-os károsanyag-kibocsátási előírásokat.
A belépő szintű 2.2 CRDi dízelmotor akár
149 g/km CO2-kibocsátásra és 5,7 l/100km üzemanyag-fogyasztásra
képes. A motor nyomatékát finoman, pontosan kapcsolható, hatfokozatú kézi
sebességváltó viszi át az aszfaltra. A nagyobbik teljesítményű 2.2 CRDi
dízelmotort áthangolták; teljesítménye 200 lóerőre, forgatónyomatéka 440 Nm-re
nőtt. A benzinmotorokat kedvelő vezetők örömmel fogadják majd a 2,4 literes
Theta II erőforrást érintő változásokat, amelyek nyomán a motor immár 188
lóerőt és 241 Nm nyomatékot ad le.
A két nagyobbik motor alapkivitelű,
hatfokozatú kézi sebességváltója opcióként hatfokozatú automata sebességváltóra
cserélhető. Mindegyik hajtáslánc-változat elérhető első- vagy összkerék-hajtással.
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!