Jövőre jön a Hyundai új indiai kisegyterűje


Négy évvel azután, hogy a Hyundai a 2012-es indiai Auto Expon bemutatta Hexa Space tanulmányát, a vállalat 2016-ban dobja piacra az autó szériaváltozatát.

A Hyundai először a 2012-es indiai Auto Expon mutatta be a különlegeselrendezésű nyolc férőhelyes HND-7 Hexa Space tanulmányát. Az autó szériaváltozatának tesztelése röviddel a tanulmány bemutatása után már meg is kezdődött az indiaiországutakon. Nemrég, a Creta bemutatása kapcsán a vállalat hivatalosan is elismerte az új egyterű fejlesztését, amely bemutatásával a Hyundai konkurenciát állít a Maruti Ertiga és a Honda Mobilio modelleknek.     


A hivatalosan egyelőre „IP” belső kódnéven emlegetett új kisegyterű alkatrészeinek jelentős hányadát a most bemutatott Creta terepjárótól örökli majd, ám annál költséghatékonyabb padlólemezt és alapokat kap majd. ez azt is jelentheti, hogy az új egyterű egy olyan vegyes padlólemezt kaphat, amelynek néhány elemét más, Indiában gyártott típusoktól, így akár aGrand i10-től is kaphatja, amelyet később akár más modelleknél is bevezethetnek majd.


Ahogyan a Creta, úgy az új kisegyterű is a Vernától örökli majd motorjait, ám míg a Creta a nagyobb 1,6-os erőforrásait kapta, az „IP” kezdetben várhatóan az 1,4-es benzines és dízelmotorokat kapja majd meg, amelyek jelenleg 90 és 105 lóerős teljesítménnyel dolgoznak a kis limuzinban. A bemutatást követően azonban nem elképzelhetetlen, hogy a nagyobb motorok is beköltöznek az új típus motorterébe. A Hyundai szeretne automata váltót is kínálni az autóhoz, amellyel versenyelőnyhöz juthatna az indiai piacon.          


Eddig csak olyan tesztpéldányokat sikerült lefényképezni, amelyek a fejlesztés kezdeti szakaszában egy ix20 karosszériában mutatták meg a kisegyterűt. A hírek szerint azonban nemrég már elkészült a végleges változathoz közeli karosszéria is, amit persze erős álcázással küldtek ki az utakra. Ha hihetünk a beszámolóknak, az új kisegyterű hatalmas teret kínál a bent ülőknek, amely ráadásul tologatható üléseivel remekül variálható is lesz.

A Creta mellett a Hyundai egy kisebb, 4 méter alatti hosszúságú kompakt terepjárón is gondolkodik, amellyel a Ford EcoSport modelljével vehetnék fel a versenyt. A kisebb méret egyben kedvezőbb vételárat is eredményezne, amelynek egyik eleme az új kisegyterűvel azonos költséghatékony padlólemez lenne.

Forrás: autocarindia.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését