Jövőre jön a Hyundai új indiai kisegyterűje
Négy évvel azután, hogy a Hyundai a 2012-es indiai Auto
Expon bemutatta Hexa Space tanulmányát, a vállalat 2016-ban dobja piacra az
autó szériaváltozatát.
A Hyundai először a 2012-es indiai Auto Expon mutatta be a különlegeselrendezésű nyolc férőhelyes HND-7 Hexa Space tanulmányát. Az autó szériaváltozatának
tesztelése röviddel a tanulmány bemutatása után már meg is kezdődött az indiaiországutakon. Nemrég, a Creta bemutatása kapcsán a vállalat hivatalosan is
elismerte az új egyterű fejlesztését, amely bemutatásával a Hyundai
konkurenciát állít a Maruti Ertiga és a Honda Mobilio modelleknek.
A hivatalosan egyelőre „IP” belső kódnéven emlegetett új
kisegyterű alkatrészeinek jelentős hányadát a most bemutatott Creta
terepjárótól örökli majd, ám annál költséghatékonyabb padlólemezt és alapokat
kap majd. ez azt is jelentheti, hogy az új egyterű egy olyan vegyes padlólemezt
kaphat, amelynek néhány elemét más, Indiában gyártott típusoktól, így akár aGrand i10-től is kaphatja, amelyet később akár más modelleknél is bevezethetnek
majd.
Ahogyan a Creta, úgy az új kisegyterű is a Vernától örökli
majd motorjait, ám míg a Creta a nagyobb 1,6-os erőforrásait kapta, az „IP” kezdetben
várhatóan az 1,4-es benzines és dízelmotorokat kapja majd meg, amelyek jelenleg
90 és 105 lóerős teljesítménnyel dolgoznak a kis limuzinban. A bemutatást
követően azonban nem elképzelhetetlen, hogy a nagyobb motorok is beköltöznek az
új típus motorterébe. A Hyundai szeretne automata váltót is kínálni az autóhoz,
amellyel versenyelőnyhöz juthatna az indiai piacon.
Eddig csak olyan tesztpéldányokat sikerült lefényképezni,
amelyek a fejlesztés kezdeti szakaszában egy ix20 karosszériában mutatták meg a
kisegyterűt. A hírek szerint azonban nemrég már elkészült a végleges
változathoz közeli karosszéria is, amit persze erős álcázással küldtek ki az
utakra. Ha hihetünk a beszámolóknak, az új kisegyterű hatalmas teret kínál a
bent ülőknek, amely ráadásul tologatható üléseivel remekül variálható is lesz.
A Creta mellett a Hyundai egy kisebb, 4 méter alatti hosszúságú
kompakt terepjárón is gondolkodik, amellyel a Ford EcoSport modelljével
vehetnék fel a versenyt. A kisebb méret egyben kedvezőbb vételárat is
eredményezne, amelynek egyik eleme az új kisegyterűvel azonos költséghatékony
padlólemez lenne.
Forrás: autocarindia.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!