Koreában bemutatkozott a megújult Hyundai Maxcruz


A Hyundai Motor bemutatta a Maxcruz legújabb változatát, amely átrajzolt vonalaival és frissített műszaki tartalmával később Grand Santa Fe néven Európában is megjelenik majd.

Amikor 2012 áprilisában a Hyundai leleplezte a Santa Fe terepjáró harmadik generációját, a New Yorki Autószalon közönsége előtt nemcsak a rövid „Sport” változatot, de a hosszabb tengelytávú változatot is megismerhette. Ez a modell Grand Santa Fe néven 2013-tól Európában is megjelent, míg Maxcruz elnevezéssel Dél-Koreában is piacra került.


A jelenlegi piaci körülmények azonban arra késztették a Hyundait, hogy otthon, Dél-Koreában dobja először piacra a Maxcruz frissített változatát, amely újabb esélyt adhat a márkának, hogy az egyre nagyobb mértékben feltörekvő importmárkákkal fel tudja venni a harcot.


A Maxcruz külső megjelenése eddig is kissé elkülönült az alapját adó Santa Fe modelltől, amelyet a frissítéssel is megőriztek. Az új változat a Santa Fénél sűrűbb mintázatú hűtőrácsot visel, amely mellett a legfeltűnőbb újdonság a teljesen átrajzolt ködlámpafészek, a függőlegesen álló LED nappali menetfényekkel.


Oldalról a korábbiaktól eltérő mintázatú, alapáron járó 19 colos könnyűfém keréktárcsák jelentik az újdonságot, míg a hátsó részen szintén teljesen átrajzolt lökhárítóval, függőleges ködzárófényekkel és újragondolt lámpatestekkel találkozhatunk. Az újdonságot három új színárnyalatban is lehet majd rendelni.


A belső térbe új műszeregység került és sokat javítottak a felhasznált anyagok minőségén, ahol egy teljesen új bordó bőrkárpitozás, valamint az ahhoz illeszkedő belső borítások növelik a minőségérzetet. A Santa Féhez hasonlóan a Maxcruz kényelmi és biztonsági felszereltsége is jelentősen bővült. A biztonságot az ütközés erejétől függően kinyíló légzsákok, automata vészfékrendszer, holttérfigyelő rendszer szolgálja, amely mellett a megerősített karosszériaszerkezetnek köszönhetően „Kiváló” minősítést remélnek az amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az IIHS töréstesztjén.


Az utazás kényelmét radaros távolságtartó sebességszabályzó, 360 fokos parkolókamera-rendszer, bi-xenon fényszórókkal felszerelt intelligens fényszóróvezérlő is növeli, de emellett természetesen JBL hangszórórendszerrel rendelkező multimédiás navigáció, 6 irányban állítható vezetőülés, illetve három USB csatlakozó is az utasok rendelkezésére áll.


A Maxcruz motorterében továbbra is ugyanaz a 2,2 literes, 197 lóerős CRDi dízelmotor teljesít szolgálatot, mint korábban. A mérnökök persze nem hagyták érintetlenül ezt az erőforrást sem, az immár Euro 6 normaképes egység az átdolgozás során nagyobb nyomatékot képes leadni alacsonyabb fordulatszámon, ezzel is növelve az autó kényelmes vezethetőségét. Emellett több rezgéselnyelő elemet is beépítettek, amelyek nemcsak alapjáraton, de menet közben is csendesebbé teszik az autót.


Az új modell Dél-Koreában már kapható, és várhatóan hamarosan Amerikában és Európában is bemutatkozik majd.    


Forrás: blog.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését