Koreában bemutatkozott a megújult Hyundai Maxcruz
A Hyundai Motor bemutatta a Maxcruz legújabb változatát,
amely átrajzolt vonalaival és frissített műszaki tartalmával később Grand Santa
Fe néven Európában is megjelenik majd.
Amikor 2012 áprilisában a Hyundai leleplezte a Santa Fe
terepjáró harmadik generációját, a New Yorki Autószalon közönsége előtt nemcsak
a rövid „Sport” változatot, de a hosszabb tengelytávú változatot is
megismerhette. Ez a modell Grand Santa Fe néven 2013-tól Európában is
megjelent, míg Maxcruz elnevezéssel Dél-Koreában is piacra került.
A jelenlegi piaci körülmények azonban arra késztették a Hyundait,
hogy otthon, Dél-Koreában dobja először piacra a Maxcruz frissített változatát,
amely újabb esélyt adhat a márkának, hogy az egyre nagyobb mértékben feltörekvő
importmárkákkal fel tudja venni a harcot.
A Maxcruz külső megjelenése eddig is kissé elkülönült az
alapját adó Santa Fe modelltől, amelyet a frissítéssel is megőriztek. Az új
változat a Santa Fénél sűrűbb mintázatú hűtőrácsot visel, amely mellett a
legfeltűnőbb újdonság a teljesen átrajzolt ködlámpafészek, a függőlegesen álló
LED nappali menetfényekkel.
Oldalról a korábbiaktól eltérő mintázatú, alapáron járó 19
colos könnyűfém keréktárcsák jelentik az újdonságot, míg a hátsó részen szintén
teljesen átrajzolt lökhárítóval, függőleges ködzárófényekkel és újragondolt
lámpatestekkel találkozhatunk. Az újdonságot három új színárnyalatban is lehet majd
rendelni.
A belső térbe új műszeregység került és sokat javítottak a felhasznált anyagok
minőségén, ahol egy teljesen új bordó bőrkárpitozás, valamint az ahhoz
illeszkedő belső borítások növelik a minőségérzetet. A Santa Féhez hasonlóan a
Maxcruz kényelmi és biztonsági felszereltsége is jelentősen bővült. A biztonságot
az ütközés erejétől függően kinyíló légzsákok, automata vészfékrendszer, holttérfigyelő
rendszer szolgálja, amely mellett a megerősített karosszériaszerkezetnek
köszönhetően „Kiváló” minősítést remélnek az amerikai közlekedésbiztonsági
intézet, az IIHS töréstesztjén.
Az utazás kényelmét radaros távolságtartó sebességszabályzó,
360 fokos parkolókamera-rendszer, bi-xenon fényszórókkal felszerelt intelligens
fényszóróvezérlő is növeli, de emellett természetesen JBL hangszórórendszerrel
rendelkező multimédiás navigáció, 6 irányban állítható vezetőülés, illetve
három USB csatlakozó is az utasok rendelkezésére áll.
A Maxcruz motorterében továbbra is ugyanaz a 2,2 literes,
197 lóerős CRDi dízelmotor teljesít szolgálatot, mint korábban. A mérnökök
persze nem hagyták érintetlenül ezt az erőforrást sem, az immár Euro 6
normaképes egység az átdolgozás során nagyobb nyomatékot képes leadni
alacsonyabb fordulatszámon, ezzel is növelve az autó kényelmes vezethetőségét. Emellett
több rezgéselnyelő elemet is beépítettek, amelyek nemcsak alapjáraton, de menet
közben is csendesebbé teszik az autót.
Az új modell Dél-Koreában már kapható, és várhatóan
hamarosan Amerikában és Európában is bemutatkozik majd.
Forrás: blog.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!