A hibrid a Hyundai egyik 2016-os jelszava
A Volkswagen emissziós botrányát követően a Hyundaihoz
hasonlóan az autógyártók felgyorsítják környezetbarát járműveik bemutatását, amelynek
részeként konnektorról is tölthető hibridek érkeznek.
„Természetesen a legjobb az lenne, ha teljesen elektromos
autókkal tudnánk közlekedni, mivel azok nem bocsátanak ki egyáltalán káros
anyagokat. De mivel az elektromos autók drágábbak és általában rövid hatótávval
rendelkeznek, ezért a konnektoros hibridek a legoptimálisabb modellek a koreai
autópiacon” – mondja egy iparági szakember.
Dél-Koreában a Hyundai Motor a januárban bemutatkozó
vadonatúj elektromos járműcsaládjával vezetheti a trendet. Az „AE” kódnéven
(Ioniq néven bemutatkozó) kifejlesztett új modell a Hyundai első
környezetbarát autójaként előbb hibrid hajtással mutatkozik be, amelyet konnektorról tölthető és tisztán elektromos változat is követ majd, így az
autógyártó lehet az első olyan vállalat, amely hibridet, plug-in hibridet és
elektromos modellt is kínál vásárlói számára.
A Hyundai szerint az AE jobban teljesít majd globális
versenytársainál – vagyis a Toyota Priusnál, amelynek jelenleg kapható változata
4,7 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet. A Hyundai új ötajtós kompakt
modellje közvetlen befecskendezéses, 1,6 literes Kappa benzinmotorral, egy
elektromos motorral és egy, hibrid modellekhez kifejlesztett erőátviteli
rendszerrel rendelkezik majd.
A Hyundai 2014. végén mutatta be a Sonata plug-in hibrid
változatát, amelyet Dél-Korea mellett az Egyesült Államokban is forgalmaznak. A
Sonata PHEV modell eddig szinte kizárólag csak jó értékelést kapott mind az
elektromos, mind pedig a hibrid üzemével kapcsolatban.
A Sonata 156 lóerős, kizárólag a hibridhez elérhető
benzinmotorjához egy 9,8 kWh teljesítményű lítium-ion polimer akkumulátort
illesztettek, amely az 50 kilowattos elektromotorral együtt 205 lóerőre emeli
az autó rendszerteljesítményét. Az autó átlagfogyasztása hibridüzemben 5,8
liter/100 km, míg elektromos üzemben 4,6 kilométert képes megtenni egy
kilowattal.
„Ilyen modellekből áll az az elképzelésünk, amelyre alapozva
22 környezetbarát típusunk lesz a kínálatban 2020-ra. Egyelőre a terveknek
megfelelően haladunk” – mondta a Hyundai szóvivője. A Hyundai csoport alelnöke,
Eui-sun Chung korábban úgy fogalmazott, a konnektoros hibridek jelentik a
vállalat és az egész iparág túlélésének kulcsát.
A konnektoros hibridek elterjedésének egyik mozgatórugója a
koreai kormányzat által kínált támogatási rendszer. Az állam ugyanis a jövő
évtől kezdődően 5 millió won, azaz több mint 4 ezer dollár támogatást ad minden
megvásárolt plug-in hibrid után, amellyel csökkenhet a hagyományos
benzinmotoros és plug-in hibrid modellek közötti árkülönbség.
A Hyundai már az állam támogatása előtt, szeptembertől 3
millió wonos kedvezménnyel árusította a Sonata PHEV modellt, de a vállalat arra
számít, az eladások igazán az állami támogatás beindulásával fognak igazán
megugrani.
„Nem vagyunk egészen biztosak abban, mit okozott vagy mit
hozhat a Volkswagen botránya az autópiac számára. A vásárlók az elektromos
autók felé fordulhatnak, de akár elfordulhatnak a Volkswagen dízeljeitől is. egy
azonban biztos: az elektromos és plug-in hibridek technikája folyamatosan
fejlődik, az emberek pedig érdeklődnek az új technológiák iránt” – mondta egy
világmárka kereskedője.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!