A hibrid a Hyundai egyik 2016-os jelszava


A Volkswagen emissziós botrányát követően a Hyundaihoz hasonlóan az autógyártók felgyorsítják környezetbarát járműveik bemutatását, amelynek részeként konnektorról is tölthető hibridek érkeznek.   

„Természetesen a legjobb az lenne, ha teljesen elektromos autókkal tudnánk közlekedni, mivel azok nem bocsátanak ki egyáltalán káros anyagokat. De mivel az elektromos autók drágábbak és általában rövid hatótávval rendelkeznek, ezért a konnektoros hibridek a legoptimálisabb modellek a koreai autópiacon” – mondja egy iparági szakember.  

Dél-Koreában a Hyundai Motor a januárban bemutatkozó vadonatúj elektromos járműcsaládjával vezetheti a trendet. Az „AE” kódnéven (Ioniq néven bemutatkozó) kifejlesztett új modell a Hyundai első környezetbarát autójaként előbb hibrid hajtással mutatkozik be, amelyet konnektorról tölthető és tisztán elektromos változat is követ majd, így az autógyártó lehet az első olyan vállalat, amely hibridet, plug-in hibridet és elektromos modellt is kínál vásárlói számára.  


A Hyundai szerint az AE jobban teljesít majd globális versenytársainál – vagyis a Toyota Priusnál, amelynek jelenleg kapható változata 4,7 literes átlagfogyasztással büszkélkedhet. A Hyundai új ötajtós kompakt modellje közvetlen befecskendezéses, 1,6 literes Kappa benzinmotorral, egy elektromos motorral és egy, hibrid modellekhez kifejlesztett erőátviteli rendszerrel rendelkezik majd.  
A Hyundai 2014. végén mutatta be a Sonata plug-in hibrid változatát, amelyet Dél-Korea mellett az Egyesült Államokban is forgalmaznak. A Sonata PHEV modell eddig szinte kizárólag csak jó értékelést kapott mind az elektromos, mind pedig a hibrid üzemével kapcsolatban.


A Sonata 156 lóerős, kizárólag a hibridhez elérhető benzinmotorjához egy 9,8 kWh teljesítményű lítium-ion polimer akkumulátort illesztettek, amely az 50 kilowattos elektromotorral együtt 205 lóerőre emeli az autó rendszerteljesítményét. Az autó átlagfogyasztása hibridüzemben 5,8 liter/100 km, míg elektromos üzemben 4,6 kilométert képes megtenni egy kilowattal.  

„Ilyen modellekből áll az az elképzelésünk, amelyre alapozva 22 környezetbarát típusunk lesz a kínálatban 2020-ra. Egyelőre a terveknek megfelelően haladunk” – mondta a Hyundai szóvivője. A Hyundai csoport alelnöke, Eui-sun Chung korábban úgy fogalmazott, a konnektoros hibridek jelentik a vállalat és az egész iparág túlélésének kulcsát.


A konnektoros hibridek elterjedésének egyik mozgatórugója a koreai kormányzat által kínált támogatási rendszer. Az állam ugyanis a jövő évtől kezdődően 5 millió won, azaz több mint 4 ezer dollár támogatást ad minden megvásárolt plug-in hibrid után, amellyel csökkenhet a hagyományos benzinmotoros és plug-in hibrid modellek közötti árkülönbség.  

A Hyundai már az állam támogatása előtt, szeptembertől 3 millió wonos kedvezménnyel árusította a Sonata PHEV modellt, de a vállalat arra számít, az eladások igazán az állami támogatás beindulásával fognak igazán megugrani.


„Nem vagyunk egészen biztosak abban, mit okozott vagy mit hozhat a Volkswagen botránya az autópiac számára. A vásárlók az elektromos autók felé fordulhatnak, de akár elfordulhatnak a Volkswagen dízeljeitől is. egy azonban biztos: az elektromos és plug-in hibridek technikája folyamatosan fejlődik, az emberek pedig érdeklődnek az új technológiák iránt” – mondta egy világmárka kereskedője.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei