Különleges tesztautót kaptam egy hétvégére nemrég, amely kivételesen nem vakítóan fényűző felszereltségével, műszaki parádéjával, hanem kiforrott egyszerűségével és kifinomultságával kápráztatott el. Éppen tíz év telt el azóta, hogy a Hyundai bemutatta első igazán Európára hangolt kompakt autóját, az i30-ast. Még ezen blog hat éves archivumában is található ezen első generációról készült saját autós beszámoló , igaz, 2011 őszén már a második nemzedék bemutatójáról , majd annak tesztjéről kaptam anyagot , később pedig a kombiváltozatot alaposabb saját tesztnek is alávetettem . Most pedig, hat évvel később ismét új köntöst és technikát kapott a Hyundai egyik legfontosabb modellje, A szegedi Hyundai Hoványnak köszönhetően pedig nem kellett megvárnom a fullextrás importőri tesztautót (ami hamarosan persze szintén érkezik), hanem egy 1.4-es szívómotorral és alapfelszereltséggel érkezett, józanabb hétköznapi változatot próbálhattam ki először. Az i30-ról egyértelműen ...
Több más autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is fontolgatja a fizetős szolgáltatások bevezetését autóiban, ám a koreai vállalat a technológia használatával egy lépéssel túllép a többieken a régebbi modellek funkcióinak javítása érdekében. A Hyundai azt fontolgatja, hogy olyan fizetős funkciókat vezet be autóiban, mint például az ülésfűtés annak érdekében, hogy az értékesítés után is kapcsolatot tarthasson fenn vásárlóival. „Opcióként vizsgáljuk az igény szerinti funkciókat, hogy személyre szabottabbá tegyük az autót” – mondta Marcus Welz, a Hyundai Connected Mobility vezetője. A Hyundai új, európai székhelyű részlege egy fedél alá fogja egyesíteni a koreai vállalat autó-előfizetési (Mocean) és a kapcsolódó szolgáltatások (Bluelink) vállalkozásait. „Évek óta aggódtunk amiatt, hogyan fogunk több autót eladni” – mondta Welz. „Ma azon aggódunk, mi van, ha csak autókat adunk el?” Az új részleg „a mobilitás jövőjéről szól, a mai autók birtoklásától az előfizetésre való átállásig” – tette ...
A Kia EV3 megjelenése után a Hyundai is hamarosan lefelé bővíti tisztán elektromos IONIQ modellcsaládját, amely várhatóan mérsékelt specifikációkkal, elérhetőbb árfekvéssel igyekszik meghódítani a piacot. A Hyundai arra készül, hogy olyan euro-centrikus kisautókkal egészítse ki IONIQ villanyautó-palettáját, amelyeket úgy terveztek, hogy a népszerű IONIQ 5 és mérsékelt sikerrel érkezett IONIQ 6 modellek alá pozícionálják. Erről a márka kifejezetten az Egyesült Államok piacát célzó vadonatúj IONIQ 9 leleplezésén beszéltek a Hyundai képviselői Los Angelesben nemrég. Miközben ezt az autót világszerte értékesíteni fogják, a Hyundai európai kilátásai hosszabb távra irányulnak, mivel célja az erősen versengő B és C szegmensbe tartozó családi autók piacának kihasználása. Mint az nyilvánvaló, a Kia testvérmárka az elmúlt hetekben érkezett EV3 modellel indul versenybe, valamint készülőben van egy kisebb EV2 modell is, ami kézzelfogható utalást jelent arra nézve is, hogy mi várh...