Dublinban nyílhat a Hyundai új digitális bemutatóterme
Az angliai Rockar franchise sikerein felbuzdulva a Hyundai
Ireland azt tervezi, Dublinban nyitná meg a márka következő digitális
bemutatótermét.
A Hyundai Rockar márkakereskedés újszerű, a London közelében
található Bluewater bevásárlóközpontban megnyítl szalonjában az első év során
több mint százezer érdeklődő látogatott el, amely mindennél kézzelfoghatóbban
jelzi az új értékesítési modell sikerességét. A bemutatóterem mögött álló ötlet
alapja, hogy az autóvásárlást kimozdították az autószalonok csillogó
üvegpalotáiból és a tevékenységet leegyszerűsítették.
Általában egy-két modell van fizikálisan is kiállítva, de
emellett interaktív érintőkijelzős falak, tabletek és egyéb eszközök
segítségével a vásárlók kedvükre barangolhatnak a modellek és azok kiegészítői,
felszereltségei között, míg a kereskedőket „Rockar Angyalok” helyettesítik akik
bármilyen kérdés esetén szívesen segítenek, de feladatuk nem elsősorban az
autóértékesítés. Beszámítás és tesztvezetés persze ugyanúgy egyeztethető, de
maga a vásárlás akár egy laptop segítségével otthon is megtörténhet.
Az ötlet annyira népszerűvé vált, hogy a Rockar idénre
nagyjából ezer autó eladásával számol, ami duplája egy hagyományos kereskedés
éves forgalmának. Ráadásul az itt vásárlók nagyjából 95 százaléka első alkalommal
vásárol Hyundait, akik átlagos életkora 37 év, ami jóval alacsonyabb a
márkakereskedések átlagosan 54 éves vásárlójánál.
A fentiek miatt nem is csoda, hogy a Hyundai Ireland is
ugyanezt a koncepciót kívánja megvalósítani, ám még előtte rengeteg kérdésre
kell megtalálniuk a megfelelő választ. A szükséges informatikai infrastrukturális
háttér csak az egyik ilyen tényező, de a helyszín kiválasztása is legalább
ilyen lényeges. Jelenleg leginkább a Dublinban található Dumdrum Town Centre
tűnik a legalkalmasabb helyszínnek, amely azonban igen magas bérleti díjat kér
a digitális bemutatóterem felállításáért.
A személyzet további fejtörést okoz a vállalatnak, hiszen az
„Angyaloknak” nekm szükséges komolyabb műszaki ismerettel rendelkezniük, ám
azért tudniuk kell, miről is beszélnek és a bevásárlóközpontok
szombat-vasárnapi nyitva tartásával bérük is magasabbnak kell lennie.
A sikeres bevezetést követően a Hyundai Ireland azt is
tervezi, hogy más városokban, Corkban, Limerickben és Galwayben is
megnyithatják a Hyundai digitális szalonjait. Persze, ehhez az is kell, hogy az
ír vásárlók egy része az autószalonba járás, kapcsolónyomkodás helyett a Start
gombra klikkeljen és így vásároljon autót.
Forrás: irishtimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!