Bizonytalan a Hyundai Aslan jövője
Hiába választották meg Dél-Kore legbiztonságosabb autójának, a Hyundai 2014 végén nagy reményekkel bemutatott Aslan modelljéből a vártnál jóval kevesebb fogy, így kérdésessé vált az autó jövője.
A dél-koreai Földművelésügyi, Infrastruktúra és Közlekedési
Minisztérium nemrég bejelentette, hogy a Hyundai Aslan modellje végzett az első helyen
a kormányzat által végrehajtott legújabb törésteszt-sorozatban, maximális
védelmet nyújtva nemcsak a bent ülőknek, de a gyalogosoknak is, valamint biztonsági
és baleset-megelőzési rendszere is a legmagasabb szintet képviselik
A Hyundai Motor még 2014 novemberében mutatta be a Grandeur
és a Genesis közé belőtt nagylimuzinját, az Aslant, amely Dél-Koreában a Chevrolet
Impala egyik vetélytársává kívánt válni. Alig négy hónappal a bevezetést
követően azonban már hivatalosan is elismerték, hogy az értékesítési
darabszámok alapján az autó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Koreai források szerint a Hyundai nem lesz képes idén elérni
azon tervét, hogy az Aslan modellből 22 ezer példányt értékesítsen. A vállalat eddig
ugyanis december elejéig csak 8 061 darab autót tudott eladni, ami a
tervezettnek még a felét sem éri el. Ráadásul míg januárban még 1 070 Aslant
vásároltak, addig novemberben már csak 598 darab fogyott az autóból.
Az érdeklődés hiányának hátterében a Hyundai pozicionálási
hibái állhatnak, hiszen az új modellt két rendkívül sikeres prémiumautó, a
Grandeur és a Genesis közé helyezték el, amelyekkel az Aslan nem képes felvenni
a versenyt. Ráadásul a nemrég bemutatott Chevrolet Impala sokkal több figyelmet
kap a szegmensben.
A körülményeket figyelembe véve könnyen előfordulhat, hogy
az eladások ilyen szintű esésével az Aslan hamarosan kikerülhet a kínálatból. Ettől
függetlenül a Genesis márka is bejelentette, hogy két éven belül egy családi
limuzint, a G70-es modellt is be kívánja mutatni, míg a Hyundai Motor dönthet
arról, hogy az Aslan megszüntetésével globális tömegmodellek felé helyezze a
hangsúlyt.
„Az autóiparban az Aslant egy bukásnak tekintik” – ismeri el
a vállalat egyik képviselője. A források szerint hiába ölt ugyanis több
milliárd wont az Aslan fejlesztésébe a Hyundai, amit a „az ország legjobb
elsőkerekes luxuslimuzinja”-ként hirdettek, nem tudott magának helyet teremteni
szegmensében.
A Hyundai eredetileg azért mutatta be az Aslan modellt, hogy
a korábban bevezetett Hyundai Genesis sikerességét folytatni tudják, ám a
Genesis márka különválásával és az EQ900 bemutatásával ez a stratégia a
képviselők szerint is zsákutcának bizonyult.
Forrás: indianautosblog.com, yonhapnews.co.kr