Bizonytalan a Hyundai Aslan jövője


Hiába választották meg Dél-Kore legbiztonságosabb autójának, a Hyundai 2014 végén nagy reményekkel bemutatott Aslan modelljéből a vártnál jóval kevesebb fogy, így kérdésessé vált az autó jövője.

A dél-koreai Földművelésügyi, Infrastruktúra és Közlekedési Minisztérium nemrég bejelentette, hogy a Hyundai Aslan modellje végzett az első helyen a kormányzat által végrehajtott legújabb törésteszt-sorozatban, maximális védelmet nyújtva nemcsak a bent ülőknek, de a gyalogosoknak is, valamint biztonsági és baleset-megelőzési rendszere is a legmagasabb szintet képviselik


A Hyundai Motor még 2014 novemberében mutatta be a Grandeur és a Genesis közé belőtt nagylimuzinját, az Aslant, amely Dél-Koreában a Chevrolet Impala egyik vetélytársává kívánt válni. Alig négy hónappal a bevezetést követően azonban már hivatalosan is elismerték, hogy az értékesítési darabszámok alapján az autó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.  

Koreai források szerint a Hyundai nem lesz képes idén elérni azon tervét, hogy az Aslan modellből 22 ezer példányt értékesítsen. A vállalat eddig ugyanis december elejéig csak 8 061 darab autót tudott eladni, ami a tervezettnek még a felét sem éri el. Ráadásul míg januárban még 1 070 Aslant vásároltak, addig novemberben már csak 598 darab fogyott az autóból.    


Az érdeklődés hiányának hátterében a Hyundai pozicionálási hibái állhatnak, hiszen az új modellt két rendkívül sikeres prémiumautó, a Grandeur és a Genesis közé helyezték el, amelyekkel az Aslan nem képes felvenni a versenyt. Ráadásul a nemrég bemutatott Chevrolet Impala sokkal több figyelmet kap a szegmensben.

A körülményeket figyelembe véve könnyen előfordulhat, hogy az eladások ilyen szintű esésével az Aslan hamarosan kikerülhet a kínálatból. Ettől függetlenül a Genesis márka is bejelentette, hogy két éven belül egy családi limuzint, a G70-es modellt is be kívánja mutatni, míg a Hyundai Motor dönthet arról, hogy az Aslan megszüntetésével globális tömegmodellek felé helyezze a hangsúlyt.   


„Az autóiparban az Aslant egy bukásnak tekintik” – ismeri el a vállalat egyik képviselője. A források szerint hiába ölt ugyanis több milliárd wont az Aslan fejlesztésébe a Hyundai, amit a „az ország legjobb elsőkerekes luxuslimuzinja”-ként hirdettek, nem tudott magának helyet teremteni szegmensében.

A Hyundai eredetileg azért mutatta be az Aslan modellt, hogy a korábban bevezetett Hyundai Genesis sikerességét folytatni tudják, ám a Genesis márka különválásával és az EQ900 bemutatásával ez a stratégia a képviselők szerint is zsákutcának bizonyult.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei