Nőttek a Hyundai eladásai novemberben
A Hyundai Motor több mint 450 ezer új autót értékesített idén novemberben, az élénk keresletnek köszönhetően a márka összes fontosabb piacán növelni tudta eredményeit.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor összesen
451 838 autót gyártott idén novemberben, ami 4,9 százalékkal haladja meg
az előző év novemberének eredményeit. Ezen belül Dél-Koreában is 16,9
százalékkal tudta növelni eladásait, így 65 166 új autót helyezett
forgalomba hazai piacán. A vállalat külföldi piacain 386 672 jármű kelt el,
amely 3,1 százalékos növekedésnek felel meg.
A Hyundai az idei évben november végéig összesen 4 448 969
autót készített. Ez a szám 0,9 százalékkal elmarad a vállalat tavalyi
eredményének, ugyanakkor stabil teljesítményt mutat a márka olyan
kulcsfontosságú exportpiacain, mint az USA, Kína és India. Az ezen országokban
működő gyárak szállításai mind növekedést mutatnak: az Egyesült Államokban 4,5,
Kínában 11,2, míg Indiában 5,9 százalékkal több autó készült, mint tavaly
ilyenkor.
„Miközben az autóipart körülvevő gazdasági bizonytalanságok egy
ideig még jelen lesznek, a piaci változásokra válaszul egy sor új termék
bemutatásával fokoztuk versenyképességünket és legerősebb piacainkra
fordítottuk figyelmünket azért, hogy a jövőbeli növekedésünket biztosítsuk” –
mondta a Hyundai Motor szóvivője.
A Hyundai Motor külföldi üzemeinek termelése az előző év
azonos hónapjához képest 10,7 százalékkal nőtt november során. Ezen belül a
legnagyobb növekedést a cseh üzem érte el, amelyben a vadonatúj Tucson iránti
hatalmas érdeklődésnek, illetve a megújult i30 és ix20 modellek folyamatos keresletének
köszönhetően a tavalynál 19 százalékkal több autó készült el.
Második helyen áll a Hyundai kínai leányvállalata, ahol a
korábbi keresletcsökkenést a kormány 1 600 köbcentiméter lökettérfogatú
autókra kivetett adóinak mérséklése miatt ismét növekedés követhette, így
októberről novemberre 10 százalékkal több autó készülhetett, az idei november termelése
pedig 11,2 százalékkal haladja meg a tavaly novemberi teljesítést. Kínában folyamatos
a kereslet a helyben készülő ix25, Mistra és Langdong modellek iránt.
Kínától csak kissé maradt el a Hyundai oroszországi üzemének
teljesítménye, amely 9,7 százalékkal haladja meg a tavaly novemberi értéket. A márka
szentpétervári üzemében készülő Solaris iránti hatalmas kereslet mellett az
Elantra modell sikeressége is hozzájárul t a pozitív eredményhez.
Törökország egymás után már második hónapja teljesíti túl
elmúlt éves eredményeit. A Hyundai i10 és i20 kisautói iránti stabil kereslet
segítségével októberben 35,3 százalékkal, míg novemberben 7 százalékkal több
autó készült, mint tavaly ugyanekkor.
Októberhez képest 19,4 százalékkal, míg tavaly novemberhez
viszonyítva 6,2 százalékkal több autó készült a Hyundai brazil üzemegységében,
ami a nehéz gazdasági és piaci körülmények közepette a HB20 nemrég bemutatott
modellfrissítésének is köszönhető.
Indiában főként a Creta modell népszerűségének, az Elite i20
iránti hatalmas érdeklődésnek, illetve az i10 visszanyert értékesítési
pozíciójának köszönhetően 5,9 százalékos növekedést könyvelhettek el.
Legkevésbé a Hyundai amerikai üzemegysége bővült, ám azt
hozzá kell tenni, hogy az alabamai gyáregység már így is kapacitásának csúcsán
termel, így a 4,5 százalékos bővülés komoly eredménynek számít. A piacon jól
szerepelnek a Hyundai Motor terepjáró modelljei, így a Tucson és a Santa Fe
magas eladási darabszámokat produkál, ami mellett a november végi Black Friday
akciói is hozzájárultak a bővüléshez.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!