A Hyundai két márkája közösen fejleszti üzemanyagcellás technológiáját


A környezetbarát járművek fejlesztésének korábbi elkülönülését megszüntetve a Hyundai és a Kia mostantól megosztja egymással kutatási eredményeit.

A Hyundai Motor Groupon belül működő Hyundai és Kia autómárkák megosztják egymással padlólemezeiket, így a Hyundai Sonata és a Kia Optima, illetve a Hyundai Tucson és a Kia Sportage azonos alapokra, de eltérő formavilággal készül és ezzel költséget takarít meg a vállaltcsoportnak, nem beszélve arról, hogy így még tovább növelik versenyképességüket. A csoport most ugyanezt a stratégiát kívánja bevezetni a környezetbarát modellpalettán belül is.   

Iparági források szerint a Kia Motors ugyanis azt tervezi, hogy a Hyundai Motorral közösen saját alapokra építkezve készíti el a márka első üzemanyagcellás modelljét, amit 2020-tól kíván piacra dobni és nagyjából ezer ilyen üzemanyagcellás modellt kíván értékesíteni évente. A Hyundai Motor jelenleg már meglévő, más típusok által is felhasznált padlólemezre építette a Tucson/ix35 Fuel Cell modelljét. A Hyundai Motor új üzemanyagcellás modellje pedig a Kia új platformjára épül majd fel.  


A Hyundai Motor által jelenleg még fejlesztés alatt álló következő generációs üzemanyagcellás rendszer méretében nagyjából a mai 2,0 literes belsőégésű motorok szintjén áll és hozzávetőlegesen 10 százalékkal magasabb teljesítményt nyújt majd, miközben 10 százalékkal könnyebb és 15 százalékkal kisebb is lesz a jelenlegi egységnél. Az új üzemanyagcellás rendszer egyetlen feltöltéssel több mint 800 kilométer megtételére lesz képes.  

A Hyundai csoport tavaly novemberben hozta nyilvánosságra a „2020 üzemanyaghatékonyság-fejlesztési útmutatóját”, amelynek célja, hogy a 2014-es átlagos üzemanyag-fogyasztást 2020-ra 25 százalékkal csökkentsék, és ennek érdekében bejelentették, hogy minden kategóriában szélesítik a környezetbarát járműveik kínálatát. A Hyundai új Ioniq hibridje hamarosan bemutatkozik, míg a Kia Niro hibrid kisterepjárója jövőre érkezik.   


Az üzemanyagcellás fejlesztési stratégia célja, hogy erősítse a két márkát azzal, hogy megosztják környezetbarát modelljeik padlólemezeit, így a hibridek, plug-in hibridek és üzemanyagcellás terén és csökkentsék a zavaró hatásokat a diverzifikált modellek, így a limuzinok és a hobbiterepjárók között.  

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei