A Hyundai két márkája közösen fejleszti üzemanyagcellás technológiáját
A Hyundai Motor Groupon belül működő Hyundai és Kia
autómárkák megosztják egymással padlólemezeiket, így a Hyundai Sonata és a Kia
Optima, illetve a Hyundai Tucson és a Kia Sportage azonos alapokra, de eltérő
formavilággal készül és ezzel költséget takarít meg a vállaltcsoportnak, nem
beszélve arról, hogy így még tovább növelik versenyképességüket. A csoport most
ugyanezt a stratégiát kívánja bevezetni a környezetbarát modellpalettán belül
is.
Iparági források szerint a Kia Motors ugyanis azt tervezi,
hogy a Hyundai Motorral közösen saját alapokra építkezve készíti el a márka
első üzemanyagcellás modelljét, amit 2020-tól kíván piacra dobni és nagyjából
ezer ilyen üzemanyagcellás modellt kíván értékesíteni évente. A Hyundai Motor jelenleg
már meglévő, más típusok által is felhasznált padlólemezre építette a
Tucson/ix35 Fuel Cell modelljét. A Hyundai Motor új üzemanyagcellás modellje
pedig a Kia új platformjára épül majd fel.
A Hyundai Motor által jelenleg még fejlesztés alatt álló
következő generációs üzemanyagcellás rendszer méretében nagyjából a mai 2,0
literes belsőégésű motorok szintjén áll és hozzávetőlegesen 10 százalékkal
magasabb teljesítményt nyújt majd, miközben 10 százalékkal könnyebb és 15
százalékkal kisebb is lesz a jelenlegi egységnél. Az új üzemanyagcellás
rendszer egyetlen feltöltéssel több mint 800 kilométer
megtételére lesz képes.
A Hyundai csoport tavaly novemberben hozta nyilvánosságra a „2020
üzemanyaghatékonyság-fejlesztési útmutatóját”, amelynek célja, hogy a 2014-es
átlagos üzemanyag-fogyasztást 2020-ra 25 százalékkal csökkentsék, és ennek
érdekében bejelentették, hogy minden kategóriában szélesítik a környezetbarát
járműveik kínálatát. A Hyundai új Ioniq hibridje hamarosan bemutatkozik, míg a
Kia Niro hibrid kisterepjárója jövőre érkezik.
Az üzemanyagcellás fejlesztési stratégia célja, hogy
erősítse a két márkát azzal, hogy megosztják környezetbarát modelljeik
padlólemezeit, így a hibridek, plug-in hibridek és üzemanyagcellás terén és csökkentsék
a zavaró hatásokat a diverzifikált modellek, így a limuzinok és a
hobbiterepjárók között.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!