A húszéves indiai Hyundai nagy pillanatai
Húsz év nagy idő egy autógyár életében, főleg egy olyan
országban, mint India, amely hatalmasat fejlődött az elmúlt időszakban és ez a
fejlődés a gyár fordulópontjain is jól látszik.
Éppen húsz éve, 1996 májusában alakult meg a Hyundai indiai
szervezete, vagyis akkor, amikor a Maruti Suzuki szinte egyeduralkodóként
uralta a piacot olcsó, helyben gyártott modelljeivel. Ebbe a környezetbe
csöppent bele a Hyundai az 1998-ban bemutatott Santroval, amely a nagy
kalkuttai áradások, illetve a Hyundai mérnökeinek azonnali segítsége után vált igazán
népszerűvé.
A kalkuttai áradások után ugyanis rengeteg vízkáros autó
maradt az utak szélén, a Hyundai azonban nem hátrált meg, hanem hatalmas
mennyiségű pótalkatrészt rendeltek Koreából, ahonnan egy külön mérnökcsapat is érkezett.
Ennek nyomán a Santrok pillanatok alatt ismét ellepték az utakat, megalapozva
ezzel a modell és a vállalat hírnevét is. 2000. januárjában a Santro immár
megelőzte az addig verhetetlennek számító Maruti Zent, és még ugyanebben az
évben, novemberben elkészült a 150 ezredik példány is.
A számtalan variációban, szervokormánnyal és jutányos árral
kínált kisautó, valamint 2003-ban megjelent Xing utódja aztán hosszú távú
sikert hozott a márkának, a gyár pedig nemcsak Indiában, de Atos és Atos Prime
néven exportra is készítette a kisautót. Még a gyártás utolsó évében, 2014-ben
is közel 30 ezer darabot vásároltak belőle leginkább taxinak, ám ez sem
menthette meg az öregedő kisautót a modernebb versenytársakkal szemben.
A Santro bemutatkozásával egy időben forrt össze az indiai
Hyundai neve Bollywood egyik legnagyobb színészének, Shah Rukh Khan nevével. A mai
sztár akkor feltörekvő ifjú színészként vállalta el a Hyundai reklámarcának
szerepét és nem is gondolta volna, hogy 18 évvel később még mindig a márka
kötelékében ünnepli azt.
„Fiatal voltam és a sikerben reménykedtem, amikor rábólintottam
a Hyundai Santro első reklámfilmjére. Éppen ezért közösnek érzem a Santro és
saját sikereimet” – mondta Khan, aki azt is elmondta, tanúja volt annak, a
Santro hogyan tudja motorizálni az indiai emberek életét, ezért az akkor még
csecsemő, mára fiatal felnőtté érett fia is Santroval fog megtanulni vezetni.
A siker azonban nehézségeket is hozott magával, a Hyundai
ugyanis hamarosan képtelen volt elegendő autót gyártani a megnövekedett
kereslethez. Az autógyártó azonban villámgyorsan reagált és 2008 februárjában
megkezdte működését a Hyundai Motor India második üzemegysége.
Az új gyárban évente újabb 300 ezer autó készülhetett, így a
teljes kapacitás már ennek duplájára, 600 ezerre emelkedhetett. Jelenleg a
gyártási eljárások módosításának köszönhetően évente mintegy 650 ezer új
Hyundai készül. Emellett a Hyundai az indiai Hyderabadban egy saját
kutató-fejlesztő központot is létrehozott, ahol a Hyundai kifejezetten az
indiai vásárlók igényeire szabott modelleket tud fejleszteni.
A Hyundai indiai stratégiájának részeként fogalmazódott meg,
hogy India második legnagyobb autógyártójává kíván válni. Ezt a célt a
kiterjedt kereskedelmi és szervizhálózat is támogatta, így a márka növekedését
és bővülését 449 márkakereskedés és több mint 1 150 szervizpont szolgálja
jelenleg.
A Hyundai sikeresen tudta globális exportbázissá tenni a
HMIL gyárait, ahonnan jelenleg nagyjából 92 afrikai, közel-keleti. latin-amerikai,
Ázsia-óceániai országok, valamint Ausztrália részére is készítik autóikat. Ezzel
a Hyundai indiai gyára az utóbbi tíz évben folyamatosan az ország legnagyobb
exportőre, megelőzve a nagy rivális Marutit is.
A Hyundai korszerű termékei nemcsak a vásárlók, de a szakma elismerését
is elnyerték, így a vállalat az egyetlen olyan autógyártó, amely összesen négy
alkalommal nyerte el az Indiai Év Autója kitüntető címet. A Hyundai először 2008-ban, az új i10 modellel
nyerte el a címet, amit 2014-ben a Grand i10, 2015-ben az Elite i20, valamint
2016-ban a Creta követett, vagyis az elmúlt három évben a Hyundai termékei
kapták az elismerést.
Forrás: cardekho.com, thehindubusinessline.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!